czwartek, 20 lutego 2020

Sprawdzony makowiec

Pani Doroto makowce przepyszne! Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Sprawdzony przepis na makowiec każdy u nas znajdzie, do wyboru, do koloru. Będzie to zarówno makowiec zawijany tradycyjny jak też makowiec na kruchym cieście. Oczywiście inne sprawdzone przepisy na makowiec też tu są :) Polecamy i smacznego! Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni.


Czy znacie jakiś sprawdzony przepis na makowiec? MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) – NAJLEPSZY PRZEPIS – ŚWIĘTA Z JOLĄ – Odcinek – dla wszystkich, których marzeniem jest przygotowanie idealnej wigilii i świąt postanowiłam przygotować serię filmów świątecznych. W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym.


To również placek lub tarta, gdzie masa makowa wykładana jest na warstwę ciasta.

Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. UWAGA - ten makowiec jest bardzo długi i może nie zmieścić się w Twoim piekarniku. Jeśli istnieje takie ryzyko, to polecam przekroić go na dwa krótsze makowce lub wcześniej podzielić ciasto na dwie kule i zawinąć dwa makowce. Zawinięty w papier makowiec umieść na blaszce, na środkowej półce piekarnika.


Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. To najlepszy przepis na makowiec japoński. Z wierzchu makowiec japoński polewam czekoladą, ale i bez polewy jest przepyszny!


Jeśli zastanawiasz się jakie ciasta zrobić na świąteczny stół to skuś się na taki makowiec, prosty do zrobienia i na pewno wychodzi. Zamieszczone przez Renka: Chciałabym zaskoczyć rodzinkę pysznym makowcem na mojej pierwszej samodzielnie przygotowywanej Wigilii. Proszę podpowiedzcie jakiś sprawdzony przepis.


Zwinęłam makowce i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrosło, posmarowałam z wierzchu białkiem i wstawiłam do nagrzanego do temperatury 1stopni piekarnika na około minut. Z tych proporcji składników wyszły mi makowce o długości cm.


Ciasto piekłam w keksówkach. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej.


U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-).

Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Jak upiec tradycyjny makowiec na święta. Tradycyjny przepis na polski makowiec. Strucla makowa, makowiec drożdżowy. B ardzo dobry, wielokrotnie sprawdzony przepis na makowiec (już nawet nie szukamy innych przepisów).


Przechowywanie upieczonych makowców w lodówce przedłuża ich trwałość. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Makowiec, makownik, strucla z makiem.


Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Niezwykle pyszny makowiec w wersji na kruchym cieście, przepis dostałam od koleżanki, makowiec jest wielokrotnie wypróbowany a ciasto robi wrażenie :). Zapraszam dziś na łatwy w przygotowaniu, wilgotny, pyszny i sprawdzony makowiec. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo.


Upiekłam makowca z przepisu mojej mamy. Piekę go zawsze na Boże Narodzenie, tym razem bezokazyjnie, bo wykorzystałam zamrożoną masę makową. Prawdziwy makowiec, jest pyszny, wilgotny, z dużą ilością bakali, przepis sprawdzony nie raz, polecam! Odkąd sięgam pamięcią na każde święta Moja Babcia, a potem Mama przygotowywały serniki i makowce.


Dawniej wypieki przygotowywano w inny sposób niż obecnie, o wiele dłużej trwało ich przygotowanie. Do miski wlać sok z cytryny i dodać do niego cukier puder. Całość utrzeć mikserem na gładką masę.


Gotowym lukrem cytrynowym można polać babkę, mazurek, sernik, makowiec, szarlotkę, piernik, pączki, ciasteczka – jednym słowem - wszystko. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty