środa, 10 stycznia 2018

Dobra masa makowa

Możemy zrobić ją samemu z mielonego maku lub kupić gotową. NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia. Sklepowa nie zawsze dobrej jakości. Do tego utwardzane tłuszcze roślinne lub nieekologiczny olej palmowy… Domowa masa makowa to mak ugotowany na mleku, chociaż alergicy spokojnie mogą zastąpić je wodą. Bywa też zbyt mocno zmielona i papkowata.


Dobra masa makowa

Oczywiście można też kupić bardzo dobrej jakości gotową masę makową. Celujcie więc w lepsze, sprawdzone marki. Jest też dość bogata w dodatki: orzechy, rodzynki i bakalie. Możemy dopasować ich ilość do danego wypieku i dosłodzić masę cukrem.


Najlepsza, wielokrotnie przetestowana masa makowa do makowców, drożdżowych bułeczek z makiem, ciast kruchych, francuskich itp. Masa makowa według podanego przepisu nie zawiera cukru, słodzona jest miodem. Najlepszą masę makową otrzymamy przez własnoręczne przygotowanie masy makowej od podstaw.


Dobra masa makowa

Nie polecam kupnych mas makowych w puszkach. Anyway - masę makową bardzo dokładnie odciskałam (wywalałam najpierw na sitko wyłożone gazą, potem wyciskałam już w samej gazie, jak ser) - i dopiero taką używałam. Wypieki wychodziły bardzo dobre, takie, jak powinny - seromak, makowce. Wyrobić ciasto na gładką masę.


Przykryć ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Sekret udanego makowca tkwi w masie makowej. Jak samodzielnie przygotować masę makową, bazę makowca, makowej strucli lub makownika?


Masa ta nie kruszy się w makowcach po upieczeniu, jest zwarta. Gdy chcemy aby masa była bardziej miękka, lepiej dawała się smarować to możemy ubić pianę nawet z 5-białek. Wypieki z masą z białego maku są bardzo dobre i ciekawie wyglądają. Natomiast tego typu masę można dodawać również chociażby do rogali marcińskich.


Zresztą każdy może wypróbować różne jej zastosowania. Przepis na prostą domową masę makową (bez mielenia). Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików. Do masy makowej używam bowiem maku mielonego.


Trudno wyobrazić sobie świąteczny stół bez makowca. Złociste ciasto pokryte lukrem i pachnący bakaliami, słodki farsz. Chcąc ułatwić sobie pracę, sięgamy po półprodukty. Jest w niej sporo chemii, a smak pozostawia sporo do życzenia.


Zamiast mielić mak kupujemy masę makową w puszce. Dlatego warto już teraz zacząć przygotowania do świąt. Kremówka po mojemu – tania, szybka, najprostsza (bez jajek) Chodziło za mną coś kremówkowego, karpatkowego tylko nie mogłam ostatecznie podjąć decyzji. Tymczasem dobra masa makowa powinna składać się z 5g maku, 2g bakalii oraz 1g miodu (lub cukru) i ewentualnie laski wanilii.


Poza tym w masach makowych można znaleźć także sztuczne dodatki, takie jak aromaty, barwniki, konserwanty, regulatory kwasowości, czy inne środki nadające jej pożądaną konsystencję i smak. Co sądzisz o maku już zmielonym? Bardzo ułatwia mi to przygotowanie masy makowej. Masa Makowa W Puszce Czy Dobra Helio - informacje, zdjęcia, materiały video.


Opowiem o sposobie jak wykonać masę makową do słodkich wypieków. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku. Jest kilka sposobów na masę makową.


Dobra masa makowa

Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze. Moją struclę makową nadziałam domową masą makową, jest w niej pełno bakalii, dodałam od serca suszonych owoców i orzechów, dlatego moje świąteczne ciasto jest bogate i aromatyczne. Taką struclę makową możecie przygotować nawet kilka dni przed świętami, a ona pozostanie świeża (wystarczy zawinąć w folię).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty