środa, 18 września 2019

Zupa z boćwiny

Większość ma problem z botwinką i boćwiną. Do niedawna my również, gdyż boćwina w naszym kraju jest mało popularna. Dwie propozycje na łatwe i szybkie dania z pierwszej młodej botwonki z malutkimi buraczkami.


Zupa z boćwiny

Pierwsza to zupa botwinkowa z młodymi ziemniakami i koperkiem. Druga to tarta na cieście francuskim z botwinką, kozim serem i koperkiem. Roślina uprawiana dla liści jako jednoroczna, wywodzi się z basenu Morza Śródziemnego.


Nie znasz buraka liściowego? Burak liściowy znany jako boćwina, burak szpinakowy lub mangold jest w Polsce mało znanym warzywem. Warto się z nim zaprzyjaźnić.


Boćwinę kroimy w większe paski. Wszystko dokładnie mieszamy. Do smaku doprawiamy solą, pieprzem i ksylitolem. Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku.


Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli. Sałatki surówka z boćwiny. Koperek drobno posiekać. Podawać z ugotowanym na półmiękko jajkiem. Liście poszatkować, wrzucić na minut przed końcem gotowania zupy.


Por posiekać dość drobno i wrzucić razem z selerem do zupy. Na koniec dodać śmietany i pieprz do smaku, zagotować. Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Zobacz filBarszcz z uszkami - przepis. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach.


Lubię zupy, bo są zdrowe, pożywne i mało kaloryczne. Talerz pełen zdrowia to jedyne co przychodzi na myśl, gdy o niej wspomnę. Zupę przygotowałam na bazie liści boćwiny, nie myl nią z botwinką, bo to nie to samo.


Zapisz przepis w ulubionych. Gdy zobaczyłam na straganie te kolory, musiałam kupić. Ciemna, głęboka zieleń i jaskrawa czerwień sprawiły, że nie mogłam oderwać oczu.


Dziś przygotowałam dla Ciebie przepis na wspaniałą zupę z boćwiny i soczewicy. Wstępnie miało być curry z boćwiną, ale przyszła mi ochota na zupę i przypomniałam sobie, że kiedyś do innej pysznej zupy dodawałam masło orzechowe i efekt był świetny. Użyłam młodych, delikatnych listków i łodyżek boćwiny z mojego. Sprawdzi się również domowy bulion warzywny (przepis znajdziesz tutaj). Zupa z botwinki wymaga bulionu.


Od razu też było jasne, co ugotuję z tych przepięknych liści. Przygotuj zatem bulion, jeśli nie masz gotowego. W ostateczności przygotuj bulion z kostki (najlepiej z kostki ekologicznej), wg opisu na opakowaniu. Najlepszy jest bulion domowy, np.


Sama ją uwielbiam i przygotowuję na różne sposoby. Dziś mam dla Was taki totalny zupowy standar czyli botwinkę z ziemniakami i koperkiem. Jest szybka i banalnie prosta w przygotowaniu, a do tego lekka. Ryż opłukać pod bieżącą wodą i osączyć z jej nadmiaru.


Zupa z boćwiny

Warzywa umyć i osączyć z wody. Do zeszklonej cebuli wsypać dokładnie osączony z wody ryż i smażyć przez minutę na średnim. Ziemniaki obrać ze skóry i pokroić na kawałki. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Uwielbiam moją babcię między innymi za jej wspaniałą kuchnię.


Przepisy na zupa z boćwiny z białym winem w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na zupa z boćwiny z białym winem. Wiosną babcia robi rewelacyjne zupy ze świeżych warzyw. Sposób przygotowania tej zupy jest tak prosty, że botwinka regularnie pojawia się na moim stole.


Botwinka to mój numer jeden. Cebulę obrać ze skóry, pokroić w drobną kostkę i zeszklić na rozgrzanym oleju w rondlu. Naprawdę każdy poradzi sobie z jej przyrządzeniem, więc do dzieła i botwinka na stół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty