poniedziałek, 11 czerwca 2018

Makowiec bez spodu z masy makowej

Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Uwaga: możesz użyć gotowej masy makowej z puszki (bez konserwantów i chemicznych dodatków), ale wtedy należy radykalnie zredukować ilość cukru (lub zupełnie z niego zrezygnować) i zrezygnować z esencji migdałowej (powinna już być w gotowej masie). To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Desery Seromakowiec bez spodu. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sero makowiec z gotowej masy makowej. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Dużo zależy od rodzaju użytej masy makowej, im bardziej wodnista, tym makowiec bardziej wilgotny. Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie. Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy?


Z góry dziękuje i pozdrawiam ! Piekłam na święta makowiec z jabłkami bez spodu. Zapomniałam dać mąkę pszenną i makowiec się kruszył. W tym przepisie nie ma wcale mąki w masie makowej. Czy nie będzie się kruszył?


Dałam też kaszę manną błyskawiczną bo nie było innej w sprzedaży. Chcę zmniejszyć maksymalnie ilość cukru ile mogę. Kupiłam puszki masy makowej Bakalland i chciałabym z tego upiec makowiec sam, bez spodu ciastowego. Czy ktoś mi powie jak to zrobić?


Masa makowa składa się z mielonego maku, bakalii, orzechów, skórki pomarańczowej - dodaje się do niej często również jajko, które wiąże konsystencję,a także miód lub cukier, dla osłody. Coraz częściej przygotowuje się makowiec z gotowej masy makowej - dostępnej w sklepach w puszkach. Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu.


Bardzo smaczny, aromatyczny i wszystkie smaki dobrze się ze sobą łączą. Najlepsza, wielokrotnie przetestowana masa makowa do makowców, drożdżowych bułeczek z makiem, ciast kruchych, francuskich itp. Dzisiejszy przepis wyróżnia się prostotą wykonania. Do sernika z makiem użyłam gotowej masy makowej. Nie jest to spowodowane moim lenistwem, lecz ograniczonym dostępem do sprzętu kuchennego – maszynki do mielenia.


Sernik z makiem robi się bardzo szybko, a jego smak przywołuje świąteczne wspomnienia. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodając stopniowo po jednym żółtku, a pod koniec nie przerywając ucierania, stopniowo dodawać ser. Następnie dodać skórkę pomarańczową, aromat i ubitą z białek na sztywno pianę. Gotowe masy są dość wodniste i przesłodzone, może być więc zbyt wilgotne i słodkie.


Wszystko delikatnie wymieszać. Polecam mak sypki, już zmielony (jest w większości dużych sklepów), a jeśli ma być gotowa masa, to należy zadbać aby była dobrej jakości. To makowiec bezglutenowy, wegański, bez jajek, białek mleka, pszenicy itd. Ja przygotowuję go z jabłkami, można użyć gruszek na przykład lub innych twardych owoców. Ciasto biszkoptowe z jabłkami rewelacyjnie pasuje do makowej, bakaliowej masy.


Sekretem udanego i bardzo puszystego biszkoptu jest ubita na sztywno piana z białek i delikatne łączenie jej z pozostałymi składnikami. Przesianie mąki to również kluczowy element pieczenia biszkoptów. Składa się ze spodu z kruchego ciasta, masy makowej oraz puszystej warstwy serowej. Jeśli chcesz poznać sposób na wykonanie tego popularnego wypieku, zapoznaj się z naszym przepisem oraz video ze wskazówkami.


Do przygotowania spodu użyj mąki pszennej, żółtek, kostki do pieczenia oraz cukru pudru, a połączone składniki zagnieć. Jest bardzo smaczny, wilgotny, trochę waniliowy i migdałowy, wygląda apetycznie po przekrojeniu, ma takie łatki. Zapraszam dzisiaj na pyszny makowiec z serem na kruchym cieście.


Do jego przygotowania użyłam gotowej masy makowej z puszki. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty