środa, 11 stycznia 2017

Jagodzianki moje wypieki

Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Nie mogłam się doczekać, więc zaczęłam zanim się pojawiły, ale jagodzianki cudne;). Dodałam tylko jedno żółtko i letnie mleko ryżowe (zamiast zwykłego) w ilości jak w przepisie oraz jagody leśne (nie borówki).


Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować.

Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne. Miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia.


Niestety nigdzie nie dostałam prawdziwych, leśnych jagó dlatego musiałam zadowolić się borówką amerykańską. Nasz sklep z akcesoriami do pieczenia w końcu ujrzał światło dzienne! W końcu będziemy mogły dzielić się z Wami przepisami na kreatywne wypieki, a Wy będziecie mogli z nami piec!


Czyli allinclusive na Domowych Wypiekach!

Od dziś nie ma wymówek, że nie mam formy i pytań gdzie kupić. Justyna Pszczółka i Dorota Pszczółka – Habdas – siostry z góralskim rodowodem. Pasję do pieczenia wyssały z mlekiem matki. To jej zawdzięczają swoje pierwsze wypieki.


Dziś, pochodzące z Beskidu Żywieckiego “Pszczółki” dzielą się zdobytą wiedzą na warsztatach cukierniczych w całym kraju. Jagodzianki extra, przepis z kategorii Słodkie wypieki. Upiec drugą partię jagodzianek. Polukrować lub posypać cukrem pudrem.


Pozostaw do wyrośnięcia na ok. Bułeczki piecz w piekarniku nagrzanym do 2stopni przez około minut, aż uzyskają złoty kolor. Wyjmij z piekarnika i pozostaw do przestudzenia. Puszyste, świeże i pełne jagód - takie będą domowe jagodzianki.


Mamy dla Was przepis na przepyszne drożdżowe jagodzianki - wyjdą smaczniejsze niż te kupione. Miękkie i puszyste drożdżówki z jagodami i kruszonką. Są naprawdę w Waszym zasięgu :-) Jeśli nie robiliście jeszcze nigdy ciasta drożdżowego przeczytajcie moje uwagi przy tym wpisie.

Zastosowanie się do tych rad pomoże w bezproblemowym przygotowaniu jagodzianek. Cieszmy się latem i pieczmy jagodzianki! Dzisiaj zapraszam na jagodzianki –pulchne i pyszne.


A także bardzo proste do zrobienia. Nie powiem, że szybkie, bo jednak to ciasto drożdżowe i trzeba czekać na wyrastanie, ale na pewno można je wpleść między inne czynności (kuchenne, domowe), więc to wyrastanie w zasadzie aż tak bardzo nie jest odczuwalne. Dodane przez Mateuszw: Tylko o kuchni. Robię wg przepisu na blogu Moje Wypieki. Odrywane jagodzianki z kruszonką Odrywane jagodzianki z kruszonką na początek sezonu jagodowego – nie ma lepszego startu.


Zawsze jak tylko pojawią się jagody, to piekę z nich jakieś ciasto drożdżowe i koniecznie część jagód zjadamy z odrobiną jogurtu naturalnego i cukru – tak po prostu. Najlepsze, domowe ciasta z pysznymi jagodami. Znajdziesz tu przepisy na wyjątkowe serniki i tarty, a także na proste ciasta ucierane i kruche, puszyste biszkopty i mięciutkie drożdżowe wypieki oraz na tradycyjne, znane i uwielbiane przez wszystkich jagodzianki. Przykryć je ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. Wyrośnięte jagodzianki piec w 2stopniach Celsjusza przez ok.


Często jagody zbieraliśmy w lesie, w drodze do babci zamieszkałej w Ostrowcu. Niestety, z tego co pamiętam, babcia nie piekła jagodzianek, za to kupowaliśmy na miejscu całkiem smaczne bułeczki z jagodami. Z czym jeszcze kojarzą się jagodzianki? Z granatowymi zębami i brudnymi.


Domowe wypieki są najlepsze, dlatego przedstawiamy przepis na wyjątkowe, jedyne takie domowe jagodzianki, których smak zapamiętasz na długo! Drożdżówki z pysznym nadzieniem, możesz serwować dzieciom na podwieczorek lub włożyć do plecaka na drugie śniadanie w szkole. Każdy polubi smak wyjątkowego wypieku. Mój mąż ostatnio wybrał się do lasu i nazbierał jagody, to ja nie tracąc czasu szybko upiekłam z nich jagodzianki z kruszonką #128578; Ciasto drożdżowe zrobiłam z mojego ulubionego przepisu – doskonały do bułeczek, strucli, chałki. Do tego jagody i masa kruszonki – znam takich, co jedliby samą.


Kto mnie obserwuje na instagramie ten zresztą wie. Niektórzy z Was nazwali mnie nawet “jagodziankowym freakiem”. Nie będę więc zaprzeczał i od razu przejdę do jagodowego meritum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty