czwartek, 25 stycznia 2018

Faworki przepis babci

Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.


Dobre faworki to coś, na co czeka się cały rok. Pączki są jakieś powszechniejsze, bardziej codzienne.

Ale faworki to wielkie święto. Polecane przepisy: najlepsze faworki mojej babci Zobacz więcej. Super smaczne i tanie faworki mojej mamy. Nie jest to tłusty czwartek, ale dzisiaj miałam ochotę zrobić coś na słodko. Ja czasem też, ale zazwyczaj są to proste i szybkie przepisy.


Dziś mam przyjemność zaprosić Was na przepis babci J. Uwielbiam ich kruchość, delikatność i smak.

Sposób przygotowania przepisu: FAWORKI (CHRUST) JAK U BABCI. Do mąki dodać szczyptę soli i posiekane masło, które rozetrzeć pomiędzy palcami z mąką. Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach! Nie robiłam faworków z żadnego przepisu z tej strony ale robiłam je ostatnio u babci.


Babcia ma stary niezawodny przepis, którego tak naprawdę nigdzie nie mogę znaleźć co powoduje że jest on mało popularny, a jakże wspaniały! Zawiera tylko składniki, a na cztery ręce (razem z babcią) zrobiłyśmy FURĘ faworków w zaledwie h. W tłuszczu przecież się je smaży. Zrobione na samych żółtkach są kruchutkie,a dzięki wybijaniu wałkiem lub uderzaniu ciastem w stolnicę,faworki podczas smażenia nabierają charakterystycznych wybrzuszeń. Natomiast dodanie spirytusu do ciasta sprawi,że nie wchłoną dużo tłuszczu.


Z tego przepisu moja babcia faworki robiła już kilkadziesiąt lat temu. Chrusty zawsze wychodzą niezwykle kruche. Kiedy ostatnio robiłam faworki puszyste cały czas miałam w głowie smak robionych przez Babcię Misię.


Jej przepis jest najlepszy. Zazwyczaj robię faworki ze starej jak świat książki kucharskiej, którą mam po mojej Babci.

W Tłusty Czwartek na polskich stołach oprócz pączków królują oczywiście faworki - najlepiej te domowej roboty. Oto najlepsze przepisy na. PRZEPIS NA FAWORKI: SPRAWDZONY, PROSTY I SZYBKI.


Przepis jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu. Ja na raz nigdy nie potrafiłam zjeść zbyt wiele słodkiego, więc w tym roku postanowiłam słodkie wypieki z tej okazji rozłożyć trochę w czasie. Dzisiaj były faworki, jutro pewnie oponki serowe, a w czwartek tradycyjnie pączki (koniecznie z konfiturą różną).


Przepisy na faworki babci w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na faworki babci. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Babci- lepszych nie ma, przepis z kategorii Słodkie wypieki. Znakiem rozpoznawczym kończącego się karnawału są faworki czy też chruściki. Robiły je nasze mamy i babcie, więc my także nie wyobrażamy sobie bez nich Tłustego Czwartku.


Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu. Rozcieramy je dokładnie palcami razem z mąką. Robimy wgłębienie, dodajemy jajko i żółtka, cukier puder, szczyptę soli.


Dodajemy śmietanę lub jogurt naturalny, spirytus lub ocet i wyrabiamy razem za pomocą rąk lub mieszadeł miksera. Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według. Najlepszy, bo sprawdzony, jest ten od mamy czy babci.


Jeśli jednak takiego nie masz, a chcesz zaserwować swoim bliskim chrusty, sprawdź, jak je przygotować. Słodkość czerpią z cukru pudru, którym posypujemy je po usmażeniu. Katalog Smaków, proponujemy przepis na Wyborne faworki (chruściki) mojej Babci, autorstwa Basia Basia. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Nie jestem specjalistką od kulinariów, ale w tym roku zaliczyłam już pierwsze udane smażenie.


Są to polskie, litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, przypominające kształtem nieco kokardkę. Przepisy kulinarne na faworki i chruściki - Te delikatne i chrupiące wypieki mają bardzo długą tradycję w naszej polskiej kuchni. Mąkę przesiać do miski, dodać sól i proszek do pieczenia, wymieszać.


W drugiej misce ubić jajko i żółtka z łyżką cukru pudru na puszystą i gęstą pianę (ubijać przez ok. minut, początkowo najlepiej na parze aby żółtka się ogrzały).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty