środa, 6 grudnia 2017

Ciasto z gotowa masa makowa

Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu. Słodka Strona Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Słodka Strona. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą.

Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Masę wyłożyć do przygotowanej tortownicy, wyrównać powierzchnię i wstawić do nagrzanego piekarnika. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta z gotową masą makową. Masę makową połączyć z jajami,mąką ziemniaczaną,dodać aromat i bakalie. W garnku zagotować margarynę i nie zdejmując z ognia,stopniowo dodawać mak.


Gotować,aż zgęstnieje,ciągle mieszając.

Gorącą masą makową przełożyć przekrojony biszkopt,można polać polewą. Dodane przez Crimsoned w: Tylko o kuchni. Mam gotowe kruche ciasto, lecz nie wiem co z nim zrobić. Kruche ciasto: Wszystkie składniki należy szybko zagnieść do momentu uzyskania jednolitego ciasta, a następnie masą wylepić dno blaszki uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia. Całość podpiec minut w temperaturze 1stopni - w rozgrzanym piekarniku.


Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka. Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać.


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Wylej masę na przestudzony spód i wstaw całość do piekarnika na minut w 180°C. Następnie zmniejsz temperaturę do 130°C i piecz ciasto jeszcze przez pół godziny.


Gotowe masy makowe w puszkach są dla mnie zbyt słodkie, a ilość maku w porównaniu do objętości jest bardzo mała (mniej niż ). Zawsze do wypieków polecam zmielony, suchy mak w torebkach, jednak dostaję od Was informacje, że nie wszędzie można go dostać. Taka gotowa masa makowa jest idealna nawet do tortów. Jeśli chodzi o drożdżowe wypieki, to polecam mój przepis na pyszne ciasto z masą makową. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.


Sama pyszna, wilgotna masa makowa.

Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Jeśli lubisz słodkości, to polecam również moje inne przepisy na ciasta i torty.


Wymyśliłam sobie na święta kruche ciasto z masą makową. Nie wiem tylko czy do gotowej(z puszki)masy makowej mam dodać np. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Masa makowa to przepis na mak do makowca i mak do ciast. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku.


Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze. Pierniki Makowce i ciasta z makiem Miodowe Orzechowe Kokosowe Czekoladowe. Ciasta czekoladowe i kakaowe Brownies.


Serniki na zimno Serniki pieczone. Szarlotki i ciasta z jabłkami Bezowe. Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików.


Do masy makowej używam bowiem maku mielonego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty