piątek, 20 listopada 2015

Placek chmurka malinowa

Kruchy spó duża ilość malin w malinowej galaretce, kremowa masa śmietankowa i wieńcząca ciasto chrupiąca beza z migdałami. Placek potrzebuję na środę wieczór. Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć na blachę o wym.


Nakłuć widelcem i piec ok. Malinowa chmurka zawsze wprawia gości w zachwyt.

Polecane przepisy: placek malinowa chmurka ewy wachowicz Zobacz więcej. Jeśli nie ma sezonu na maliny możesz bez problemu skorzystać z mrożonek, ciasto będzie tak samo dobre. Desery miodownik wg Ewy. Idealne świąteczne ciasto, po dokładną instrukcję zapraszam na bloga z cukrem. W tą pochmurną niedziele przygotowałam deser z malinami i kremu budyniowym.


Jest lekki jak malinowa chmurka! Delikatny, malinowy i delikatnie słodki.

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta siostry anastazji malinowa chmurka.

Ciasto wprost rozpływa się w ustach. Smaki są idealnie zrównoważone, aby ciasto nie było zbyt słodkie. MALINOWA CHMURKA - IDEALNY PRZEPIS NA CIASTO - Przepisy Joli MALINOWA CHMURKA – IDEALNY PRZEPIS NA CIASTO WĄTRÓBKA Z GRILLA – PRZEPIS IDEALNY Z LVIVA – WYZWANIE BROIL KING KEG RAFFAELLO BEZ PIECZENIA Zobacz więcej. Polecam wszystkim miłośnikom malin - i nie tylko! Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Mój pamiętnik kulinarny.


Jeśli nie macie zbytnio czasu zawsze możecie kruchy spód zastąpić herbatnikami i tak oto w prosty sposób powstanie malinowa chmurka na herbatnikach (bez pieczenia kruchego spodu). Pewnego razu wpadła do mnie siostra i mówi, że jadła na imieninach u koleżanki malinową chmurkę i opowiada jakie to wspaniałe ciasto hehe. Wyjęłam więc z szuflady przepis i pokazałam jej, no i. Majówka już za kilka dni, dlatego też może skusicie się na ciasto z którym dziś do Was przychodzę. Nazwa jak najbardziej adekwatna, ponieważ ciasto jest lekkie, a za sprawą masy śmietanowo-serowej i bezy faktycznie przypomina chmurkę.


Bardzo dobrze znosi przechowywanie i wręcz należy przygotować je poprzedniego dnia przed. Jeden placek ułożyć na desce, posmarować połową frużeliny malinowej, posypać odłożonymi całymi malinami, przykryć kremem. Resztę frużeliny rozsmarować na drugim placku i zsunąć go na krem (najlepiej na cienkiej plastikowej podkładce). Na frużelinie malinowej położyć placek bezowy i wstawić do lodówki.


Uznaliśmy je za jedne z najlepszych ciast na świecie!

Goście zachwyceni, wszyscy objedzeni po uszy. Jednym słowem – uzależnia! Nie doczytałam tylko komentarzy i niepotrzebnie rozmroziłam maliny, ale na przyszłość użyję takich prosto z zamrażarki.

Kruche ciasto, maliny z galaretką, krem z mascarpone i bitej śmietany i delikatna beza. Połączenie wielu pysznych smaków w jednym cieście. Bezę i kruche ciasto najlepiej przygotować wcześniej i kilka godzin przed podaniem połączyć z kremem i galaretką. Do miski wsypać wszystkie składniki i zagnieść ręką. Ja robiłam go dopiero pierwszy raz i muszę przyznać, że smakuje super #128578; Co prawda trzeba się przy nim napracować i spędzić kilka godzin w kuchni, ale warto!


Dzień wcześniej (wieczorem) zrobiłam bezę, która ostatecznie wyląduje na samym wierzchu ciasta. This feature is not available right now. Myślę, że mało komu ona nie smakuje:) wiec jeśli jest ktoś, kto nie próbował- to Koniecznie musi;) troszkę zmieniłam klasyczny przepis, ponieważ na tamtym spodzie nie chciała mi wyjść chrupiąca beza (tylko taka gumowata).


Zawijamy w folię i odstawiamy do lodówki. Placki owsiane - prosty przepis. Papryka marynowana według mojego przepisu. Prosty tort urodzinowy dla ośmiolatki. Nie wiem dlaczego wbiłam sobie do głowy, że jako spód powinno się wykorzystać biszkopt.


Dopiero po upieczeniu sprawdziłam i odkryłam zdumiona, że byłam w błędzie. To ciasto to rzeczywiście chmurka, na dole ciasto kruche, potem galaretka z malinami, śmietana z serkiem mascarpone i na wierzchu beza. Dwie galaretki (najlepiej malinowe) rozpuścić w trzech szklankach wody. Dodać maliny i zostawić aby galaretka minimalnie stężała. Na koniec przełożyć ciasto: na placek dać połowę masy, na to wylać tężejącą galaretkę, wyłożyć resztę masy, przykryć drugim plackiem.


Wstawić na noc do lodówki. Przenikające się w nim warstwy kruchego ciasta, owocowej galaretki, śmietankowo-waniliowego kremu oraz migdałowej bezy zadowolą każdego amatora słodkości. Pomimo trwającego już sezonu na bardziej jesienne owoce postanowiłam wykorzystać rosnące jeszcze w naszym ogrodzie ostatnie późne maliny. Są znacznie pyszniejsze.


Mogę wyróżnić dwa idealne sposoby na wykorzystanie malin. Chrupiąca beza z migdałami, krem z mascarpone, galaretka malinowa i kruchy spód z pewnością będą hitem każdego rodzinnego spotkania. Po prostu przepyszne kruche ciasto z dużą ilością jagód zatopionych w orzeźwiającej cytrynowej galaretce z pysznym waniliowym kremem i chrupiącą słodką bezą. Słyszałam o tym cieście już chyba ze dwa lata temu, ale jakoś nie było mi po drodze, by je wykonać. W końcu się zmobilizowałam, gdyż świeże maliny się kończą i postanowiłam to wykorzystać.


Albo spożyć od razu cały koszyczek, albo przygotować malinową chmurkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty