poniedziałek, 18 czerwca 2018

Jaka mąka na faworki

Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). A jaka maka jest najlepsza do faworkow? Niestety taty już z nami nie ma, podobnie jak i babci, więc nie mam kogo prosić o porównanie, ale jeśli babcine faworki smakowały choć odrobine podobnie do tych, które ja zrobiłam (a jestem pewna, ze były jeszcze lepsze) to były nieziemskie.


Amarantus jest produktem nie tylko wyjątkowo odżywczym, ale także lekkostrawnym. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Najlepsze faworki są kruche i lekkie. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.


Jak zrobić pyszne faworki domowe? Sprawdź nasz wypróbowany. W garnuszku rozgrzej olej. Na gorący wkładaj porcje ciasta i smaż, ok.


Do ciasta nie dodawaliśmy żadnego cukru, koniecznie podawaj więc faworki obsypane cukrem pudrem. Nie ukrywam, że uwielbiam faworki. Dodane przez wilo w: Tylko o kuchni.


Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu w nie powietrzu podczas wałkowania. Którą wybrać na zakupach?


Wiesz co oznacza dany typ mąki i jaki jest najlepszy? Aby przygotować zdrowsze faworki wystarczy delikatnie zmodyfikować klasyczny przepis i zamiast mąki pszennej użyć pełnoziarnistej, a tłustą śmietanę zastąpić – jogurtem naturalnym. Co możemy zyskać na takiej zamianie? Zdrowa mąka, czyli jaka? Miałam tylko problem co zrobić: pączki czy faworki.


Jako że pączków jeszcze samodzielnie nie piekłam wzięłam się faworki, które wyszły rewelacyjne, są super kruche, i pełne pęcherzyków, takie jak piekła moja babcia. Upiekłam z półtorej porcji, bo jak już szaleć, to na całego. Nie są zatopione w oleju (średniej wielkości smażony w oleju faworek ma około kalorii), więc są uważane za wersję dietetyczną. Zaraz po wyłożeniu posypujemy je cukrem pudrem. Mąki bezglutenowe Jeśli z różnych powodów nie jecie produktów z powyższych mąk, nic straconego.


No i właśnie kiedyś gdzieś czytałam, że do naleśników to nr taki i taki, do drożdżowego taki i taki, do pierogów jakiś tam inny. Kucharze, odezwijcie się. Ciasto z dużej ilości żółtek i jajek, bardzo kruche, idealne! W kitchenaid jaka koncowka wyrabiac ciasto ? Ja w dzieciństwie nazywałam je morszczynem ze względu na pęcherzyki powietrza w usmażonym cieście.


Mąka - rodzaje i typy mąki. Takie właśnie powinny być domowe faworki - lekkie i chrupiące. Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami.


Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według. I jaka jest mąka najlepsza? Czy wiemy jak ich używać?


Na pewno nie tortowa, choć niektórzy dają ją do wszystkiego. Warto też wiedzieć, że zdrowi nie muszą unikać glutenu. Codzienną dietę warto wzbogacać o różne rodzaje mąki. Dodawanie takiej z pełnego przemiału do ciast, placków. Nie chodzi mi o nazwy typu poznanska itp, ale o sklad maki, czy to ma byc pszenna czy zytnia?


Jaka sie najlepiej nadaje? Jakim sposobem najlepiej wkladac nadzienie do paczkow, czy dzem sliwkowy jest odpowiedni do nadzienia? Moze jakies rady na smazenie paczkow?


Do zrobienia zakwasu potrzebna jest mąka i woda. Możemy użyć właściwie dowolnej mąki o wyższym typie (od typu ok. 7wzwyż). Może to być mąka żytnia, pszenna, czy orkiszowa. Najłatwiej jest zrobić zakwas z mąki żytniej (o wyższym typie np. razowej), ponieważ w niej najłatwiej zachodzi proces fermentacji.


Takie pączki, oponki serowe smażone na oleju wyjdą idealne jeśli użyjesz dobrej jakości sera. Masa powinna być idealnie wymieszana, oraz dodasz odpowiednią ilość śmietany i proszku do pieczenia z sodą. Do tego delikatna mąka tortowa oraz świeży olej do smażenia i wprawa w odpowiednim wysmażaniu oponek.


Kiedy faworki zaczną się rumienić, obróć je drewnianą łopatką lub widelcem i smaż jeszcze chwilę na złoty kolor. Usmażone faworki osącz z tłuszczu na papierowym ręczniku. W połowie smażenia możesz wymienić olej na nowy.


Jajka - żółtka - Arak - kieliszek Śmietana kremowa - łyżka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty