czwartek, 23 lipca 2020

Żurek na wędzonych kościach

Zupa doprawiona jest Przyprawą ZIARENKA SMAKU uniwersalne WINIARY, dzięki czemu zyskuje jeszcze bardziej na głębi smakowej. Pamiętaj o odpowiednim zabieleniu zupy przy pomocy śmietany, dzięki czemu danie nabierze wiejskiego i tradycyjnego charakteru. Polska specjalność -Żurek na wędzonych żeberkach - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Autor: najlepszewkuchni. Sprawdza się również na uroczystościach i ważnych okazjach.

Grzyby namoczyć w zimnej wodzie (najlepiej przez całą noc). Wyłowić, odcisnąć i posiekać. Boczek pokroić w kostkę, przełożyć do garnka. Dorzucić posiekaną w piórka cebulę.


Po chwili dodać pokrojony czosnek. Zalać wodą, wlać wodę, w której moczyły się grzyby. Jeśli nie macie czasu na gotowanie zupy w święta, skorzystajcie z tej opcji i przygotujcie tę potrawę wcześniej.

Zupę gotuję na wędzonych kościach wieprzowych (możecie użyć żeberek aby było więcej mięsa), dodaję kiełbasę (białą i wiejską - wędzoną), oraz żurek - zakwas. Wywar gotuję na warzywach. Dodane przez Hanyska w: Tylko o kuchni.


Do żurku używa się wędzonych kości, wędzonki, szynki, smażonej kiełbasy, białej kiełbasy, czy żeberek – ja mam jeszcze inny sposób, dzięki któremu uzyskuję głęboki mięsny aromat zupy. Nasz przepis na żurek na wędzonce jest łatwy, a jego wykonanie zajmuje niewiele czasu, dlatego warto go wypróbować. Ta zupa, jak żadna inna, pobudza kubki smakowe i stawia na nogi!


Zupa gotowana na wywarze z mięsa jest pyszna i aromatyczna. Wędzone kości bądź skóra z wędzonego boczku idealnie nadają się na wywar. Do zimnej zupy wkładamy umyte kości z karkówki 2- Do kości dodajemy marchewki oraz ziele angielskie i lisic laurowy 3- Wkładamy rosołki warzywne gotujemy na małym ogniu dodajemy pokrojone ziemniaki w kostkę sztuki 4- Jaki kości nam się obgotują wyjmujemy je Jak zrobi się nam rosołek wtedy. Czy można sobie wyobrazić Wielkanoc bez żurku?


Na Kościach Wędzonych - informacje, zdjęcia, materiały video. UREK NA ŻEBERKACH WĘDZONYCH Moja kolejna propozycja do akcji Gotujemy po polsku, której patronatem jest zPierwszegoTłoczenia. Pyszny żurek na domowym zakwasie, na wywarze z wędzonki.


Wersja bogata z dodatkiem mięska, kiełbasy, marchewki, ziemników, zabielony śmietaną. Do żurku na wędzonce dodaję zwykłą cienką wiejską kiełbasę, jakoś bardziej mi pasuje ale jak ktoś woli może dodać białą.

Jestem daleka od skrajności, często gotuję wywary na zwykłych kościach. Pisałam jedynie o moim doświadczeniu z gotowaniem na kościach podobno wędzonych, które kupiłam w pobliskim sklepie mięsnym. Ale może miałam pecha i trafiłam na jakiś trefny produkt. Przecedzony bulion zagotować z dodatkiem pokrojonych na - części wędzonych żeberek lub kości. Obieram kości z mięsa i dorzucam mięso do garnka (lub jeśli żeberka mają ładny kształt, pozostawiam je w całości by podać je w porcjach).


Dodaję posiekaną natkę pietruszki, doprawiam ostatecznie do smaku. Z żeberek częściowo obieramy mięso. Nieobrane części wraz z kośćmi zalewamy wodą, odrobinę solimy i gotujemy. U mnie podaje się żurek, obowiązkowo w wielkanocną niedzielę, razem z jajkami ze święconki, białą kiełbasą i chlebem.


Najlepiej mi smakuje ten na wędzonce, ma intensywny i bogaty smak, a jeśli doda się do niego jeszcze grzyby, zyskuje na aromacie. I rozglądając się w Internetach dowiedziałam się, że istnieje kilka rodzajów żurku, czego absolutnie się nie spodziewałam. Pokazywałam Wam już przepis na wielkanocny żurek na białej kiełbasie, więc teraz czas na żurek, który je się dużo częściej, czyli tradycyjny żurek na wędzonych żeberkach i białej kiełbasie.


Kapuśniak na wędzonych kościach - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Kiełbasę pokroić w plasterki i zrumienić z obu stron na j patelni. Marchew, pietruszkę i seler zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Pora pokroić na plasterki i posiekać drobno. Odstawiłam żurek na minut i po tym czasie nalewałam do talerzy.


Do każdego talerza dodawałam jajko ugotowane na twardo. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na żurek na żeberkach wędzonych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty