poniedziałek, 29 stycznia 2018

Dobry farsz do ryby po grecku

Ryby rozmrozić i bardzo dokładnie osuszyć papierowymi ręcznikami. Pokroić na kawałki, posypać solą, pieprzem, odłożyć. Marchewkę, pietruszkę i selera obrać i zetrzeć na jarzynowej tarce o grubych oczkach.


Przełożyć do garnka i zalać wrzącą wodą, posolić. Gotować przez - minut pod uchyloną pokrywą. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku.


Dobry farsz do ryby po grecku to podstawa udanego dania. Można go przygotować w bardzo prosty sposób. Wystarczą nam do tego warzywa (najczęściej stosowane są tarte: marchew, pietruszka, seler i cebula), a także koncentrat pomidorowy oraz przyprawy, takie jak pieprz, sól, ziele angielskie, liść laurowy.


Postanowiłam przygotować swoją rybę po grecku, a że najlepszą robi moja mama, więc zadzwoniłam do mamy po kilka wskazówek. I tak oto przygotowałam swoją rybę z farszem warzywnym, która wyszła pyszna i delikatna. Teraz i ja wiem jak zrobić rybę po grecku :) Smacznego! W dzisiejszym poście powracam do przygotowań świątecznych. Tym razem farsz do ryby po grecku.


Dzięki temu można ją jeść przez cały rok. Do przyrządzenia tego dania najlepiej użyć ryb morskich. W tej roli świetnie sprawdza się również mintaj i. W ogóle w greckich potrawach jest wiele cebuli a już szczególnie wśród warzyw do ryby po grecku musi byc cebula! Najlepiej gdy wszystkich warzyw jest tyle samo.


Cebula,marchew,pietruszka lub seler po pol kilograma np. Pani Aniu, w poszukiwaniu przepisu na rybę po grecku zauważyłam, że przy swoim przepisie ma Pani oznaczenie bezglutenowe, zapomniała Pani, że rybę obtaczamy w mące pszennej ! Proszę zweryfikować oznaczenia w przepisach, w przeciwnym razie Może Pani komuś zaszkodzić. Przepis jest prosty w wykonaniu, a składniki na tę potrawę - tanie. Do tego smakuje wszystkim.


Pożywna ryba i solidna porcja warzyw z ryby po grecku czynią pożądane danie w codziennej diecie. A do ruskich pierogów farsz też kroisz? Dodane przez annawk w: Tylko o kuchni. Nie ma u mnie Świąt Bożego Narodzenia bez ryby po grecku.


Potrawa ta z Grecją ma niewiele wspólnego, ale nie ma to większego znaczenia. Jest to pozycja obowiązkowa na naszym świątecznym stole. Doskonale smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.


Sama dziwię się, że nie ma jej jeszcze na blogu, ale może to i lepiej, bo przepis. Moja ryba po grecku powstała z przepisu, który mam od mamy. Taki domowy, wręcz dawny. Nie ma tranowego odorku smażonej ryby morskiej a efekt taki jaki jest pożądany.


Do duszonych warzyw czasem dodaję na - minut duszenia umytą skórkę z cytryny. Pieczona pod pierzynką z duszonych warzyw – marchwi, selera, cebuli i pomidorów – może być podawana zarówno na ciepło, jak i na zimno. A ja jadłam w Grecji, a właściwie na Cyprze, danie przypominające rybę po grecku. Były to kawałki ryby w trochę rzadszym niż nasz, sosie z włoszczyzny z listkiem laurowym i zielem angielskim. Smakowało podobnie i byłam bardzo zaskoczona tym daniem.


Ja rybkę po grecku też próbowałam zrobić i mi wszyła nawet była trochę pikantna może papryki za dużo dodałam,ale była pyszna. Zastanawiam się tylko czy gdybym rybę najpierw zrobiła w panierce czy danie miałoby podobny smak czy by się popsuło. Ja również jak moja poprzedniczka polecam rybę po grecku. Dacie wiarę, że jadłam ją pierwszy raz w życiu? Rybę po grecku robię od kiedy miałam starsze -naście lat.


Smażenie aromatycznej mieszanki warzyw, odpowiednie ich doprawienie to była zawsze moja domena. I jedyne czego naprawdę nie lubiłam to smażenie ryby, a już szczególnie gdy była to ryba-fuj-mrożona w kostkach, czy glazurowane filety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty