środa, 13 marca 2019

Moje wypieki faworki

Moje faworki z tego beznadziejnego ;-) przepisu. Nic nie zmieniałam w przepisie. Prosiłam, by nie dosypywać mąki, ale oprószyć nią ciasto i blat. Z rzadszych ciast wychodzą najdelikatniejsze wypieki drożdżowe lub same faworki.


Polecam wyrabiać mikserem.

Najlepsze ciasta, ciasteczka, desery i pieczywo. Najsłodszy blog w sieci. Tradycyjne polskie przepisy na słodkości - znane i lubiane. Słodkości znane na całym świecie. Autorskie przepisy ze zdjęciami.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.

Nie ukrywam, że uwielbiam faworki. Najlepiej takie chrupiące i oprószone dużą ilością cukru pudru, do tego filiżanka aromatycznej kawy i. Przy okazji zbliżającego się Tłustego Czwartku, postanowiłam przetestować nowy (bynajmniej dla mnie) przepis bajaderki, na faworki robione mikserem. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Polskie i litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, w kształcie złożonej kokardki, smażone i posypywane cukrem pudrem.


Najczęściej spożywane w czasie karnawału i tłustego czwartku lub na ostatki, czyli we wtorek przed Środą Popielcową. Artykuły - faworki drozdżowe moje wypieki (577) Moje wypieki i desery Dorota Świątkowska, autorka jednego z najpopularniejszych blogów kulinarnych, mojewypieki. Jeśli jeszcze macie wątpliwości, czy robiąc faworki nie robicie czasem chrustu lub odwrotnie, to dodam wypowiedź Jerzego Jagodzińskiego, mistrza cukiernika: „Faworek od chrustu nie różni się absolutnie niczym”. O samych faworkach powiem tyle, że wychodzą bardzo kruche, chrupiące z tysiącami pęcherzyków. Piekłam je wczoraj, a dzisiaj rano usmażyłam kolejną partię.


To chyba o czymś świadczy. Ale żeby się przekonać musicie ich spróbować, więc do dzieła, w końcu karnawał w pełni. Składniki na blaty makowe: 3g maku 2g drobnego c… mojewypieki. Szybka i łatwa do przygotowania przekąska na Tłusty Czwartek. Ciasto przygotowuje się bardzo szybko.


Nie trzeba go wyrabiać, zbijać, a jedynie wymieszać i połączyć z pianą z białek. Konkurują z pączkami o popularność.

Są złote, bardzo kruchutkie, choć. Nie smażę ich często, zazwyczaj o tej porze roku. Pretensje do nazwy “faworki” rości sobie także stara poznańska piekarnia Fawor, gdzie rzekomo miały zostać usmażone po raz pierwszy. W dodatku “wynaleziono” je przez przypadek, gdy początkujący cukiernik wrzucił do oleju wąski pasek ciasta na pączki. Nazwy są różne – u mnie w domu zawsze mówiło się faworki.


Pięknie też chrust nazywają. Desery Waniliowe chruściki kwiatki. Przepis na moje wypieki faworki. Zobacz mój sprawdzony przepis na moje wypieki faworki ! W tym przepisie podpowiadam, jak zrobić moje wypieki faworki w domowy i pyszny sposób.


Przecież nic nie smakuje lepiej niż domowe moje wypieki faworki przygotowane samemu. Jak przygotować moje wypieki faworki w szybki i prosty sposób? WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem.


Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty