czwartek, 18 stycznia 2018

Makowiec z masą makową

Tradycyjny, zawijany makowiec z ciasta krucho-drożdżowego z gotową masą makową. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Durszlak Ekspresowy makowiec na kruchym cieście - last minute makowiec z gotową masą makową.


Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko.

Durszlak Świąteczna strucla makowa, czyli Świąteczny makowiec zawijany. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady przepisy, mysle ze kazdy z nas umial piec ale z. Lista przepisów na ciasto z gotową masą makową z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Przed podaniem możemy go posypać cukrem pudrem i ewentualnie udekorować. Dodaj przepis do ulubionych.

Miło mi Cię gościć na Poezji Smaku! Bardzo prosty i szybki w wykonaniu biszkopt, który zwykle robię z owocami sezonowymi, tym razem z masą makową. Całość podpiec minut w temperaturze 1stopni - w rozgrzanym piekarniku. Możesz do moczenia użyć mieszanki wody z mlekiem. Takie mleko również wylewamy.


Po moczeniu i odciśnięciu z płynu mak należy dwókrotnie zmielić. Taka gotowa masa makowa jest idealna nawet do tortów. Jeśli chodzi o drożdżowe wypieki, to polecam mój przepis na pyszne ciasto z masą makową. Przepis na ciasto japońskie. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Moja ciocia piekła ten makowiec zawsze od razu z biszkoptem. Jednak podpiekając najpierw masę makową i dopiero później wylewając na nią biszkopt mamy pewność, że masa makowa będzie upieczona, a biszkopt niewysuszony. Szczególnie ważny jest dodatek czekolady, dzięki niej zwykły makowiec przybiera postać dość wykwintnego torciku makowo - czekoladowego. Wszystko miksujemy razem i pieczemy!


Połączyć z jajkami i mąką.

Margarynę zagotować z cukrem i nie zdejmując z ognia dodać masę makową. Całość gotować około minut, od czasu do czasu mieszając. Przekładanie: Przestudzony biszkopt przekroić na pół.


Gorącą masą przełożyć biszkopt, delikatnie przycisnąć. Mak zalej gorącą wodą lub mlekiem i odstaw na całą noc. Następnie odcedź go i przepuść dwa razy przez maszynkę do mielenia. Do przygotowania ciasta możesz również wykorzystać gotową masę makową. Pamiętaj jednak, by do maku dodać żółtka oraz kaszę mannę i delikatnie wymieszać z pianą z białek.


Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Istnieje wiele wersji tego smakołyku, a jedną z nich jest biszkopt, masa makowa oraz krem budyniowy z alkoholem. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Zrobilam makowiec z Pani przepisu ale niestety mi nie wyszedl ( ale to byl moj pierwszy raz), bylo za duzo masy makowej a za malo ciasta, i chyba ta masa makowa byla za bardzo mokra (mimo ze staralam sie ja dobrze odsaczyc z wody i tez przeciez wyparowala podczas pieczenia).


Babka drożdżowa z masą makową i Amaretto. PRZEPISY NA MAKOWCA stanowią bardzo ważną część moich zapisków kulinarnych. W moim domu od zawsze przygotowywało się makowce z okazji świąt i bardzo często bez okazji #128578; Mój mąż bardzo lubi makowca drożdżowego. Każdą z nich rozwałkowujemy na cienki prostokąt, smarujemy białkiem i rozprowadzamy na nich masę makową, pozostawiając jednak z każdej strony ok. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.


Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Nie wszyscy jednak mają. Zapraszam na pyszny, wilgotny makowiec z brzoskwiniami i bezą migdałową.


Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe.


Dziś zapraszam Was na roladę z masą makową. Taki drożdżowy makowiec idealnie sprawdzi się do weekendowej kawy lub herbaty, jak również na Święta. Prosty w wykonaniu, bo skorzystałam z gotowej masy makowej (oczywiście można też zrobić swoją, ale mi już nie wystarczyło czasu).


W każdym razie smakował nam bardzo. Najlepszą opinię wydał mu jednak mój brat mówiąc, że po jego zjedzeniu polubił makowce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty