czwartek, 28 marca 2019

Prosta strucla makowa

Strucla makowa idealnie sprawdzi się zarówno na wigilijnym. Prosta w wykonaniu strucla makowa pozwoli Wam oszczędzić czas a tym samym zaskoczyć. Ponieważ zależało mi na udanym wypieku, skorzystałam ze sprawdzonego przepisu Dorotus.


Sprawdzona, niezwykle prosta i szybka w przygotowaniu strucla. Zawsze ciasto robię wieczorem, a rano w klika minut dokańczam.

Jest to chyba jedyny wypiek, który zajmuje mi na święta najmniej czasu i do tego efekt jest pyszny. Oczywiście masę można zrobić samemu, ale w ferworze świątecznych przygotowań na tym jedynym cieście oszczędzam czas i wysiłek. Upieczona strucla makowa przeszła moje oczekiwania. I tu powinnam kolejny raz podziękować mojej zagorzałej fance, która od czasu do czasu podsyła mi pomysły. Krucho-drożdżowe ciasto wypełnione przepyszną masą makową.


Ta smakowita świąteczna strucla makowa jest wprawdzie nieco czasochłonna, ale w zasadzie jest niezwykle prosta i sprawna w. Leniwiec makowy, czyli szybka strucla makowa.

Mąkę przesiałam, dodałam sól i pokrojone na mniejsze kawałki zimne masło. Roztarłam rękami tak jak kruszonkę aż nie będzie widać grudek tłuszczu. Drożdże wkruszyłam do kubeczka i zasypałam cukrem,lekko roztarłam lyzeczka zeby zrobily sie płynne. Wyrobić ciasto na gładką masę.


Przykryć ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Strucle makowe to podstawa świątecznych słodkości w moim domu i pieczemy je w ilościach prawie hurtowych (muszą być przynajmniej cztery :)), bo nikt nie wyobraża sobie nie tylko świąt, ale i całego poświątecznego tygodnia, aż do Nowego Roku, bez kawałka makowca. Makowiec zawijany, czyli drożdżowa strucla z makiem, bo na święta Bożego Narodzenia ciasto makowe musi być.


W wersji zawijanej, z masą makową bogatą w różne bakalie i polany warstwą lukru, w święta kalorii nie liczymy. Szybki makowiec na święta. Ciasto makowe zawijane bez wyrastania. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na szybka strucla makowa.


Przepis na świąteczny makowiec. Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików. Do masy makowej używam bowiem maku mielonego.


Makowce i wszelkie inne ciasta pieczone na drożdżach nie są moją mocną stroną ale jak to mówią praktyka czyni mistrza więc myślę że i ja kiedyś dojdę do perfekcji w tym ciężkim dla mnie do zrobienia. Jeśli chodzi o masę makową, to polecam przygotować dużą porcję masy i część z niej zamrozić na przyszłość.

Wówczas pieczenie makowca jest jeszcze szybsze. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić. A jeśli podejdziemy do niej 2-etapowo, to całość idzie jeszcze sprawniej:) Farsz można bowiem przygotować dzień wcześniej,. Właśnie zrobiłam masa makowa super ale ciasto dramat rozłaziło się przy każdej próbie zawinięcia. Rozwałkować i posmarować każdą część połową masy makowej.


Zwinąć w rulon i przełożyć do wysmarowanej tłuszczem formy. Odstawić w ciepłe miejsce na kilka minut, aż ciasto zacznie rosnąć. Wstawić do piekarnika i piec minut w temp. Cukier puder rozetrzeć z sokiem z cytryny i posmarować upieczone, letnie strucle.


Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka. Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady.


Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać. Masa makowa, migdałowa z bakaliami. Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady. Mówiąc wprost: biszkoptowa rolada makowa. Jeśli zdecydujecie się skorzystać z gotowej masy makowej, to przygotowanie tego makowca zajmie maksymalnie pół godziny.


W smaku jest delikatny, wychodzi piękny i równy, no a przede wszystkim jest szybki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty