czwartek, 28 grudnia 2017

Jagodzianki bezglutenowe

Jagodzianki bezglutenowe. Nie ma się, czemu dziwić! Odkąd pojawiły się jagody na straganach korzystam z okazji i robię właśnie jagodzianki, bułki z budyniem i jagodami, knedle z jagodami oraz dżem.


Sprzedawcy wzruszają jednak bezradnie ramionami i proponują opakowanie borówki. A przecież do jedynych takich drożdżówek w lecie nie nadają się absolutnie żadne inne owoce. Kiedy w końcu zgromadziłam wszystkie potrzebne składniki, pierwsza próba upieczenia jagodzianki idealnej skończyła się fiaskiem.

Lato w naszej kuchni – domowe, bezglutenowe jagodzianki. Po przyjeździe do domu zagniotłam drożdżowe ciasto bezglutenowe bez grama cukru, dodałam jagody i upiekłam. Sprawa wygląda tak: Daniel jest zdrów, Zosia i ja mamy celiakię, a Antoś – nadwrażliwość na gluten. U przydrożnego sprzedawcy kupiłam pierwsze w tym roku jagody i od razu wiedziałam, jakie będzie ich przeznaczenie: JAGODZIANKI! Ciasto z daktyli robi się w minutę, jagodzianki formuje się raz-dwa, a resztę pracy wykonuje dehydrator.


W sumie, czy jest ktoś, kto nie lubi ciepłych drożdżowych bułek, do tego wypełnionych świeżymi owocami i polanymi lekko kwaskowym lukrem. Dziś przepis na jagodzianki, jakich nie widział świat #128521;.

Obserwuj bloga Obserwujesz bloga marta-gotuje. Jeśli przyjąć, że jagodzianka to pszenna drożdżowa bułka, która nie istnieje bez mleka i jajek, to co opisuje poniższy przepis technicznie rzecz biorąc jagodzianką nie jest. Przepyszne jagodzianki bez glutenu jaj, nabiału i cukru. T chyba jedyny przepis na bezglutenowe, wegańskie jagodzianki! Miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia.


Niestety nigdzie nie dostałam prawdziwych, leśnych jagó dlatego musiałam zadowolić się borówką amerykańską. Natomiast całe jagodzianki po prostu rozpływają się w ustach! Jeśli doceniacie jakość i smak ciasta drożdżowego, nie zawiedziecie się na tym przepisie. Zrobicie z niego pyszne i wyjątkowe jagodzianki, lepsze niż u babci ;) Polecam!


Myślałam tez o mlecznej, ale z jagodami jakoś bardziej pasuje mi biała czekolada. Wybór był pierwsza klasa :) Jeśli lubisz jagodzianki to polecam Ci też przepis na domowe jagodzianki z serem. Moja wersja nadbałtyckiego przysmaku, która jest równie pyszna jak oryginał. A dla fanów jagód mam jeszcze kilka innych.


Umila dzieciństwo tym małym, przywraca wakacyjne wspomnienia tych dużych. Zwykłam jadać je w Warszawie podczas odwiedzin u mojej kuzynki, jej mama, a moja Ciocia kupowała je nam np. A przede mną jeszcze testowanie przepisu na bezglutenowe i wegańskie jagodzianki!


A z ciastem jaglanym się nie poddam i może, kiedyś zobaczycie ten przepis na blogu. Wszystko co najlepsze wychodzi przecież mimochodem i przypadkiem.

Niestety nie uchowały się do zdjęcia, ale tak wszystkim smakowały, że dziś będę robił drugą turę. Pierwsze jagodzianki w życiu i wyszły pyszne, mimo że też musiałem użyć borówek zamiast jagód i skrobii kukurydzianej zamiast mąki ziemniaczanej. Ja zrobiłam osiem sztuk, z racji, ze miałam gości to każdy miał po sztuki. Ciasta bezglutenowe szybko tracą swoją świeżość, więc podejrzewam ,że lepiej zrobić ich mniejszą ilość, jeść po ostygnięciu, lub może ewentualnie zamrozić. Mieszankę odstaw w ciepłe miejsce do czasu, aż wystygnie.


Na początek zrób rozczyn – pokrusz drożdże, dodaj mąkę i cukier oraz mleko (ważne, żeby nie było gorące). Bezglutenowe jagodzianki, które smakują jak najlepszy tradycyjny wypiek. Nikt nie chciał uwierzyć, że są bez glutenu!


Zniknęły wszystkie w ciągu godziny. Miękkie i puszyste drożdżówki z jagodami i kruszonką. Są naprawdę w Waszym zasięgu :-) Jeśli nie robiliście jeszcze nigdy ciasta drożdżowego przeczytajcie moje uwagi przy tym wpisie.


Zastosowanie się do tych rad pomoże w bezproblemowym przygotowaniu jagodzianek. Cieszmy się latem i pieczmy jagodzianki! Są to specjalistyczne drożdże, które. Drożdżówki z owocami i kruszonką.


Po upieczeniu i ostudzeniu bułeczek, kilka zamroziłam, pakując je pojedynczo do woreczków do mrożenia. Później wystarczy je wieczorem wyciągnąć z zamrażarki, by rano mieć świeże jagodzianki. Przepis na bezglutenowe bułeczki z mąką ryżową i kukurydzianą.


Przepisy na jagodzianki bezglutenowe w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na jagodzianki bezglutenowe. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przygotuj na dwa sposoby - migdałowe jagodzianki lub bułki z oliwkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty