wtorek, 17 listopada 2015

Botwinka bez miesa

Poza tym podaję botwinkę do drugiego dania - gotuję do miękkości bez żadnych przypraw. Można polać bułką tartą, w wersji lżejszej jest pyszna sama, bez dodatków. Ja lubię lekkie zupy bez mięsa. Gdy bulion będzie już gotowy (warzywa mają być miękkie), dodajemy botwinkę.


Przyprawiamy solą i pieprzem.

Na koniec dodajemy śmietanę. Aby botwinka się nie zwarzyła można do niej wcześniej dodać kilka łyżek gorącego wywaru. Ja podaję botwinkę z gotowanymi na twardo jajkami i posypaną natką. Zupa botwinka bez mięsa.


Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Botwinkę dokładnie umyć,małe buraczki obrać i pokroić w plasterki a łodyżki wraz z liśćmi na około 1-centymetrowe kawałki. Gotowanie bez mięsa - kuchnia Beaty.

Należy kupić dużo botwiny, bo jej żywot jest krótki i dobrze jest posiekaną zamrozić, aby jeszcze raz botwinkę ugotować. Botwinka Znowu coś z kategorii: smaki dzieciństwa. Albo zrobić botwinową tartę, na której przepis w niedalekiej przyszłości zamieszczę. Botwina, czyli młode buraczki, jest bardzo delikatnym i szybkim w gotowaniu składnikiem.


Dodać kilka łyżek wywaru i wymieszać. Dodane przez smakoszkammm w: Tylko o kuchni. Przygotuj zatem bulion, jeśli nie masz gotowego. Najlepszy jest bulion domowy, np.


Sprawdzi się również domowy bulion warzywny (przepis znajdziesz tutaj). W ostateczności przygotuj bulion z kostki (najlepiej z kostki ekologicznej), wg opisu na opakowaniu. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów.


Wlać śmietankę kremową i dusić przez minuty, aż botwinka będzie miękka. Wymieszać i gotować chwilkę, aż sos zgęstnieje. Barszcz ukraiński to znana w Polsce zupa.


Polecam przygotowanie jej letniej wersji, bo z botwinką.

Podajemy ją z pieczywem albo już bez dodatków. Jest to już propozycja w Maratonie Zup. To chyba najbardziej konkretna zupa, które Wam proponowałam. Wychodzi jej dość sporo.


Wszystko zalać wodą , dodać łyżkę vegety i gotować minut. Dołożyć odcedzona fasolę. Doprawić czosnkiem , pieprzem , sokiem z cytryny.


Moja ukochana zupa, delikatna, bo bez mięsa lekko kremowa dzięki pomidorom, ale nie zupa krem pomidory ją troszkę zagęszczają razem odrobiną masła. Włoszczyznę myjemy i obieramy, wkładamy do garnka, zalewamy zimną wodą przyprawiamy, dodajemy cebulkę i gotujemy około dwóch godzin do uzyskania smacznego bulionu. Rosół bez mięsa - przepis Vegemi.


Nie wyobrażam sobie, aby w mojej diecie nie było zup. Jem je codziennie, dosłownie! Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli.


Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku. Całość gotowałam na małym ogniu. Dodałam świeżo wyciśnięty sok z cytryny do smaku, posoliłam i zabieliłam śmietaną.


Ja moją botwinkę podałam z jajkiem ugotowanym na twardo i posypałam koperkiem. Po dodaniu do niej zaledwie kilku prostych składników powstaje pyszna wiosenna zupa, która pobudza apetyt, odkwasza i odtruwa organizm. Jest lekkostrawna i bardzo prosta w przygotowaniu. Soczewica to jedno z moich ulubionych warzyw strączkowych.


Oto pomysł na danie, które może być serwowane jako sos do makaronu, ale również jako samodzielny gulasz czy gęsta zupa. Poza sezonem, kiedy botwinka nie jest dostępna, można pokusić się o przygotowanie tego gulaszu na bazie buraków, np. Był taki okres w moim życiu, że nie rozumiałam, że botwinka to zupa mocno sezonowa, wtedy bardzo trudno było mnie pocieszyć (no dobra, mama miała na to inne sposoby ale to temat na inny wpis). Miłość do botwinki została ze mną do dziś i kiedy tylko mogę przygotowuję swoją wersję, na którą przepis znajdziecie poniżej.


Moja ulubiona bez mięsa najlepiej smakuje i szybko się gotuje ? Przepis na zupę botwinkę , bardzo prosta i smaczna zupa. Składniki: 3g szczawiu z działki lub słoik szczawiu, duża marchewka, - ziemniaków, ziarenka ziela angielskiego, liść laurowy, mała śmietana, jajka, ulubiona przyprawa w formie jarzynki, - łyżki oleju, łyżka cukru. Typowo wiosenna zupa z botwinki, czyli z młodziutkich buraków, które gotujemy wraz z listkami.


Uwielbiam ją podaną z jajkiem i koperkiem, to mój smak wiosny i dzieciństwa! To poza smakiem jej wielki atut, bo kto chce spędzać w kuchni cały dzień na gotowaniu, kiedy za oknem piękna pogoda. Polecam łatwy uniwersalny przepis na zupkę z młodych buraczków i ich smakowitych liści. Trochę jest roboty z myciem warzyw i krojeniem, ale sama zupa gotuje. Właśnie dzisiaj gotowałam zupkę szczawiową z działkowego szczawiu ale zupełnie inaczej.


Gdybym wcześniej zerknęła to może wypróbowałabym powyższy przepis a tak zrobiłam po swojemu, czyli bez żadnych kości, bez selera, ziela ang.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty