poniedziałek, 4 czerwca 2018

Dobry przepis na chruściki

Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości. Durszlak Propozycje dań na Sylwestra.


Bulletproof Coffee min łatwe tanie. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem.


Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia… Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


Poznaj przepis na złociste i aromatyczne chruściki. Oceń przepis aby doradzić innym! Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu.


Do wyrośnięte rozczynu dodajemy pozostałe składniki ciasta. Pod koniec dodajemy rozpuszczony tłuszcz. Gotowe ciasto pozostawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę. Wałkujemy i wykrawamy faworki. Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki.


Do kawy w sam raz, pycha! Sprawdź, jak przygotować tradycyjny chrust. Chyba jesteśmy spokrewnieni i mamy wspólną babcie. Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć.


Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Krok po kroku przygotujesz rewelacyjne faworki, zapominając o dotychczasowych problemach. Dodatkowo przygotowałam, dla tego samego ciasta, drugą łatwą wersję i do tego zdrowszą. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem. Ale wracając do tematu ja dodaje całe jajka to znaczy z białkiem według przepisu mamuśki i chrusty wychodzą troszkę pulchniejsze.


W kształcie tradycyjnych faworków lub róży karnawałowych. Pyszne, delikatne i kruche. Swój chrust zrobiłam na piwie pszenicznym, ale jeśli macie problem z jego zakupem możecie użyć dowolnego. Lubicie ten karnawałowy przysmak? Skorzystajcie z jego prostego przepisu w Tłusty Czwartek.


Czy ktoś ma dobry przepis na nie? Ale smażę na smalcu, a tłuszcz się pieni od mąki. Musisz uważać, żeby jej jak najmniej na faworkach było. Gdy ciasto zrobi się twarde, wyjmuję z miski i wyrabiam na stolnicy, do chwili aż odchodzi od rąk i. Część z nas nie objada się wtedy pączkami - wolimy chrusty, znane też jako faworki. Jak zrobić dobre faworki?


Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Przepis na faworki Magdy Gessler. Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według. Do zrobienia tradycyjnych kruchych faworków przygotuj: mąkę, żółtka z kurzych jaj, cukier puder, śmietanę i spirytus (może być z dodatkiem rumu lub araku).


Fatalny przepis, za dużo mąki. Składniki w żaden sposób nie chcą się skleić i dać wyrobić na jednolitą, plastyczną masę. Po prawie godzinie ugniatania ciasto poszło do kosza.


Halina Kołda Odpowiedz 30. Similar recipes Chrusty Martitki marta. Pączki karnawałowe z nadzieniem Kluko. Jogurt naturalny to bardzo dobry pomysł. Z powodzeniem można go używać do wypieków (a jak drożdżowe pięknie rosną na jogurcie :-).


Chruściki vel faworki Tłusty czwartek tuż tuż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty