czwartek, 7 grudnia 2017

Makowiec na drożdżowo kruchym cieście

Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny. Ja przygotowałam to drugie, wg przepisu z książki W staropolskiej kuchni. Dlatego ja masę tą suszyłam w piekarniku w stopniach przez ok. DODAJ PRZEPIS MÓJ PROFIL. Makowiec wyszedł pyszny i aromatyczny!


Artykuły na temat: makowiec drożdżowo kruchy. Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się. To drugie jest łatwiejsze w przygotowaniu.


W obu wypadkach należy zaś pamiętać, by przed nałożeniem masy makowej posmarować ciasto białkiem. Dzięki temu prostemu zabiegowi nadzienie będzie przylegać do ciasta, a makowiec będzie idealny! Poznaj tajemnice maku na makowiec! Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Przepis na makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat?


Równie ważny jest dla mnie balans pomiędzy ciastem i nadzieniem - maku musi być sporo, ale nie może on przytłaczać ciasta. To oczywiście kwestia gustu i tylko od Was zależy, czy rozsmarujecie na cieście kilka łyżek mniej lub więcej słodkiej masy. Za to polecam Wam bardzo wypróbowanie wersji krucho-drożdżowej. Krucho-drożdżowe ciasto wypełnione przepyszną masą makową. Ta smakowita świąteczna strucla makowa jest wprawdzie nieco czasochłonna, ale w zasadzie jest ni.


Więcej niż przepisów. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na jabłecznik ewy wachowicz ciasto drożdżowo proszkowe. Maku nie musiałam mielić, bo kupiłam gotowy zmielony, sięgnęłam po przepis niezawodnej siostry. Rogaliki drożdżowo-kruche z masą orzechową.


Mistrzowie kuchni: drożdżowy makowiec. Blaszkę (20x26) wyłożyć papierem do pieczenia i wlać do niej ciasto - wyrównać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. Upieczony makowiec studzić początkowo w blaszce a następnie wyjąć i schłodzić w lodówce.


Rolada długo zachowuje swoją świeżość, więc możecie ja przygotować nawet do dni przed planowanym podaniem. Kasiu, czy moglabys podac orientacyjne czas i temperature przy pieczeniu zwyklym. Ostatnio pieklam Twoja szarlotke z beza w termoobiegu i wyszlo pieknie, ale pod beza surowo i musialam dopiec, beza sie przypiekla i opadla (samo ciasto wyszlo pyszne i zdjedlismy, a jakze) i teraz sie troche boje, ze znowu sie nie uda. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto.


Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego. Opis przygotowania Drożdże wymieszać z cukrem. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, wysiekać z masłem, dodać żółtka. Następnie dodać drożdże z cukrem. Makowce i wszelkie ciasta makowe uwielbiają moi domownicy.


Szukałam długo przepisu na makowiec na kruchym spodzie i dodałam do tego jeszcze jabłka. Powiem szczerze, że wyszedł bardzo dobry i bardzo szybko „wyparował” Składniki: duża puszka masy makowej 2g masła lub margaryny 5g mąki pszennej ½ szklanki cukru łyżeczki. Może to ciasto nie będzie wielkim odkryciem i zaskoczeniem roku, gdyż zapewne nie raz jadaliście makowce na kruchym spodzie ale jak dla mnie jest fantastyczne. A wszystko za sprawą moich kubków smakowych. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy.


Sernik z malinami i brzoskwiniami. Ciasto kruche z malinami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty