czwartek, 25 stycznia 2018

Tanie chruściki

Już od dawna miałam na nie ochotę, więc nie miałam wyjścia i zabrałam się do. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Kruche, rozpływające się w ustach tyle mogę powiedzieć o moich chruścikach :) min łatwe tanie.


Tanie chruściki

Baza noclegowa z Polski i zagranicy: kwatery, hotele, pensjonaty, noclegi. Opis: W zależności od tego ile chcemy chruścików tyle dajemy mąki. Z podanych składników zagniatamy ciasto jak na makaron. Chruściki, Hotele, TANIE noclegi, noclegi w CENTRUM. Z wymienionych skladników zarabiamy jednolite ciasto.


Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona.


Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chrusty tanie i szybkie. Sprawdź ceny paliwa Pb9 Pb9 ON i LPG! Stopień trudności Bardzo łatwy Składniki: dag.


Mamy dla Ciebie doskonały przepis na smaczne i rumiane faworki – delikatne w smaku, nie za słodkie, posypane Cukrem Wanilinowym WINIARY. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Odwiedź nas i przekonaj się, jak tanie mogą być części samochodowe ze szrotu. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Przepisy z kategorii chruściki.


Wprawdzie tłusty czwartek już minął, ale przepisy na pączki i faworki wciąż cieszą się sporym zainteresowaniem. Chrust, chruściki vel faworki wraz z pączkami należą do ciast smażonych. Podczas smażenia powinny pływać w tłuszczu, najlepiej smalcu, ale ja stosuję olej rzepakowy. Codziennie dodaje nowe przepisy na ciasta bez pieczenia, domowe wypieki, smaczne obiady i przekąski, zarówno dla osób jedzących mięso jak i wegetarian.


Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia.


Jedni mówią na nie faworki, inni chruściki. Nazwa nie jest ważna, ale smak. Najlepszym dowodem na to, jest że jak się szuka przepisu na faworki lub chrusty, to większość wykonawców chwali się, że przepis jest od babci, a babcia zapewne przygotowywała ten przysmak tak, jak jej babcia i tak z pokolenia na pokolenie. Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki.


Do kawy w sam raz, pycha! Gotowe ciasto rozwałkować na stolnicy posypanej mąką. Z ciasta wycinać pasy o szerokości około 3cm , następnie pasy podzielić na około 10cm kawałki i na każdym jednym zrobić po środku niewielkie nacięcie, przez które należy wywrócić wycięte ciasto. Kody pocztowe wszystkich miast i ulic w całej Polsce. Szybkie, łatwe, słodkie, apetyczne i bardzo chrupiące chruściki na karnawałowy czas :) Błyskawicznie się je przygotowuje - wystarczy zmiksować składniki, potem za pomocą specjalnej foremki na drucie zanurza się je w gorącym tłuszczu i smaży, a na koniec posypuje słodkim pudrem i podaje na stół.


Ciasto na chruściki bić wałkiem, żeby wtłoczyć jak najwięcej pęcherzyków powietrza do środka. Lub ciasto rozgnieść wałkiem i na zmianę składać na pół oraz rozwałkowywać. Po nadmuchaniu masy powietrzem rozwałkować ciasto na bardzo cienki placek. Delikatne, lekkie i kruche - takie są najsmaczniejsze faworki.


Internecie - bez pisemnej zgody TIME S. Jakiekolwiek użycie lub.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty