wtorek, 4 lutego 2020

Strucla z makiem na kruchym cieście

Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta. Strucla z makiem, nazywana także makowcem, to wypiek, który z pewnością sprawdzi się na wigilijnym stole.


Delikatnie zmieszaj wyrośnięty zaczyn z resztą składników na ciasto za pomocą miksera na niskich obrotach. Do mieszanki dodaj cukier waniliowy, który nada wypiekowi intensywny smak.

Przepisy, jak zrobić - Smaker. Jasmino, fajnie, że się udały i miały takie wzięcie. Powiem Ci, że ja z tego ciasta piekę czasem placek, wychodzi pysznie.


A strucle, gdy mają dużo maku często pękają, ale w sumie nie nadają się do niczego innego jak tylko do jedzenia (jak to mawia moja sąsiadka), więc nie ma co się przejmować. Wyniki wyszukiwania dla makowiec strucla na kruchym ciescie pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Desery Makowiec na kruchym cieście.


Sklepowe wersje ciasta z makiem zawierają dużo ciasta i cienką kreskę maku, dlatego sto razy bardziej wolę przygotować taką struclę w domu.

Otóż wziełam się za pieczenie spodu (z podwojonej ilosci skladnikow) w trakcie pieczenia masło oddzielilo sie od ciasta i zaczelo się gotowac, w ciescie porobily sie dziury i wgl wszystko na marne. Makowiec to tradycyjne ciasto na świątecznym stole w czasie Bożego Narodzenia, podobnie jak sernik. Robiłam już różne jego wersje, np. Teraz mam dla Ciebie przepis na tradycyjny makowiec zawijany. Lekkie, kruche lub drożdżowe ciasto wypełnione po same brzegi masą makową.


A sama masa słodka i smaczna, z odpowiednią ilością bakalii. Nie ma lepszego ciasta w świąteczne popołudnie niż strucla z makiem. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Nie wiem czy tak macie, ale przez długi czas taki właśnie makowiec zawijany czy też strucla z makiem na cieście drożdżowym, była moją piętą Achillesową. Używałam gotowej masy, bo szybciej. A strucla w czasie pieczenia konkursowo się rozjeżdżała, pękała, ciasto odstawało często od nadzienia.


Nowa, udoskonalona strucla z makiem. Choć kiedyś nic sobie z niej nie robiłam, to teraz na jej punkcie wprost oszalałam. Mogę tylko potwierdzić: mak jednak uzależnia. Tej strucli makowej naprawdę trudno się oprzeć, trudno też poprzestać na jednym kawałku.


Dobrze, że nie piekę jej zbyt często, tylko kilka razy do roku.

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na strucla makowa na kruchym cieście. Uwielbiam ciasta z makiem – przyzna to każdy, kto mnie zna #128578; więc nie mogło tu zabraknąć makowców #128578; Dziś przepis na drożdżową struclę z makiem. Ja tą konkretną zrobiłam z białym makiem (trochę trudniej go dostać niż mak niebieski, ale jest pyszny – to podstawowy składnik rogali świętomarcińskich).


Ciasto z makiem kojarzy się przede wszystkim ze świętami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by jego cudownym smakiem cieszyć się również podczas innych okazji. Szczególnie, że rodzajów ciast, w których mak gra główną rolę jest mnóstwo. Bawię się pieczeniem a rodzinka jest zachwycona.


Ja piekę po sztuki razem, przedzielone pergaminem na jednej blaszce. Wówczas ciasto ładnie wyrośnie. Kiedy ciasto pieczemy pojedynczo wówczas będzie bardziej płaskie i rozlane.


Dzięki roztrzepanemu białku strucla jest wilgotna i pyszna, mak się nie rozpada, a całość rozpływa się w ustach. Po wystygnięciu ciasta lukrujemy. Makowiec na kruchym spodzie jest o wiele szybszy w przygotowaniu niż ten tradycyjny, nie trzeba bowiem równie dokładnie wyrabiać ciasta, by dało się zawijać. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą. Krucho-drożdżowe ciasto wypełnione przepyszną masą makową.


Ta smakowita świąteczna strucla makowa jest wprawdzie nieco czasochłonna, ale w zasadzie jest ni. Ciasto drożdżowe mięciutkie i puszyste, a masa makowa z orzechami i rodzynkami wilgotna i nie za słodka. Bułeczki drożdżowe z makiem są doskonałe do pieczenia o każdej porze roku. Sernik z makiem na kruchym cieście.


Wyborny i smaczny serniczek na szczególną okazję. Strucla Makowa Na Cieście Kruchym Z Drożdzami U - informacje, zdjęcia, materiały video. Makowiec – ciasto przekładane masą ze zmielonego maku, cukru (lub miodu) i bakalii.


Ubić sztywną pianę z białek i połączyć z ostudzoną masą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty