poniedziałek, 9 marca 2020

Strucla makowa jak zrobić

Strucla makowa, czyli pyszny, świąteczny, drożdżowy makowiec, zawinięty kilka razy tak, by w przekroju utworzył się apetyczny ślimaczek z maku. Struclę makową proponuję przygotować w formie keksowej, dzięki temu Wam nie popęka i nie rozejdzie się na boki. Wyjdzie Wam piękny, kształty makowiec, który potem wystarczy.


Dziś na kanale najlepsza masa makowa do makowca - mój sprawdzony przepis, który mogę wszystkim polecić. Pokazuję jak ją zrobić krok po kroku, jest p.

Strucla makowa jest jednym z najczęściej podawanych przysmaków w czasie Świąt Bożego Narodzenia. U mnie w domu na święta zawsze musi być makowiec, dzisiaj proponuję Wam drożdżową struclę makową upieczoną w formie, dzięki temu nie pęka, nie rozchodzi się a ciasto w efekcie jest. Jest to jednak ciasto tak lubiane, że czasem pojawia się także bez okazji. Nic dziwnego - dobrze przygotowana. Desery Drożdżowa strucla makowa.


Makowiec jest nieodłączną częścią świąt Bożego Narodzenia. Polecam szybko,łatwo i smacznie.

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym go trochę nie zmieniła - jak na mój gust, masa makowa byłaby za słodka, więc dodałam do niej mniej cukru. Makowce wyszły świetnie, co prawda dwa z trzech lekko pękły pomimo zawinięcia w pergamin, ale są wyśmienite. Ciasto posmarować roztrzepanym białkiem i nałożyć masę makową, zostawiając ok.


Uformowaną struclę przełożyć do formy keksowej, wyłożonej pergaminem i zostawić do wyrośnięcia. Pani Doroto makowce przepyszne! Sekret udanego makowca tkwi w masie makowej.


Jak samodzielnie przygotować masę makową, bazę makowca, makowej strucli lub makownika? Zamiast kupować kota w worku (nigdy nie wiadomo, ile jest maku w gotowcu), chociaż raz w roku lepiej je upiec samemu. Przepisy z tagiem strucla makowa - DoradcaSmaku. Drożdże należy wymieszać z jedną łyżką cukru, 2. A strucle, gdy mają dużo maku często pękają, ale w sumie nie nadają się do niczego innego jak tylko do jedzenia (jak to mawia moja sąsiadka), więc nie ma co się przejmować. Pierwszym etapem przygotowania masy makowej jest gotowanie maku w mleku - mak wsypuje się do wrzącego mleka i gotuje na najmniejszym ogniu pół godziny.


Drugi krok to mielenie maku - jeśli maszynka jest wyposażona w specjalne sito do maku, wystarczy zrobić to dwukrotnie, jeżeli nie - trzykrotnie. Warto tez czytac komentarze bo wyjasniaja wiele niepewnosci. Ja dodatkowo nakuwam gotowe strucle po bokach , wtedy para z maku ma sie gdzie ulatniac -mysle, ze dlatego mi nie pęka i skórka nie odstaje od ciasta.

Nie robie z gotowej masy bo jest do niczego albo sucha albo wodnista, najlepiej zrobić samemu- to w sumie chwila roboty. Przykryć, pozostawić do podwojenia objętości, strucle powinny się prawie zetknąć ze sobą. Po tym czasie, ostrym nożem, naciąć strucle pośrodku, prawie do samej blachy.


Jeśli w tym roku zdecydujesz się na samodzielne upieczenie go, posłuż się tym przepisem na struclę makową. Zacznij od przygotowania ciasta drożdżowego – będziesz potrzebować jajek, mleka, cukru, mąki pszennej, kostki do pieczenia oraz – oczywiście – drożdży. Zrób rozczyn i odstaw go w ciepłe miejsce.


Smacznie, szybko i tanio. Gotuj razem z nami krok po kroku! Masę makową możecie przygotować nawet nie posiadając maszynki do mielenia, wystarczy kupić już zmielony mak. Wtedy zalewacie mak gorącym mlekiem, chwile gotujecie, dosłownie kilka minut i odstawiacie na noc, niech mak się namoczy.


Później na sitko i dalej doprawiacie już masę makową jak w przepisie. Pieczenie makowca najlepiej rozłożyć na trzy dni: pierwszego namoczyć mak, drugiego przygotować masę makową, a trzeciego zrobić ciasto drożdżowe i upiec strucle. Jeśli pieczemy makowiec na Święta Bożego Narodzenia to pracę zaczynamy grudnia. Pod żadnym pozorem nie lukrujemy makowca. Na każdy prostokąt rozsmarowujemy po połowie masy makowej i zwijamy jak roladę.


STRUCLE MAKOWE KRUCHO DROŻDŻOWE - obrazkowy sposób wykonania. Po raz pierwszy sięgnęłam po przepisy z Twojego bloga. Makowce wyszły bardzo smaczne,i już ich nie ma - zostały zjedzone ;) Mam pytanie czy ciasto jest klejące, bo moje takie było i musiałam je podsypywać dość dużą ilością mąki kiedy je zagniatałam i rozwałkowywałam. Cudownie puszysta, delikatna strucla drożdżowa z serem to idealny podwieczorek na deszczowy weekend.


Ciasto wyrasta sobie powoli, a my ucieramy słodką masę serową, pachnącą Cukrem wanilinowym WINIARY. Można dodać do niej garść sparzonych i odsączonych rodzynek albo nieco skórki pomarańczowej. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Niby wszystko ok w smaku, ale wizualnie beeee.


Mam jeszcze zamiar upiec jutro, bo zostało mi masy makowej wiec moge zmodyfikowac, jesli cos podpowiecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty