wtorek, 16 lipca 2019

Przepis na leczo pasteryzowane

Przepis na leczo pasteryzowane

Dodane przez kajanawakacjach w: Tylko o kuchni. Jak się mrozi to robi się ciapowata papryka,a ja gustuję w sprężystej i nie rozgotowanej. Całość duś na wolnym ogniu ok. Słoiki lekko zakręcaj wyparzonymi, ale suchymi zakrętkami. Na oleju porcjami krótko smażyć paprykę, cebulę i cukinię, nie mogą być zbyt miękkie i przełożyć do garnka.


Doskonale smakuje późnym latem i jesienią, gdy sezon na warzywa w pełni. Dzięki pasteryzacji możemy zajadać się leczo z cukinii, papryki i pomidorów również zimą. Sprawdź, jak zrobić leczo na zimę w słoikach - podajemy sprawdzony przepis. Leczo to bardzo łatwe i szybkie danie. Do słoików przygotowuję lec Zobacz więcej.


Paprykę oczyszczamy i kroimy w kostkę. Pomidory parzymy, obieramy, kroimy w ćwiartki. Cukinię kroimy w kostkę. Pokrojoną cebulę dusimy na oleju. Dodajemy paprykę i pomidory.


Podlewamy szklanką wody. Idealne na lekki letni posiłek leczo z cukinią i kiełbasą będzie jednocześnie pożywne i szybkie do wykonania. To doskonały sposób na obiad na dwa dni, a więc propozycja dla tych, którzy nie mają ochoty spędzać w kuchni zbyt wiele czasu.


Taka potrawa jest w sam raz na lekki i szybki obiad w upalne wakacyjne dni. Danie jest proste do wykonania, wystarczy, że w kolejności będziesz dodawać do rondla poszczególne składniki a gęste i smakowite leczo z patisonów i papryki wykonasz w mgnieniu oka. Jest to miejsce, do którego dodaję sprawdzone przepisy mojej mamy jak i mamy mojego męża, którymi chciałabym się z Wami podzielić. Robiłam je nie pierwszy raz, moja mama robi od paru lat, a przepis dostałam od teściowej.


Jak w domu przygotować leczo na zimę - sprawdzony przepis krok po kroku. W sezonie letnim, kiedy warzywa są najlepsze i tanie, warto pokusić się o przygotowanie w domu kilku słoików obiadu, który z powodzeniem można przechować na zimę. Warzywa wrzucić na olej i dusić pod przykryciem, aż zmiękną.


Grzyby duszone na maśle, pasteryzowane - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Przedstawiamy krok po kroku przepis na zimowe leczo do słoików. Zobacz także: Czy wiesz jak zrobić nadziewaną paprykę? Bez mięsa bo chciałam dodawać na bieżąco.


Nałożyłam do słoiczków i pasteryzowałam minut. LECZO Z MŁODEJ KAPUSTY – przepis: Tofu otwieram z paczek, kroję w drobną kostkę przypominającą wielkością skwarki. Mieszam w trakcie często, aby się nie spaliło. Leczo, czyli papryka duszona z cebulą i pomidorami, ma w Polsce wiele odmian. Jednak najbardziej klasyczne leczo to leczo najprostsze - bez grzybów czy dodatku wędlin.


Takie leczo świetnie nadaje się do pasteryzowania w słoikach. Sprawdźcie nasz przepis na klasyczne leczo z najprostszymi składnikami! Sprawdź też przepis na jagodzianki, jogurtowe ciasto z jagodami lub kruche ciasto z jagodami. Podobne przepisy kulinarne. Koniecznie zobacz też inne przepisy kulinarne zbliżone do przepisu na jagody pasteryzowane na zim.


Czy moglabym zapasteryzowac taka potrawke bez uzycia oliwy - czy nie zepsulaby sie? Tak na co dzien dusze w rondlu dodajac odrobine wody i jest ok, ale nie wiem czy to sie nie zepsuje w sloikach. Skusiłam się na ten przepis w tamtym roku. Wszystko byłoby cudowne i pyszne gdyby nie ta potworna ilość soli ! Chyba będe musiała wszystko wyrzucić żeby zrobić miejsce na nowe zapasy ale bardzo załuje że zmarnowałam.


Cebulę obieramy i kroimy. Przekładamy do dużego garnka. Na patelni lekko szklimy na tłuszczu cebulę. Następnie wrzucamy paprykę oraz ogórki i dusimy do miękkości, co jakiś czas mieszając.


Gorące leczo nakładamy do słoików. Nieraz robiłam leczo w słoiki na oko, ale bez cebuli (na wszelki wypadek, zeby się nie popsuło ) i bez marchewki. D ziś na blogu przepis na pyszne leczo do słoika z cukinią. Dawniej, aby cieszyć się zimą jego wybornym smakiem, zazwyczaj je mroziłam.


W ubiegłym roku jednak moje obie zamrażarki były tak wypełnione po brzegi owocami i grzybami, że na leczo nie starczyło już miejsca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty