piątek, 31 października 2014

Ciastka orzeszki przepis

Po pierwsze orzeszki są większe a po drugie są mięciutkie. Przepis na ciasto też mam inny a jako nadzienie wkładam czekoladę z mleka w proszku. Oczywiście nie twierdzę że Twoje orzeszki są gorsze - chciałam się tylko podzielić swoim doświadczeniem.


Potwierdzam, że orzeszki są super i zawsze wszystkim smakują. Sposób przygotowania przepisu: Ciasteczka orzeszki z kremem z mleka w proszku.

Zawijamy je w folię lub wkładamy do woreczka i odstawiamy na minut do lodówki. PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania.


Przygotowaliśmy dla Was sprawdzone przepisy, które pokochała cała nasza rodzina. Na stronie znajdziecie przepisy na ciasta, desery, obiady, przekąski i przepyszne, kolorowe. Można to zrobić ręcznie lub przy pomocy malaksera.


Ciasto owinąć w folię i schłodzić w lodówce prze ok. Metalową formę dobrze rozgrzać na palniku.

Z ciasta utoczyć kulki wielkości orzechów. Ciastka orzeszki z foremek to idealny deser na świąteczny stół. Mają przepiękny kształt i bardzo prosto je wykonać. Ciasteczka są kruche z kremem na bazie mleka w proszku oraz dodatkiem orzechów (opcjonalnie). Jeśli po upieczeniu ciasta będzie za dużo po bokach orzeszka to trzeba je obciąć póki jest jeszcze ciepłe, wystudzone ciastka będą bardzo kruche.


Lepiej zdejmować ciastka z wypukłej strony niż wydłubywać z otworków. Jeśli masa orzechowa jest gładka, bez kawałków orzechów to dekorować możemy szprycą. Na szczęście w tamtych latach przepis na tradycyjne orzeszki spisała moja babcia.


Teraz piekę je razem z mamą (w specjalnej patelni, którą bez problemu można kupić na allegro) w każdą wigilię oraz na ważne okazje. Właśnie czekają upieczone na dzisiejszy dzień. Kroki wykonania: Ubić białka na sztywną pianę z odrobiną soli.


Mąkę, tłuszcz, żółtka i cukier zagnieść szybko, a gdy składniki się połączą dodać sodę, ocet i ubitą pianę. Was z przepisem na bardzo znane ciasteczka , które każdemu kojarzą się z dzieciństwem ,czy świętami Bożego Narodzenia. Mowa o orzeszkach :) Długo szukałam idealnego przepisu i wreszcie znalazłam- w starym zeszycie z przepisami mojej mamy. Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Foremki orzeszki lub muszelki wypełnić cienką warstwą ciasta.


Piec na złoty kolor w ok.

Orzechy sparzyć wrzącym mlekiem. Masło utrzeć z cukrem, żółtkiem i spirytusem. Cześć Jadłam kilka razy wspaniałe,wilgotne o orzechowym nadzieniu ciastka. Zlepiamy w ten sposób po dwie skorupki wypełnieniem do siebie (Jak orzech włoski). Ja preferuje masę orzechową, bo w końcu to są orzeszki.


Następnie gotowym orzeszkom maczamy delikatnie jeden z końców w polewie czekoladowej kupnej lub wykonanej z własnego sprawdzonego przepisu) i kokosie 2. Patelnię rozgrzewamy przez minut, smarujemy olejem. Do rozgrzanej patelni układamy porcje ciasta (niestety tu trzeba to wyczuć- daje po około pół łyżeczki, ale nie zawsze jest to ilość wystarczająca) Zamykamy i przytrzymujemy, aby ciasto ładnie sie uformowało- opiekamy z oby stron po minuty. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciastka orzeszki ewa gotuje.


Całość przełożyłam kremem własnego pomysłu. Wszystko razem wymieszać. Orzeszki - przepis na ciasteczka w kształcie orzechów Autor Zdjęcia: Shutterstock Ciasteczka orzeszki są co prawda pracochłonne, ale ich smak i wygląd są nagrodą za wysiłek poniesiony przy ich przygotowaniu. A ja mam do Ciebie pytanie, ponieważ pamietam te ciastka z dzieciństwa i kiedy pewnego dnia okazało się, że mojemy bratu udało się znaleść taką foremkę byłam w niebo wzieta, znalazłam przepis na ciastka w necie i krem-był czekoladowy z mlekiem w proszku, problem pojawił mi się podczas pieczenia, z pomiędzy płytek zaczął. Na blogu dostępne macie przepisy na ciasto do orzeszków jakie dostałam wraz z zakupem specjalnej patelni.


Dzisiaj zapraszam na przepis na orzeszki z kremem kokosowym. Szkoda, żeby się zmarnowało. Ciastka z orzeszkami ziemnymi Jeśli chcesz upiec proste chrupiące ciasteczka, które sprawdzą się jako dodatek do popołudniowej filiżanki kawy lub herbaty, zapisz ten przepis na mini wypieki z orzeszkami ziemnymi. Tyle, że tego po niej nie widać.


Jedna patera cała w orzeszkach. I gospodarze mówią, proszą. Gdy część gości wyszła, a ja siadłem do niej bokiem. Orzeszki - przepis do foremek pieczonych w piekarniku. Na orzeszkach narysuj pisakiem cukierniczym dekoracje – serduszka, gwiazdki albo inne kształty, w zależności od okazji.


CIASTECZKA – NAJLEPSZY PRZEPIS. W tym celu użyj także lukru albo polewy czekoladowej i nałóż na ciasteczka za pomocą szprycy. Upiecz orzeszki i spróbuj, jak wspaniale smakują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty