czwartek, 5 listopada 2020

Żurek śląski na białej kiełbasie

Do żurku używa się wędzonych kości, wędzonki, szynki, smażonej kiełbasy, białej kiełbasy, czy żeberek – ja mam jeszcze inny sposób, dzięki któremu uzyskuję głęboki mięsny aromat zupy. Zdania są podzielone na temat tego, czy są to różne zupy, czy też nie. Dla mnie obie nazwy tożsame są z przyrządzaną na zakwasie kwaśną zupą na białej kiełbasie.


Bardzo ważne jest, aby do tego żurku użyć białej, SUROWEJ kiełbasy. Klsyczny Żurek - tradycyjna polska zupa, którą podaje się na co dzień lub też na Wielkanoc, ugotowana na bogatym wywarze mięsnym z dodatkiem białej kiełbasy i boczku. Wielkanocny, tradycyjna zupa podawana na Wielkanoc tylko na wywarze z białej kiełbasy.

DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Do wrzącego bulionu warzywnego lub wody wrzucić białą kiełbasę w całości, a także liście laurowe, ziele angielskie i pieprz w ziarenkach. Kiełbasę po podgotowaniu ponakłuwać widelcem, żeby puściła sok. Po ugotowaniu kiełbasy- wyjąć ją z garnka i wlać żur z butelki, zagotować, zaprawić. Dołożyć grzyby, nakłutą widelcem białą kiełbasę, żeberka, liście laurowe, ziele angielskie.


Jeszcze na chwilę powrócę w klimat światecznych pyszności i zaprezentuję mój tegoroczny żur. W tym roku nie postny, a na białej kiełbasie. Bardzo nam zasmakował - był intensywny, aromatyczny i niezwykle smakowity.

Jest to zupa na każdą okazję, odpowiednia zarówno na obia jak i na kolację, zwłaszcza w chłodne zimowe wieczory. Wypróbuj więc przepis na szybki żurek. I tu świetnie sprawdzi się Żurek WINIARY!


Ugotuj wywar z białej kiełbasy i dodaj do niego żurek, a pysznym posiłkiem będziesz się cieszyć w mniej niż pół godziny. Możesz również zaserwować swoim bliskim tradycyjny żurek z ziemniakami i na przykład z dodatkiem boczku lub żeberek – postaw na dodatki, które najbardziej lubisz. Podajemy przepis na szybki, prosty żurek z białą kiełbasą. Wielkanoc, można go jadać od święta a jak ktoś lubi - można go jeść na co dzień. Zupy Żurek na wędzonej kiełbasie.


Nie tylko na Święta min łatwe tanie. Na Wielkanoc żurek lub barszcz biały to podstawa. Ile kuchni na Śląsku tyle jest przepisów na żurek, ale każdy ugotowany żurek jest smaczny,. Zupę wzbogaciłam o warzywa, dzięki czemu jest daniem bardziej wartościowym odżywczo, smaczniejszym i bardziej aromatycznym.


Pyszny żurek z białą kiełbasą to pozycja obowiązkowa na wielkanocnym stole. Każda gospodyni ma swój sposób, aby uczynić tę zupę niepowtarzalną i wyjątkową. Mimo to warto poznać różne przepisy, aby poszukać inspiracji.


Tradycyjny polski żurek z białą kiełbasą przygotowywany jest na zakwasie, najlepiej z mąki żytniej. Dobry żurek powinien być odpowiednio kwaśny, gęsty, pachnący majerankiem.

Do jego przygotowania użyj białej kiełbasy. Sprawdzi się także wędzony boczek albo żeberka, ale biała kiełbasa nada mi wyjątkowego charakteru. Na świątecznym stole biała kiełbasa ma swoje miejsce chyba od zawsze. Nie wyobrażam sobie stołu wielkanocnego bez żurku i białej kiełbasy. Ja kupuję tylko surową białą kiełbasę, nigdy parzonej.


Poniżej znajdziecie mój przepis na domowy żurek na zakwasie z białą kiełbasą, jajkiem i wędzonką. Na Białej Kiełbasie - informacje, zdjęcia, materiały video. Na wolnym ogniu gotowałem jeszcze około minut. Z gotującego się jeszcze żurku wyciągnąłem kiełbasy i pokroiłem na plasterki. Przełożyłem do garnka i gotowałem jeszcze – minuty.


Pokaźny zbiór przepisów. Gdy warzywa będą miękkie, włożyć kiełbasę, ugotować ją, wyjąć, a wywar odcedzić, połączyć z zakwasem, dodać wszystkie przyprawy, zagotować i zaprawić śmietaną. Rozłożyć na talerzach pokrojoną kiełbasę i po - cząstki jaj ugotowanych na twardo, zalać żurem.


Opis przepisu: Autor: WINIARY Pyszny, pożywny żurek wiejski z białą kiełbasą możemy potraktować jak danie z jednego garnka, bo podajemy go z porcją mięsa (wędzony boczek i białe kiełbaski podsmażone z cebulą) oraz zrumienionymi ziemniaczkami z patelni (można dodać do nich nieco majeranku). Często żurek stanowi u mnie danie główne – pełen kiełbasy i boczku jest bardzo syty. Zawsze z gotowanym jajkiem – nie wyobrażam sobie inaczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty