piątek, 30 listopada 2018

Najsmaczniejszy makowiec

Makowiec z jabłkami znany również jako makowiec japoński to ciasto, które w swoim składzie ma tylko pięć łyżek mąki. Makowiec bardzo dobrze się mrozi, smakuje jakby był wyjęty dopiero co z pieca, dlatego można część zostawić np. Soczewica po włosku min łatwe tanie.


Desery Piernik Staropolski - najlepszy i najsmaczniejszy. Dodane przez blanka3w: Tylko o kuchni.

Keksówki wstawiłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 1stopni i piekłam około minut. Gdy makowce się upiekły i wystygły zrobiłam lukier. Kwintesencja makowca - sam mak posłodzony miodem, z bakaliami, bez spodu ale z polewą czekoladową. Pani Doroto makowce przepyszne! UWAGA - ten makowiec jest bardzo długi i może nie zmieścić się w Twoim piekarniku.


Jeśli istnieje takie ryzyko, to polecam przekroić go na dwa krótsze makowce lub wcześniej podzielić ciasto na dwie kule i zawinąć dwa makowce. Zawinięty w papier makowiec umieść na blaszce, na środkowej półce piekarnika. Przepis na makowiec zawijany.

Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Klasyk świąteczny według przepisu siostry Anastazji - makowiec zawijany.


Doskonały na świąteczny stół! Najsmaczniejszy z makowców, w środku wilgotny i pełen bakalii. Zwinęłam makowce i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrosło, posmarowałam z wierzchu białkiem i wstawiłam do nagrzanego do temperatury 1stopni piekarnika na około minut. Z tych proporcji składników wyszły mi makowce o długości cm.


Ciasto piekłam w keksówkach. NAJSMACZNIEJSZY MAKOWIEC. Makowiec na kruchym cieście (spodzie) to doskonała propozycja ciasta na Święta Bożego Narodzenia. W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca. Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika.


Jeśli nie macie czasu na moczenie maku, kupcie mak suchy, mielony, wystarczy go zalać wrzącym mlekiem i jest gotowy w kilka chwil.

Gości na stole w każde święta. Pozwoliłam sobie nazwać go najlepszym, ponieważ ma najsmaczniejszy kruchy spó a mak jest gotowany na mleku, nie na wodzie. Najprostszy i najsmaczniejszy makowiec , jaki jadłam. Pyszna strucla makowa z przepisu mojej Babci.


Wiem, że najsmaczniejszy jest makowiec z własnoręcznie przygotowaną masą makową, ale jeśli brakuje Wam czasu albo maszynka do mielenia się zepsuła, skorzystajcie z gotowej masy makowej. Wiem, że makowce kojarzą się głównie z okresem świątecznym, ale myślę że w tej wersji sprawdzi się świetnie jako weekendowe ciasto do kawy lub słodki poczęstunek dla zbyt późno zapowiadających się gości, bez względu na porę roku. Seromakowiec, zwany też seromak to ciasto, które łączy w sobie ser, mak i kruche ciasto. Jeśli ktoś uwielbia serniki lub makowce, to w tym przepisie znajdzie połączenie tych dwóch ciasta, ma dwa w jednym ( w 1). Seromakowiec na kruchym spodzie jest wilgotny, długo zachowuje świeżość, jest niezwykle dobry w smaku.


Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Makowiec jest niezwykle wilgotny od jabłek, co doskonale wpływa na jego smak. Makowiec może trochę popękać, ale nie należy się tym przejmować, wszystko pokryje lukier. Cukier puder wsypać do miski, dodać gorący sok z cytryny lub limonki, następnie dokładnie wymieszać.


Posmarować pędzelkiem po wierzchu makowca, posypać skórką lub makiem. Fougasse to obecnie bardzo modne, a w dodatku łatwe do wykonania pieczywo. Pochodzi z tej samej rodziny, co Focaccia.


Ma specyficzny kształt, najczęściej w formie liścia, chrupiącą skórkę i przyjemnie mięciutki miąższ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty