poniedziałek, 18 grudnia 2017

Paczki babci

Aga - Bardzo się cieszę, że pączki smakują :) I zgadza się, to pączki babci Ani, taka była dawna nazwa, przepis zmodyfikowałam lekko i zmniejszyłam proporcje o połowę, bo z poprzedniego wychodziła ogromna jak dla mnie ilość pączków. Wlasnie zrobilam na tlusty czwartek (pierwszy raz w zyciu paczki robilam) i juz jeste po trzecim a moj maz po czwartym a to dopiero sroda wieczor! Sa przepyszne, pulchne, proporcje perfekcyjnie dobrane.


Matko, a ja mialam na diete przechodzic. Pączkarnia Babci Jańci, Szczecin.

W rodzinnym domu mojej Babci, gdzie do jedzenia pączków chętnych było kilkanaście osób nawet porcja z kilograma mąki nie była specjalnie okazała. Nam wyszło dzisiaj sztuk, pączki były wycinane od standardowej szklanki. Przepis na pączki mojej Babci jest podstawą innych pączkowych wpisów na stronie np. Drożdże Babuni do słodkich wypieków pokrusz i przełóż do miseczki. Dodaj łyżki mąki, łyżkę cukru i ciepłe mleko.


Każdy w rodzinie pamięta smak babcinych pączków oraz zabawne rytuały babci podczas ich „tworzenia”. Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Skomentuj poradnik Poradnik Jak zrobić tradycyjne domowe pączki wg przepisu mojej babci skomentowało osób. Pyszne, puszyste, mięciutkie i bardzo delikatne pączki. Jak dla mnie lepsze niż z cukierni.


Najszybciej znikają jeszcze ciepłe, choć na drugi dzień pączki są również pyszne. Przekąski paczki mojej mamy. W kubku bez ucha stawiała rozczyn na talerzyku i one w jakiś.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pączki babci jasi. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę.


Drożdże rozkruszyłam, wsypałam łyżeczkę cukru, wlałam ciepłe (nie może być gorące) mleko. Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Mąkę przesiałam do miski, dodałam żółtka, ocet (dodanie jego zapobiega wchłanianiu tłuszczu podczas smażenia), roztopione, wystudzone masło, cukier i aromat. Co prawda ostatki już za nami, ale nie miałem czasu wrzucić przepisu.


Wpis jest o pączkach, ale jest to doskonały przepis na ciasto drożdżowe mojej Babci, z którego świetnie wychodzą zarówno baby wielkanocne jak i pączki.

Zapraszam dzisiaj na słodką ucztę. Lista przepisów na paczki babci broni z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Dała ten przepis mojej Mamie, a kiedy jakieś tygodnie temu zadzwoniłam do domu z prośbą o jakiś sprawdzony przepis na pączki od razu dowiedziałam się, że to jedyna słuszna receptura. Jutro Tłusty Czwartek i postanowiłam pomóc babci i przy okazji poprosić o przepis na babcine pączki, które są przeeeeepyszne. Ten przepis pochodzi od mojej ciotecznej babci Halinki. Na moja prośbę, podała mi proporcje składników, choć zwykle, jak ją pytam o przepis, to mówi: trochę tego, trochę tego.


Wymienienie więc dokładnych miar i wag, było dla niej nie lada wyzwaniem, ale udało się, dlatego w Wasze ręce trafia najlepszy przepis na pączki na tym świecie. Przepraszamy, ale nie udało się zainicjować komponentu. Proszę odświeżyć stronę i spróbować jeszcze raz.


Przeciągnij i upuść plik tutaj jpg,jpeg,png do 10MB. Witam serdecznie, dzisiaj chciałabym zaproponować przepis na proste ciasto z jabłkami. Sezon jabłkowy w pełni, więc jeżeli ktoś jeszcze takiego ciasta nie piekł, to polecam wypróbować. Jeden z moich ulubionych smaków z dzieciństwa… Mistrzostwo w wykonaniu Babci! Nie raz poparzyłam sobie na nich język, nie mogąc doczekać się, aż chociaż trochę przestygną #128578; Wyborne, wypełnione wiśniami drylowanymi latem (z dość sporą szansą natrafienia na pestkę, gdy to na mnie spoczywał ten zaszczyt) i z solidną porcją cukru pudru.


Na poczcie dobrali się do niej inspektorzy podatkowi Pani Agnieszka z Bydgoszczy otrzymała od babci paczkę ze słodyczami. Usmazone paczki posypujemy cukrem pudrem lub smarujemy lukrem. Lukier nalezy smarowac na jeszcze cieple paczki natomiast jesli chcemy miec paczki opsypane cukrem pudrem to posypke robimy na paczkach wystudzonych. Babcia wysłała wnuczce paczkę ze słodyczami.


Składniki: kg mąki dag- kostka drozdży 2g cukru szklanki mleka 2g margaryny kieliszek wódki lub spirytusu żółtek marmolada- najlepsza twarda do wypieków, u mnie z dziką różą - Jamar Wykonanie: Do wysokiego naczynia wlewamy mleko, wkruszamy drożdże, dodajemy po łyżce mąki i cukru, mieszamy i odstawiamy aż drożdże podrosną. Przepisy na paczki drożdżowe tradycyjne oraz pączki na sodzie, z proszkiem do pieczenia czy z ziemniakami. Najlepsze mini pączki z serem oraz serkiem waniliowym.


Oponki drożdżowe, serowe i pyszny lany chrust.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty