piątek, 27 stycznia 2017

Leczo z czerwonej papryki

Jest to danie jednogarnkowe, bardzo sycące, z dużą ilością warzyw, ale także z mocnym akcentem mięsnym. Występuje w wielu odmianach, dziś prezentujemy Wam przepis na nasze ulubione, tradycyjne leczo z dużą ilością papryki czerwonej, zielonej i zółtej. W Polsce przyrządzana jest często na oleju z dodatkiem cukinii, kabaczka lub bakłażanów. Danie można przygotować również na ryżu, zwiększając jego gęstość. To leczo, od leczo z żółtej papryki, różni się tym, że nie jest z żółtej papryki (tylko z czerwonej i zielonej) i wydaje mi się, że jest jeszcze prostsze od tamtego.


Jak to się u mnie często zdarza musiałem dokonać utylizacji zasobów lodówki, a że miałem aż duże papryki, wybór był oczywisty.

Przepisy z kategorii leczo z papryki czerwonej. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. W tym materiale zgromadziłyśmy tradycyjne i bardziej wyszukane pomysły na przetwory z papryki. Zaczynamy od dżemu z papryki, następnie proponujemy paprykę w oliwie, leczo z papryki, pastę z papryki i sałatkę z papryki do słoików. Przygotowałam pyszny przepis na wegańskie leczo z papryki.


Ponieważ miałam w domu dużo czerwonej papryki, to uznałam, że zrobię właśnie takie proste i smaczne leczo z papryki. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso.

Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. Przejdźmy jednak do naszego leczo. Jak zrobić leczo, które najbardziej przypomina tę węgierską wersję? Otóż przepis leczo to głównie kilka najważniejszych warzyw.


Cukinię pokrój w kostkę. Papryki przekrój na pół, usuń z wnętrza pestki, pokrój w paski. Cebulę pokrój w plastry, podsmaż na smalcu. Dodaj pokrojoną w kostkę słoninę lub boczek, pomidory, paprykę i cukinię.


Duś do miękkości, przyprawiając solą i papryką w proszku. Możesz podawać z chlebem lub ziemniakami. Dodane przez qchareczka w: Tylko o kuchni. Was robi coś w tym styku w słoiki na zimę?


Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Po otwarciu słoiczka można dodać pieczarki, boczek lub kiełbasę, ugotować kaszę jaglaną lub ryż i obiad gotowy. Całej naszej rodzinie smakuje jednak taka najprostsza wersja bez żadnych dodatków - takie warzywne leczo najczęściej jemy na zimno, na kanapkach.


Paprykę przekroić na pół, usunąć gniazda nasienne ze środka. Wnętrze posmarować oliwą z oliwek, doprawić solą oraz pieprzem.

Piekarnik nagrzać do 2stopni. Fetę pokroić w drobną kostkę, wkładać do wnętrza papryki. Każdą połówkę polać odrobiną oliwy z oliwek, posypać bazylią i oregano.


Bulion drobiowy WINIARY z liściem laurowym i zielem angielskim sprytnie połączy smaki wędliny, cukinii, czerwonej papryki, marchewki i cebuli. Jeśli wolisz wersję wegetariańską, pomiń dodatek kiełbasy. Zacznij od obrania cebuli i pokrojenia jej w drobną.


Kapustę można już kisić do bieżącego skonsumowania. Ja kupuję główkę kapusty i kiszę w słoiku. Poniżej jedna z kilku wersji lecza jaką robimy w naszym domu – można ją sklasyfikować i umieścić pomiędzy węgierskim leczo, a prowansalskim ratatouille. Zobacz, jak zrobić leczo.


Tradycyjne leczo składa się z pomidorów, papryki, cebuli i kiełbasy. Leczo - danie proste i smaczne. Niektórzy lubią dodać do lecza. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na leczo z papryki.


Nie miałam tylko pewności, czy wolę leczo z papryki czy może jakąś surówkę z papryki i pomidora. Ja tym razem zdecydowałam się i powstała w mig surówka z papryki i pomidora. Jutro będzie leczo, coś czuję :) Lubisz paprykę tak generalnie, jako warzywo?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty