wtorek, 24 stycznia 2017

Jagodzianki

Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Nie mogłam się doczekać, więc zaczęłam zanim się pojawiły, ale jagodzianki cudne;). Dodałam tylko jedno żółtko i letnie mleko ryżowe (zamiast zwykłego) w ilości jak w przepisie oraz jagody leśne (nie borówki). Miękkie i puszyste bułeczki drożdżowe z jagodami. Pyszne jagodzianki z lukrem.


Miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia. Niestety nigdzie nie dostałam prawdziwych, leśnych jagó dlatego musiałam zadowolić się borówką amerykańską. Smakują rewelacyjnie i wręcz rozpływają się w ustach.


Jagodzianki z poniższego przepisu są najlepsze! U nas znajdziecie najlepsze przepisy kulinarne, przepisy na ciasta czy też słodkie przepisy. JAGODZIANKI - NAJLEPSZY PRZEPIS - przepyszne, wypełnione jagodami drożdżowe, bułeczki oblane lukrem. Gdy mowa o jagodziankach, na myśl przychodzą nam przede wszystkim słodkie drożdżowe bułeczki z jagodowym nadzieniem. Niektórzy stwierdziliby, że to dopiero na deser, a jako danie główne nada się zupa jagodowa.


Jagodzianki

Absolutnie nie słuchajmy tych, którzy jagodziankę proponują do popicia. Zapoznaj się z naszymi przepisami. Niech się ogrzeją i uzyskają wyrównaną temperaturę pokojową. Mamy dla Was przepis na przepyszne drożdżowe jagodzianki - wyjdą smaczniejsze niż te kupione. Przesiej mąkę do mniejszej miski.


Puszyste, świeże i pełne jagód - takie będą domowe jagodzianki. Jagody przebierz, opłucz i wysusz. Przygotować rozczyn: do miski wkruszyć drożdże, dodać łyżeczkę cukru i łyżeczkę mąki.


Wlać ciepłe (nie gorące!) mleko i dokładnie wymieszać. Zostawić w ciepłym miejscu na ok. To zdecydowanie jedna z najbardziej ulubionych letnich propozycji. Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować.


Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Domowa jagodzianka z suchych drożdży do przygotowania zarówno ze świeżych jak i mrożonych jagód. Jakiś czas temu zapytałam mamę, czy na rynku pojawiły się już jagody, bo chciałabym upiec jagodzianki. Sprawdź przepis na jagodzianki.


Dzisiaj zapraszam na jagodzianki –pulchne i pyszne. A także bardzo proste do zrobienia. Nie powiem, że szybkie, bo jednak to ciasto drożdżowe i trzeba czekać na wyrastanie, ale na pewno można je wpleść między inne czynności (kuchenne, domowe), więc to wyrastanie w zasadzie aż tak bardzo nie jest odczuwalne. Upieczone jagodzianki wyjąć i przełożyć na kratkę do studzenia ciast.


Ja dałam trochę mniej cukru do ciasta i wyszły super. Dobrze że zrobiłam z podwójnej porcji bo została tylko jedna. Ostudzone jagodzianki posmarować lukrem za pomocą.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na jagodzianki. W okolicach Lęborka - rulon pieniędzy, wysokich nominałów, ściśnięty gumką np. Najlepsze jagodniki, bardzo puszyste, miękkie i delikatne jak puch, lekkie jak piórko, zakochacie się w nich, jestem pewna! Nasze pierwsze jagodzianki w tym roku już za nami.


Dodane przez nana74j w: Tylko o kuchni. Sezonowy rarytas - drożdżowe jagodzianki. Nie ma opcji, by choć raz ich nie upiec w sezonie.


Dla wielu z nas to niezapomniany smak dzieciństwa, wspomnienie babcinej kuchni. Nie tak łatwo kupić naprawdę pyszne w piekarniach czy cukierniach. Nie pozostaje nic innego jak podjąć wyzwanie i zrobić jagodzianki w domu. Do dzieła, to naprawdę bardzo proste!


Jagodzianki

Zobacz jak zrobić domowe jagodzianki - sprawdź nasz przepis na bułeczki z jagodami! Piekę je kilka razy do roku od dokładnie lat (wtedy zrobiłam swoje pierwsze). Najlepsze w sezonie, słodkie, świeże jagody zamknięte w puszystym drożdżowym cieście to prawdziwy rarytas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty