środa, 14 października 2020

Zurek przepis moje gotowanie

Jeśli żurek ma być daniem obiadowym, to smacznie jest ugotować ziemniaki oddzielnie i podać w misce okraszone skwarkami z cebulką. Podoba mi się Pana blog. Oceń przepis aby doradzić innym!


Zurek przepis moje gotowanie

Poniżej znajdziecie podstawowe rodzaje zupy oraz opcję podawania żurku w chlebie. Klsyczny Żurek - tradycyjna polska zupa, którą podaje się na co dzień lub też na. Sam zakwas można przechowywać w lodówce i zrobić z niego jeszcze inne potrawy wymagające jego użycia. Dlatego też dzielimy składniki na żurek na dwie części. Trzeba wiedzieć, że zakwas na żurek będzie się zakwaszał przez dni, dlatego nie jest to przepis do zastosowania na szybko.


Prezentujemy przepis na żurek – tradycyjną polską potrawę. Zgodnie z tradycją, spożywa się go w postne dni, jednak na pewno nie pożałujesz, jeśli będzie znajdował się na Twoim talerzu znacznie częściej. Jak zrobić żurek, który jest wykwinty i pożywny?


Wystarczy dodać do niego boczku, kiełbasy, ziemniaków oraz podanych w przepisie przypraw. Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą! Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu. Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu! Zobacz nasze przepisy na Polki.


Dodaj mięso, ziele angielskie, liść laurowy, suszone grzyby, kminek oraz pieprz. Gotuj wywar powoli przez około godzinę. Dodaj białą kiełbasę, pogotuj chwilę, by się sparzyła, a następnie wyjmij ją i odstaw na bok do ostygnięcia. Marchewkę, pietruszkę i seler obrać, umyć, pokroić w duże kawałki. Cebulę obrać, pokroić wraz z boczkiem w kostkę.


Muszę przyznać, że przepis rewelacyjny, bo konkretny i czytelny, a sam żurek przepyszny :) Oprócz żurku, zawsze przejmuję się paschą, ale może dzięki temu, że siostra poleciła mi sprawdzony przepis uda się bezstresowo spędzić tegoroczne święta ;). Zakwas na żur lub żurek to podstawa przy szykowaniu kwaśnej zupy na bazie mąki żytniej. Mój przepis na zakwaś do żuru i żurku stosuję od lat.


Taki zakwas zawsze warto mieć w lodówce np. Polecam też przepis na zakwas do białego barszczu, który szykuję na bazie mąki pszennej. Zurek tej jędzy nie nadaje sie do jedzenia. Miło mi Cię gościć na Poezji Smaku! Przepisy, jak zrobić - Smaker.


Gotowanie nie jest dla mnie przykrym obowiązkiem, a czymś co daje mnóstwo satysfakcji. Od kilku lat zbieram swoje ulubione przepisy i prezentuję je na blogu. Z czasem blog stał się czymś więcej. Rozgość się u mnie i wpadaj częściej! Staropolska kuchnia ma w swoim dorobku wiele dań, które pomimo upływu lat wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością.


Wśród nich jest oczywiście tradycyjny żurek domowy. Zapamiętaj dobrze przepis na niego, bo nieraz może wybawić cię z kulinarnej opresji. Maślane purée to sycący dodatek do świątecznej zupy. Mój ulubiony, tradycyjny przepis na żurek wielkanocny na wędzonce i białej kiełbasie.


Zurek przepis moje gotowanie

Ten wyjątkowy żurek zabielam odrobiną śmietanki, by był delikatniejszy. Czasem dodaję też łyżkę tartego chrzanu. Szybkie gotowanie wielkopolska, Poland Kocham jeść i uwielbiam eksperymentować w kuchni. Na blogu znajdziesz głównie przepisy na szybkie, zdrowe i tanie posiłki. Część z nich wegańskich, z niskim IG, bez glutenu.


Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi. Dawno, dawno temu, mój mąż miał wolne i postanowił zrobić żurek. Przed wyjściem do pracy szybko podyktowałam mu składniki i podałam czynności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty