środa, 11 listopada 2015

Jak zrobic faworki drozdzowe

Uformowane faworki smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron do zrumienia. Gotowe odsączamy na papierowym ręczniku. Zobacz filSałatka z tuńczykiem. Podajemy posypane cukrem pudrem. Do wyrośnięte rozczynu dodajemy pozostałe składniki ciasta.


Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki. Pod koniec dodajemy rozpuszczony tłuszcz.


Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu. Najlepsze faworki są kruche i lekkie. Jak zrobić pyszne faworki domowe?


Dodane przez Joasiaw: Tylko o kuchni. UCiWXI8XDS4lEBwqWi-enu0A? Sprawdź nasz wypróbowany. Mój pierwszy video – przepis. Zaczynam od typowo karnawałowej potrawy – chrustów nazywanych też faworkami.


Mam nadzieję, że lubicie je tak samo jak ja i moja rodzina. Moje ulubione ciasto drożdżowe, które można dowolnie modyfikować, a czasem najlepiej smakuje jako zwykła, duża puszysta drożdżówka, z ogromną ilością kruszonki na wierzchu. Takie faworki, które się nie ciągną, a pękają w ustach, ładnie pachną, smakowicie wyglądają i nie są zbyt ciężkie dla naszego żołądka? Jest bardzo miękka i pachnąca.


Te polskie tradycyjne i chrupkie ciastka można smażyć w głębokim oleju lub upiec w piekarniku. Gnieść je tak długo, aż będzie jednolite i zaczną się pojawiać pęcherzyki powietrza (ok. min.). Połączyć wszystkie składniki, zagnieść ciasto.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Temperatury tłuszczu pilnowałem z termometrem. Ciasto wyszło jeszcze twardsze, aż trudno było z nim pracować.


Faworki z tego przepisu są delikatne i kruche. Legenda głosi, że powstały przez przypadek - młodemu kucharzowi miał jakoby niechcący wpaść do garnka wąski pasek ciasta na pączki. Bardzo dokładny przepis na kruche faworki domowe znane też jako chrust, chruściki lub jaworki. Druga próba od razu z większymi jajkami, bez żadnych kombinacji żeby było dokładnie jak w przepisie.


Jak głosi ta stara zapustna przepowiednia, Tłusty Czwartek to nie tylko pączki, lecz także tradycyjne faworki. Do dużej miski wsypać przesianą mąkę ,zrobić dołek,dodać jaja utarte z cukrem,drożdże z mlekiem. Drożdże posypać łyżkami cukru,jak się rozpuszczą ,wlać ciepłe ( nie gorące!) mleko. Wymieszać dokładnie,pod koniec dodac ciepłą roztopioną margarynę i spirytus. U mnie w domu robimy wspólnie co roku.


Mniej więcej w połowie pieczenia dobrze jest wymienić olej na nowy. Domowe faworki powinny być cienkie, chrupiące i mocno posypane cukrem pudrem. Usmażone faworki wyciągamy na papierowy (lub normalny) ręcznik, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach.


Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Przepis na faworki Róże Karnawałowe. Róże są efektowniejsze od faworków. Róże przygotowuje się z trzech do pięciu krążków, które skleja się razem i smaży jak faworki, na głębokim oleju.


Po usmażeniu każdą różę posypuje się cukrem pudrem i dekoruje dżemem lub wiśnią z konfitury. Ta pewnie poznała go z „Kuchni Polskiej” lub „Przyjaciółki”. I tu zgrabnie nawiążę do Święta, jakie już niedługo przed nami! A robi się to tak: Ciasto rozwałkuj na placek o grubości ok. W Tłusty Czwartek nie liczymy kalorii, a na naszych stołach goszczą tradycyjnie pączki, faworki, róże karnawałowe i wciąż niezmiennie popularne oponki drożdżowe – czyli obcojęzyczne donuty, inna wersja pączków.


Podpowiadamy, jak je zrobić, i podajemy sprawdzony przepis na oponki drożdżowe. Kolejna propozycja przybliżająca nas do Tłustego Czwartku - faworki. Ciasteczka są puszyste, a z ciastem pracuje się świetnie. Ważne jest aby przesiać mąkę i cukier wtedy mają lepszą strukturę.


Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty