piątek, 16 listopada 2018

Przepis na pyszne chruściki

Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Chruściki, faworki, chrusty zwał jak zwał :) przepis mam ze starego zeszytu mamy.


Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Zapraszam na pyszne ciasto z dodatkiem orzechów, kremu z mlekiem w proszku oraz ciastek delicje :) min łatwe przystępne.


Desery Ciastka z mlekiem w proszku. Bardzo stary przepis, dostałam od sąsiadek. Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę. Do wyrośnięte rozczynu dodajemy pozostałe składniki ciasta.


Pod koniec dodajemy rozpuszczony tłuszcz. Gotowe ciasto pozostawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę. Wałkujemy i wykrawamy faworki. Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia… Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


Takiego przepisu nie miałam. Nie zużyłam nawet 7g opakowania. Tłuszcz nie wchodzi w faworki. Robiłam na mące ekologicznej luksusowej z Lidla. Dodałam żółtko więcej.


Mąkę przesiać do miski, dodać sól i proszek do pieczenia, wymieszać. W drugiej misce ubić jajko i żółtka z łyżką cukru pudru na puszystą i gęstą pianę (ubijać przez ok. minut, początkowo najlepiej na parze aby żółtka się ogrzały). Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki.


Podpowiadamy, jak w prosty sposób przygotować pyszne leczo! Oto sprawdzony przepis na leczo w pół godziny. Zobacz też inne najłatwiejsze przepisy. Sprawdź, jakie składniki i ile czasu. Są to polskie, litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, przypominające kształtem nieco kokardkę.


Margarytko, jeśli są tak pyszne jak te wcześniejsze to koniecznie muszę je zrobić. W środę będę smażyć, żeby w czwartek zabrać do pracy. Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć.


Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Amerykański specjał z syrop klonowy możemy podać na lunch lub podwieczorek. Pancakes powinny być wyrośnięte i pyszne! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chrupiące faworki chruściki.


Zbliża się tłusty czwartek jest to dobra okazja aby podzielić się z Wami moim przepisem na faworki (chrusty). Słodkość czerpią z cukru pudru, którym posypujemy je po usmażeniu. Potrzebne będą: - szklanka mąki - ok. Nawet jeśli początkowo nie będzie się kleić należy wyrabiać dalej zamiast dodawać więcej śmietany (ciasto ma być elastyczne, dlatego nie możemy przesadzić z dodawaniem mokrych składników, chyba, że naprawdę jest taka potrzeba). Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią!


Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki. Chruściki wyszły mi super, bardzo chrupiące, takie jak robi moja mama. Do kawy w sam raz, pycha!


Przepis na pyszne chruściki

Przyrządza się je najczęściej na tłusty czwartek, ale u nas w domu goszczą częściej. Są w miarę kruche, lekko słodkie, łatwe, szybkie w przygotowaniu i nie przesiąknięte. Dziś prezentuję przepis na tradycyjne, polskie faworki (zwane też chruścikami, chrustem lub kreplami).


Mają to, co najlepsze faworki mieć powinny – są wyjątkowo kruche, delikatne i chrupiące. Pozycja obowiązkowa na karnawał i tłusty czwartek. Poniżej przedstawiam przepis na dobre kruche chruściki, szczegółowo opisując jak je zrobić.


Czas przygotowania uwzględniający pieczenie i wyrabianie ciasta to około 45min. Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według.


Jest karnawał i są chruściki:) To już tradycja,że w tym okresie sięgam po przepis na kruche,delikatne i trzaskające jak chrust -faworki. Przepis ze starych zapisków od Babci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty