piątek, 15 maja 2015

Prosty przepis na faworki drozdzowe

Prosty przepis na faworki drozdzowe

Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.


Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Bardzo fajny pomysł na ciekawy przepis w tłusty czwartek. Zdjęcie z wykonania znajdziesz na końcu posta.


Niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Duża ilość żółtek wpływa na to, że są niezwykle kruche i lekkie. Ciasto koniecznie trzeba szybko zagniatać, aby nie stało się twarde. PRZEPIS NA FAWORKI: SPRAWDZONY, PROSTY I SZYBKI. Wyniki wyszukiwania dla prosty na faworki drozdzowe pokaż przepisy tylko ze zdjęciami.


Witam, przepis wydaje się prosty ale coś musiałam popsuć bo już podczas wyrabiania ciasto było twarde i nie dało się ulepić zwartej kuli. Potem gdy mąż wybijał wałkiem to ciasto było twarde ale pomimo tego spróbowałam usmażyć kilka faworków na próbę i niestety wyszły bardzo twarde- próbowałam rozwałkować najcieniej jak. W Tłusty Czwartek na polskich stołach oprócz pączków królują oczywiście faworki - najlepiej te domowej roboty.


Oto najlepsze przepisy na. Prosty przepis na domowe faworki. Jaka jest tajemnica, która sprawia, że domowe faworki są pyszne i smaczne? Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem.


Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust. Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki. Powoli zapominamy o świątecznym przejedzeniu i już mamy ochotę na jakieś przysmaki. Co więcej, zbliża się Tłusty Czwartek, kiedy to faworki odgrywają obok pączków jedną z głównych ról.


Jeśli jednak takiego nie masz, a chcesz zaserwować swoim bliskim chrusty, sprawdź, jak je przygotować. Najlepszy, bo sprawdzony, jest ten od mamy czy babci. Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu.


Mimo to podane klasycznie z cukrem pudrem lub z domowym powidłem, świetnie sprawdzają się jako codzienny deser. Kruche i chrupiące, są łatwe w przechowywaniu. Zainspiruj się i przyrządź faworki bez względu na sezon i okazję.


Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Zaczął się nowy tydzień więc na bloga wskoczył nowy bardzo słodki i smaczny przepis na domowe faworki.


Jest karnawał więc tym bardziej tego typu słodkości są mile widziane. Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Chrust cieniutko wywałkowane są.


Dwa sposoby przygotowania. Przepisy Joli - Jola Caputa Przepisy Joli. Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia.


Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu w nie powietrzu podczas wałkowania. Muszę przyznać, że przepis jest bardzo dobry, a faworki wychodzą smakowite :D. Wszystkie produkty włożyć do miski łącznie z drożdzami i zagnieść dobrze. Owinąć ściereczką i włożyć do lodówki na godziny do wyrośnięcia. Zobacz mój sprawdzony przepis na faworki drożdżowe!


W tym przepisie podpowiadam, jak zrobić faworki drożdżowe w domowy i pyszny sposób. Przecież nic nie smakuje lepiej niż domowe faworki drożdżowe przygotowane samemu. Jak przygotować faworki drożdżowe w szybki i prosty sposób?


Wybrałam ten przepis ponieważ wydawał mi się prosty ;) nieco się pomyliłam. Uważam jednak, że te faworki były warte zachodu. Największy problem miałam z wyrobieniem ciasta. Użyłam zwykłego miksera i takich podstawowych końcówek, ponieważ innych nie posiadam.


Ta część okazała się niewykonalna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty