wtorek, 16 czerwca 2020

Żurek na kupnym zakwasie

Zakwas na żurek własnej roboty. Ja bez obaw korzystam z zakwasu kupnego. Zwykle nawet w osiedlowych sklepach można dostać naprawdę dobry zakwas na żurek, a często można nawet wybierać spośród kilku różnych produktów od różnych producentów. W wielu domach jest to tradycyjna potrawa na Wielkanoc, ale je się go dość często. Spory o to, czym różnią się żurek i biały barszcz wydają się nie do rozstrzygnięcia.


Wystarczy dosłownie parę minut, aby go przygotować.

Później zakwas robi się już sam. Należy zamieszać go tylko raz dziennie. A ja wystarałam się o zakwas i upiekłam chleb.


To zanczy, to miał być chleb, bo wyszło coś dziwnego i się zraziłam troszkę… zostaję przy kupowanym na razie… A żurki i białe barszcze ubóstwiam, na żytnim zakwasie jadłam tylko raz, ja zwykle kupuję butelkowany. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Chleb jest soczysty w środku i ma pyszną chrupiącą skórkę.


Chleb żytni, na żytnim zakwasie to tylko mąka, sól i woda oraz zakwas. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.

Napewno nie był to pierwszy żurek na domowym zakwasie, myślę że od tej pory moje żurki będą tylko takie. A u nas jest żurek na święta i tylko wówczas #128578; Robimy go na kupionym zakwasie ale do środka dajemy zawartość święconki, stąd taki żurek je się tylko raz w roku ! Dodajemy kromeczkę chlebka z koszyczka, jajeczka, kiełbaskę, ciutkę chrzanu, używamy nawet poświęconej soli i pieprzu w ziarnkach. Na dodatek, w zależności od tego, jak długo stoi, będzie miał różną kwaśność. Mieszkając na Śląsku, gdzie żurek jest bardzo popularny, przekonałam się, że nawet z tej samej wypróbowanej firmy potrafi różnie smakować w zależności od dostawy.


Znaleźliśmy przepisów w kategorii Żurek na zakwasie. Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Taki żurek podajemy na śniadanie wielkanocne, dodając do niego święcone jajko. Można przygotować go na kupnym lub domowym zakwasie na żurek. Jest pyszny i lekko kwaśny.


Tak przygotowany żurek można podawać również w ciągu roku z ugotowanymi i pokrojonymi w kostkę ziemniakami. OK, dziękuję za szybką odpowiedź! Za kilka dni robię żurek i już się nie mogę doczekać. Jak ktoś od lat robi chleby na zakwasie, to taki prawdziwy żurek też w końcu powinien, prawda?


Niech ta Wielkanoc będzie pełna tradycyjnych smaków! Przygotuj zakwas według przepisu Karola i wykorzystaj go jako bazę pysznego żurku! Daria Ładocha Żurek z makaronem.

Szukasz pomysłu na wegański żurek? To moje drugie święta z żurkiem na domowym zakwasie. Zresztą robiłam go też kilka razy w ciągu roku. Czy różni się od takiego na zakwasie quot;kupnymquot;? Spróbujcie i sami oceńcie.


Bardzo dokładny przepis jak zrobić doskonały zakwas na tradycyjny domowy żurek. Te zakwasy nie są octowe tylko naturalnie kwaskowe i bardzo zbliżone do domowego. Twój przepis Danusiu stwierdziłam, że to wstyd i hańba robić żur na kupnym zakwasie. Sam zakwas można przechowywać w lodówce i zrobić z niego jeszcze inne potrawy wymagające jego użycia. Dlatego też dzielimy składniki na żurek na dwie części.


Trzeba wiedzieć, że zakwas na żurek będzie się zakwaszał przez dni, dlatego nie jest. Upieczenie swojego domowego chleba na zakwasie nie musi kojarzyć się z czymś niemożliwym. Od ponad roku nie jadam kupnego chleba.


Nie używam również żadnych drożdży tylko zakwas żytni lub orkiszowy, który wyhodowałam w domu. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne czy jakoś wybitnie skomplikowane. Domowy zakwas na żurek ETAP 1: Mąkę wsyp do dużego słoika i lekko spulchnij łyżką, zalej go przegotowaną ciepłą wodą i bardzo dobrze wymieszaj.


Dodaj przyprawy oraz kromkę chleba na zakwasie. Słoik zakryj gazą aby docierało powietrze i zostaw w ciepłym miejscu na dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty