piątek, 1 grudnia 2017

Maliny pod chmurką

Dzień dobry, chciałam się dopytać o składanie całości, głównie chodzi mi o bezę. Troszkę głupio mi pytać, bo być może już ta kwestia padła, ale poddałam się po czterech stronach wyszukiwania, bo praktycznie w co drugim komentarzu pada pytanie o bezę i bardzo długo schodzi szukanie. Polecane przepisy: maliny pod chmurką z serka mascarpone Zobacz więcej. Desery Truskawki na orzechowym spodzie, w waniliowej pierzynce pod czekoladową chmurką.


Proste, delikatne, rozpływające się w ustach.

Miło mi Cię gościć na Poezji Smaku! Gotowanie nie jest dla mnie przykrym obowiązkiem, a czymś co daje mnóstwo satysfakcji. Od kilku lat zbieram swoje ulubione przepisy i prezentuję je na blogu.


Z czasem blog stał się czymś więcej. Ciasto, które zachwyci każdego. Delikatne, rozpływające się w ustach, z duża ilością malin i chrupiącą bezą.


Brzmi genialnie i tak też smakuje Nie należy do szybkich ciast ale naprawdę warto poświecić Zobacz więcej.

Do wystudzonej galaretki (ale nadal płynnej) dodałam maliny i odstawiłam do dalszego studzenia. Gdy galaretka zaczęła tężeć, wyłożyłam ją na upieczony kruchy spód i wstawiłam blachę z ciastem do lodówki, żeby galaretka całkowicie stężała. Smaki są idealnie zrównoważone, aby ciasto nie było zbyt słodkie. Jeśli nie ma sezonu na maliny możesz bez problemu skorzystać z mrożonek, ciasto będzie tak samo dobre.


Przygotowanie kruchego ciasta: Mąkę pszenną łączymy z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia, masłem, ekstraktem z wanilii oraz żółtkami. Tak przygotowane ciasto owijamy. Mrożone maliny rozmrażamy w durszlaku.


Galaretki rozpuszczamy dokładnie we wrzącej wodzie i odstawiamy aby delikatnie przestygła. Następnie dodajemy maliny i wymieszamy. Kiedy zacznie się zsiadać wylewamy na wcześniej upieczony spód. Kruche ciasto, maliny z galaretką, krem z mascarpone i bitej śmietany i delikatna beza. Całość wstawiamy do lodówki.


Połączenie wielu pysznych smaków w jednym cieście. Bezę i kruche ciasto najlepiej przygotować wcześniej i kilka godzin przed podaniem połączyć z kremem i galaretką. Do miski wsypać wszystkie składniki i zagnieść ręką.


Blachę o wymiarach 25x smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia.

Wylepiamy dno formy ciastem i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 1stopni i pieczemy minut. Może zechcecie je przygotować już teraz, kiedy sezon na świeże maliny prawie za nami. Banany z niewielką domieszką ananasa przykryłam galaretką cytrynową, dzięki czemu owoce zyskały na wyrazistości. Przykryte pysznym kremem waniliowym i marmurkową bezą czekoladową.


Beza migdałowa: Białka ubić na sztywno z solą. Malinowy obłoczek pod bezową chmurką. Dodaj cukier i mąkę, zmiksuj. Wylać na taką samą blaszkę jak pieczony był biszkopt.


Posyp płatkami migdałowymi. Piec 70min w 140C aż do momentu aż góra zacznie się lekko rumienić. Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć na blachę o wym. Nakłuć widelcem i piec ok. Pani czas w robieniu jednego dnia tego ciasta to podpowiem, że beza może leżeć nawet tydzień czasu tylko przykryta ściereczką.


Ja tak robię w tygodniu piekę bezy a np. Przepis na malinową chmurkę dostałam od koleżanki, dostałam i odłożyłam nie miałam jakoś ochoty na jej pieczenie. Pewnego razu wpadła do mnie siostra i mówi, że jadła na imieninach u koleżanki malinową chmurkę i opowiada jakie to wspaniałe ciasto hehe.


This feature is not available right now. Przepisy na maliny pod chmurką w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na maliny pod chmurką. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Wymieszaj masę i umieść na przygotowanym cieście. W osobnej misce umieść serek mascarpone, dodaj cukier, śmietankę oraz aromat waniliowy i ubij.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty