poniedziałek, 25 grudnia 2017

Makowiec na gotowej masie makowej

Dla zabieganych, którzy nie znaleźli mielonego maku polecam szybki makowiec oparty na gotowej masie z puszki – składniki zostały dobrane specjalnie do mas kupnych, dlatego nie musicie obawiać się, że makowiec wyjdzie za słodki. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy).


Makowiec na gotowej masie makowej

MIęciutki makowiec na spodzie biszkoptowym z kokosem i orzechami. Uwaga: możesz użyć gotowej masy makowej z puszki (bez konserwantów i chemicznych dodatków), ale wtedy należy radykalnie zredukować ilość cukru (lub zupełnie z niego zrezygnować) i zrezygnować z esencji migdałowej (powinna już być w gotowej masie). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec z gotowej masy.


Przepisy na temat: makowiec zawijany na gotowej masie. Orginalnie w przepisie jest podany sposob przygotowania masy makowej ;ja poszlam na latwizne i uzywam gotowej masy z puszki (po dodaniu bialek troche dosladzam). Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! W tym celu gotową masę makową należy luźno rozłożyć na blaszce do pieczenia i włożyć na godziny do piekarnika nagrzanego do 65°C (masę trzeba kilka razy przemieszać w trakcie suszenia). W gotowej masie makowej są już bakalie, więc musimy do niej dodać tylko masło oraz ubite żółtka i białka.


Lubisz makowiec, ale jego przygotowanie jest zbyt czasochłonne? W takim razie koniecznie wypróbuj przepis na ciasto z gotowej masy makowej na kruchym spodzie. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.


Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Zrobiłam ten makowiec na święta i wyszedł REWELACYJNY. Do tej pory robiłam według innego przepisu, ale od teraz będę robić tylko taki bo jest najlepszy.


Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ponieważ nie przepadamy za suchym makowcem, wolimy bardziej wilgotne ciasta. W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać jajka: oddzielić białka od żółtek, wymieszać żółtka z masą, następnie ubić pianę z białek i delikatnie wymieszać całość. A ja mam pytanie odnośnie gotowej masy makowej bo taką zakupiłam jej waga to 900g czy to wystarczy bo nie wiem czy masy makowej z podanego przepisu nie wychodzi czasem więcej?


A że makowiec przynajmniej raz do roku upiec wypada. Zagniatamy szybko ciasto (najlepiej z mąki krupczatki) z Proszkiem do pieczenia WINIARY i wkładamy do lodówki na czas przyrządzania masy makowej. Możemy zrobić ją samodzielnie, krok po kroku (jak w przepisie) lub wykorzystać gotową masę z puszki, do której wystarczy dodać miód. Pamiętaj, że przed pieczeniem ciast z większą ilością maku masę warto wymieszać z ubitymi na sztywno białkami jajek. Masa makowa z ubitymi białkami nie kruszy się po upieczeniu i jest zwarta.


To najlepszy przepis na makowiec japoński. Z wierzchu makowiec japoński polewam czekoladą, ale i bez polewy jest przepyszny! Jeśli zastanawiasz się jakie ciasta zrobić na świąteczny stół to skuś się na taki makowiec, prosty do zrobienia i na pewno wychodzi. Sekret udanego makowca tkwi w masie makowej.


Jak samodzielnie przygotować masę makową, bazę makowca, makowej strucli lub makownika? Zamiast kupować kota w worku (nigdy nie wiadomo, ile jest maku w gotowcu), chociaż raz w roku lepiej je upiec samemu. Jakie ciasto do makowca? Bo jest to makowiec zrobiony bez ciasta, wyłącznie ze słodkiej, kremowej masy makowej. Przepis na makowiec japoński sięga czasów PRLu i najczęściej figurował pod nazwą makowiec japoński, japoński makowiec z jabłkami, a nawet japońska makotka lub japońska szarlotka z makiem.


Dziś dzielę się z Wami bardzo starym, prostym przepisem na makowiec. Możecie go przygotować dosłownie w kilka chwil (nie licząc czasu pieczenia czy chłodzenia ciasta ;)). Aby uniknąć pękania w trakcie pieczenia, zwiń makowiec w formę rolady. Dzięki temu ciasto tylko nieznacznie urośnie i na pewno nie popęka.


By warstwa maku nie oddzielała się od ciasta drożdżowego, do masy makowej dodaj niewielką ilość rozczynu. Wykonując pracochłonny makowiec, często używamy gotowej masy makowej. Dawno nie piekłam nic z makiem, więc jak jedna z czytelniczek Małej Cukierenki pani Edyta przysłała mi ciekawy przepis na makowiec z serem, postanowiłam go wypróbować. Ciasto jest smaczne, dobrze smakuje połączenie maku z serem, a podczas pieczenia cudownie pachnie w całym domu. Ten produkt zawiera przede wszystkim cukier (glukozę, fruktozę, sacharozę), wodę i sztuczne aromaty.


Choć w smaku przypomina prawdziwy mió nie posiada jego wartości prozdrowotnych. Czasami pytacie mnie, czy makowiec bez jajek ma prawo się udać. Napisze od razu, że co ciekawe, bark jajek ciastu drożdżowemu do makowca i samej masie makowej nie specjalnie szkodzi, dlatego jak najbardziej tak.


Polecam mój przepis na makowiec bez jajek, jeśli tylko jajek jeść nie możesz lub nie chcesz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty