środa, 25 stycznia 2017

Jak zrobic kruche ciasto pod makowiec

Pani Doroto czy ten makowiec jest lepszy od zwijanego drozdzowego wg pani? Ktory pani poleca zrobic? Bo mam dylemat i jeszcze jedno jak bym chciala dac na góre kruszonke z ciasta to o ile zwiekszyc skladnikow na ciasto? Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny.

Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Zarobiłam ciasto i według mnie szklanki mąki (użyłam tortowej) w tym przepisie to zdecydowanie za mało bo ciasto jest za rzadkie aby je zagnieść. Ciasto powinno być elastyczne i miękkie a nie kleić się do dłoni bo nie ma później szans na rozwałkowanie nawet biorąc pod uwagę dodatkowe łyżki na podsypkę. A ze sa bardziej kaloryczne-to kara za brak wyobrazni.


Sernk tez mozna zrobic z truskawkami np zalac galaretka,lub z zapieana beza na wierzchu. Ciasto kruche stosowane jest do wyrobu placków z owocami, mazurków, krążków tortowych i drobnych ciasteczek. Z ciasta kruchego wyrabia się także korpusy do napełniania słodkimi lub wytrawnymi nadzieniami, rurki do nadziewania kremami oraz otwarte i zamknięte paszteciki.


Pokazuję, jak zrobić kruche ciasto, co poradzić na kruszenie, a czego dodać, by ułatwić sobie wałkowanie.

Jeśli chcesz wzbogacić jego smak, dodaj do masy makowej dowolne bakalie: migdały, rodzynki, orzechy lub kandyzowaną skórkę pomarańczową. Upieczone ciasto udekoruj lukrem, ziarenkami maku lub polewą czekoladową i podawaj razem z kawą zbożową, herbatą lub mlekiem. Pobierz listę składników i przygotuj wyjątkowo kruchy placek. Dodane przez Grillcenter_pl w: Tylko o kuchni. Super przepis,szukałam właśnie czegoś takiego.


Borówki brzoskwinie chia Ciasto czekoladowe cytryny czekolada czereśnie daktyle dynia gorąca czekolada granat gruszki jabłka jagody jeżyny kawa kokos limonka mak maliny mandarynki marchewka masło-orzechowe morele nutella oreo piwo pomarańcze porzeczki płatki_owsiane rabarbar rodzynki sernik szampan tiramisu. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. KRUCHE CIASTO – PRZEPIS – pytacie mnie jak przygotować idealne ciasto kruche, dlatego przygotowałam wpis wraz z przepisem w formie filmu (żeby każdy mógł zobaczyć krok po kroku jak przygotowuje się takie ciasto).


Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek. Przygotowanie kruchego ciasta jest bardzo łatwe. Sprawdź nasze najlepsze przepisy! Ten deser spełni oczekiwania smakowe nawet największego łasucha.


Seromakowiec na kruchym spodzie.

Mam dla Was kolejną propozycję na ciasto świąteczne – seromakowiec na kruchym spodzie, czyli ciasto zarówno dla wielbicieli makowców jak i sernikożerców #128578; Jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę na święta, bo trafia w gusta wielu osób i zawsze szybko znika. Wybór należy do ciebie, a obie wersje będą równie dobre. Ten makowiec to perełka wśród ciasta i moja propozycja na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Uwaga: u mnie ciasto wyszło dosyć wysokie, ale użyłam blaszki 24×cm.


Mam pytanie a czyto ciasto kruche trzeba nakłóc widelcem, by w trakcie pieczenia nie popękało? Tradycyjny, domowy i polski makowiec :) Zobaczcie jak go robię i sprawdźcie jaki sposób na idealną roladę podsunęła mi Babcia :) Miłego oglądania i powodzenia w świątecznych wypiekach. Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta.


Zrobisz z niego słodkie babeczki lub ciasteczka. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Kruche ciasto świetnie sprawdza się w roli spodów do szarlotek, serników i innych wypieków. Ciasto na makowiec tradycyjnie powinno być drożdżowe lub krucho-drożdżowe.


To drugie jest łatwiejsze w przygotowaniu. W obu wypadkach należy zaś pamiętać, by przed nałożeniem masy makowej posmarować ciasto białkiem. Dzięki temu prostemu zabiegowi nadzienie będzie przylegać do ciasta, a makowiec będzie idealny! Poznaj tajemnice maku na makowiec!


Do ciasta dodałam dodatkowo żółtka, które pozostały od innego ciasta. Ja użyłam gotowej masy makowej, którą dostałam od firmy Helio. Oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.


Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy).


How We Make Fried Salmon Patties, Best Old Fashioned Southern Cooks - Duration: 23:31. PROSTY Pyszny MAKOWIEC z Serem – Dzień dobry! Zapraszam dzisiaj na pyszny makowiec z serem na kruchym cieście.


Jest bardzo smaczny, wilgotny, trochę waniliowy i migdałowy, wygląda apetycznie po przekrojeniu, ma takie łatki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty