piątek, 22 marca 2019

Moje wypieki biszkopt czekoladowy

Najlepszy przepis na pyszny, czekoladowy biszkopt. Nie wierzę, że mi się udało za pierwszym razem i to bez proszku do pieczenia :-D czy jest możliwość, aby podał mi ktoś ilość składników w przeliczeniu na formę cm? Pozdrawiam i dziękuję za tak wspaniałą stronę, mam teraz motywację.


Przed godziną zrobiłem biszkopt genueński czekoladowy z jaj na formę cm. Masło 65g wymieszałem z trzema łyżkami ubitej masy jajecznej. Ubitej jajka mieszam z mąką skrobką w dużej półokrągłej misie, bo jest to wygodniejsze niż w misie robota planetarnego.

Dodaję masę maślano-jajeczną i nic ie. Dorota, Moje Wypieki 20. Na blogu znajduje się także przepis na biszkopt kakaowy, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki. Prosty do przygotowania, z wykorzystaniem gruszek w syropie lub z kompotu.


Celowo z niewysoką warstwa musu by smak czekoladowy nie zdominował smaku gruszek. Wyjątkowy tort, którego nie powstydziłaby się cukiernia z klasą :). Składa się z kilku warstw łączących się w obłędną całość: to biszkopt migdałowy, chrupiąca pralina, mus czekoladowy i delikatna polewa czekoladowa. Przepis na biszkopt czekoladowy Aby biszkopt czekoladowy zawsze był wyrośnięty i puszysty, warto wcześniej wyjąć jajka z lodówki i odczekać, aż będą miały temperaturę pokojową.


Jeśli nie ma takiej możliwości, można włożyć je na kilka minut do ciepłej wody.

Zamiast ciasta czekoladowego możesz sobie biszkopt czekoladowy zrobić. To jest tak samo prosty w wykonaniu jak i kakaowy ale smakuje bardzo czekoladowo, pod warunkiem że użyjesz gorzkiej czekolady (przynajmniej ). Ja tak zrobiłam i byłam bardzo zadowolona wynikiem. Można też każdym kremem przekładać, wypróbowałam. Dziś trochę podstaw – przepis na biszkopt kakaowy – ten wynalazłam na Moich Wypiekach i już wielokrotnie wypróbowałam – nigdy mnie nie zawiódł #128578;.


Na swoje potrzeby stworzyłam sobie tabelkę przelicznikową składników na różne moje foremki i powiesiłam sobie na lodówce, abym nie musiała za każdym razem sobie tego liczyć. Najsłodszy blog w sieci. Tradycyjne polskie przepisy na słodkości - znane i lubiane. Słodkości znane na całym świecie.


Autorskie przepisy ze zdjęciami. Dobry pomysł na lekkie ciasto na podwieczorek, proste do wykonania, z ogólnie dostępnych składników. Delikatna rolada biszkoptowa z jabłkami. Piernik smakuje bardziej jak ciasto czekoladowe ale jest wilgotne, mocno czekoladowe. Moja córcia uwielbia tego rodzaju wypieki więc zajadała się z chęcią.


Ja zrezygnowałam z polewy ponieważ chciałam je odchudzić. Lista przepisów na moje wypieki biszkopt z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Najprostszy mus czekoladowy.

Chyba nic prostszego nie da sie wymyślić ;-). Czekoladę gorzką możecie zastąpić swoją ulubioną mleczną lub białą (wtedy trzeba pominąć cukier puder). Po wystudzeniu i przed przełożeniem kremem warto nasączyć go sokiem, ponczem lub likierem, w zależności od tego jakie będą pozostałe składniki tortu, rolady czy ciasta, które ma z niego powstać.


Biszkopt czekoladowy według tego przepisu jest delikatny, lekki i puszysty jak gąbka. Biszkopt klasyczny przygotowujemy na mące pszennej zmieszanej ze skrobią ziemniaczaną. Poniżej przedstawiam dwa warianty: pierwszy wariant to biszkopt z czterech jaj, który po przekrojeniu na pół daje dwa blaty, a drugi wariant to biszkopt, ale z sześciu jaj, który można przekroić na trzy blaty. Prosty biszkopt czekoladowy jest idealną bazą na urodzinowe torty – puszysty, mięciutki i do tego nie upada :) Biszkopty, z których robię moje torty są bez proszku do pieczenia, cały sekret tkwi w dobrze ubitej pianie z jajek – im bardziej napowietrzona, tym wyższy i bardziej puszysty biszkopt.


Dodane przez Mateuszw: Tylko o kuchni. Robię wg przepisu na blogu Moje Wypieki. Pyszne, treściwe lecz delikatne, wilgotne ciasto czekoladowe, które upiekłam z przepisu na moje ulubione ciasto czekoladowe.


Choć u mnie rozeszło się od razu po upieczeniu, ciasto to daje szerokie pole do popisu i własnych modyfikacji. Bardzo delikatny, puszysty, lekko słodki chlebek kakaowy z drobinkami czekolady. Dno tortownicy wyłóż papierem do pieczenia, boki pozostaw nieposmarowane.


Przelej ciasto do tortownicy i piecz w 1stopniach przez około minut - sprawdź patyczkiem, czy biszkopt jest gotowy. Upieczony biszkopt odstaw do przestudzenia (w tortownicy) i dopiero, gdy będzie zimy, to zdejmij z niego obręcz foremki. Połączenie czekolady i wiśni, jest niezawodne. Zawsze się sprawdza i wszystkim smakuje. Dziś przepis na dość ciężki i syty tort czekoladowy z frużeliną wiśniową i kremem z dodatkiem chałwy.


Jeśli wolicie lżejsze torty, zastąpcie blaty czekoladowe, biszkoptami kakaowymi. Sto lat nie jadłam nutelli, więc gdy zobaczyłam polecone przez Idę K. Przepis jest co najmniej oryginalny - do ciasta nie dodaje się ani grama mąki ani proszku do pieczenia. BISZKOPT CZEKOLADOWY Z ORZECHAMI: Czekoladę umieszczamy razem z margaryną w szklanej misce i rozpuszczamy w kąpieli wodnej (tzn. stawiamy miskę nad garnkiem z gotującą się wodą- tak, aby dno miski nie dotykało wody).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty