poniedziałek, 16 stycznia 2017

Makowiec na drozdzowym

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Zrobiłam ten makowiec na święta i wyszedł REWELACYJNY. Do tej pory robiłam według innego przepisu, ale od teraz będę robić tylko taki bo jest najlepszy. Najlepszy makowiec jaki udało mi się upiec. Chowają się przy nim te na cieście kruchym i półdrożdżowym:). Można pokusić się o zrobienie domowej masy makowej - ja odpuszczam, bo sklepowe gotowce są naprawdę smaczne.


Strucle przenieść na blachę, ułożyć zachowując odstęp, odstawić na min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. W święta nie może zabraknąć makowca. Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego.


Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! MAKOWIEC DROŻDŻOWY – w moim domu jest obowiązkowym ciastem na święta.


W wersji świątecznej obok maku pojawiają się niezbędne bakalie: orzechy, rodzynki, a smak dopełnia skórka pomarańczowa. Ja przygotowałam to drugie, wg przepisu z książki W staropolskiej kuchni. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.


Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Makowiec wyszedł pyszny i aromatyczny! Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Jest bardzo prosty i szybki do przygotowania.


Zawsze wychodzi i pięknie wyrasta a do tego cudownie smakuje i długo zachowuje świeżość. Prosty przepis na pyszny, świąteczny makowiec zawijany, przygotowany na kruchym cieście i nadziewany masą z maku mielonego. Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, a efekt zaskoczy Twoją rodzinę. Coraz rzadziej przygotowujemy go jednak samodzielnie - może czas to zmienić? Radzimy, jak przygotować idealne ciasto drożdżowe na makowiec.


Makowiec na drozdzowym

Z tym przepisem to proste. Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak? Czy lepszy bedzie na ciescie kruchym? Czy ktos poratuje mnie super sprawdzonym przepisem na taki makowiec ? Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy.


W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników. Pyszne, kruche ciasto, a w środku domowa masa makowa z bakaliami. Klasyczny, smaczny i prosty makowiec.


Schłodzone ciasto wyjmuję z lodówki, rozwałkowuję, delikatnie podsypując mąką, na prostokąt o wymiarach ok 30xcm. Na rozwałkowane ciasto wykładam połowę masy makowej, rozprowadzam równomiernie zostawiając po bokach ok. Następie zwijam makowiec tak aby brzeg ciasta znajdował się pod makowcem, boki zawijam pod spód.


Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on. Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Bardzo lubię makowiec z tym ciastem. Ciasto robi się szybko , jest cienkie, a farszu czyli tego co najlepsze - dużo.


Z tej ilości ciasta robię zwykle makowce. Na cieście Zobacz więcej. Lekkie ciasto oraz przepyszna masa makowo - bakaliowa są uwieńczeniem każdej. Ja użyłam gotowej masy makowej, którą dostałam od firmy Helio. Oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kuchnia z widokiem na ogród.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty