poniedziałek, 2 listopada 2015

Chruściki prosty przepis

Chruściki prosty przepis

Chruściki Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia chruścików i postanowiłam usmażyć parę gwiazdek. Skorzystałam z przepisu, który był dołączony do foremki. Myliłam się, przepis jest prosty, a faworki wspaniałe, trzeba po prostu powoli wszystko dokładnie zrobić tak jak w przepisie.


Jeżeli komuś nie wychodzą to coś robi się źle. Przepis jest naprawdę czytelny, i jeżeli takim laikom jak ja wychodzą to powinny się udać wszystkim. Chruściki, faworki, chrusty zwał jak zwał :) przepis mam ze starego zeszytu mamy. Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości.


Witam, przepis wydaje się prosty ale coś musiałam popsuć bo już podczas wyrabiania ciasto było twarde i nie dało się ulepić zwartej kuli. Potem gdy mąż wybijał wałkiem to ciasto było twarde ale pomimo tego spróbowałam usmażyć kilka faworków na próbę i niestety wyszły bardzo twarde- próbowałam rozwałkować najcieniej jak. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach! Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki.


Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Oceń przepis aby doradzić innym! Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków.


Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu. Faworki zwane również chrustem, to jeden z tradycyjnych przysmaków na tłusty czwartek.


Ja w dzieciństwie nazywałam je morszczynem ze względu na pęcherzyki powietrza w usmażonym cieście. Takie właśnie powinny być domowe faworki - lekkie i chrupiące. Nie jestem wielką fanką faworków i rzadko je robię ale ponieważ obiecałam przynieść je na imprezę, to odkopałam – bardzo już zakurzony – przepis, który w zamierzchłych czasach spisałam z jakiejś gazety.


Przepis na faworki jest prosty ale należy pamiętać o kilku zasadach. PRZEPIS NA FAWORKI: SPRAWDZONY, PROSTY I SZYBKI. Przepisów na faworki jest wiele, ale Dziennik Zachodni prezentuje najprostszy i sprawdzony przepis na domowe faworki.


Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę. Rozwałkować ciasto bardzo cienko, pokroić w paski z nacięciem pośrodku. Jeden koniec paska przewlec przez nacięcie i przeciągnąć. Smażyć na gorącym tłuszczu na złoty kolor a po wyjęciu z tłuszczu odsączyć na ręczniku papierowym.


Faworki (chruściki, chrust) pochodzą z Litwy oraz Niemiec. Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Są to polskie, litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, przypominające kształtem nieco kokardkę.


Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Przepis nie jest dużo bardziej skomplikowany niż tradycyjny, ale faworki są bardziej puszyste. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć.


Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem. Faworki z tego przepisu są kruche i delikatne, niemal rozpływające się w ustach. Kruche chruściki smakują wybornie posypane cukrem pudrem lub maczane w ulubionym dżemie. Fatalny przepis, za dużo mąki.


Składniki w żaden sposób nie chcą się skleić i dać wyrobić na jednolitą, plastyczną masę. Po prawie godzinie ugniatania ciasto poszło do kosza. Gotowe powykręcane chruściki wrzucać na rozgrzany olej i smażyć na złoty kolor. Na koniec posypać cukrem pudrem.


Kuchnia Polska JAJKA PROSTY PRZEPIS. Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty