wtorek, 5 maja 2015

Przepis na ketchup z papryki

Surówka jest bardzo prosta w przygotowaniu,. Obłędnie słodki dżem z dyni: przepis na słońce w słoiku. Syrop z czerwonego buraka na kaszel według Moniki Goździalskiej.


Kapusta kwaszona z gąskami. Wśród przepisów na przetwory z cukinii to chyba właśnie ketchup jest najbardziej popularny, dla wielu obowiązkowy do zrobienia w sezonie na cukinię ;-) Co mi się w nim najbardziej podoba (oprócz oczywiście smaku), to idealnie gęsta konsystencja, którą uzyskujemy właśnie dzięki cukinii. Sprawdzony przepis na domowy ketchup z pieczonej papryki od MniamMniam.

Smacznie, szybko i tanio. Gotuj razem z nami krok po kroku! Ostry domowy ketchup z papryki i chili. Czerwoną paprykę myjemy, kroimy na pół, wydrążamy nasiona ze środka, z chili robimy to samo tyle że w rękawiczkach-grozi poparzeniem!


Czosnek obieramy z łusek. Następnie papryki i obrany czosnek mielimy w maszynce do mięsa o drobnych oczkach. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Dania główne Kotlet schabowy z kani.

Smakują prawie identycznie jak kotlety schabowe - są mega soczyste i pyszne a skórka obłędnie chrupiąca! Robi się je błyskawicznie. Keczup (ketchup) to jeden z podstawowych sosów na zimno. Niezbędny do kanapek, grzanek, mięs, niektórzy polewają nim frytki. Zamiast kupować, lepiej wyprodukować go samodzielnie.


Wypróbuj nasz przepis na domowy ketczup. Domowy ketchup z cukinii, pomidorów i papryki – najlepszy! Nawet te bez zagęstników, barwników i aromatów zawierają sporo dodanego cukru, którego staram się unikać. Dla mnie taki produkt to jedynie rozwiązanie na awaryjne sytuacje. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Gdy zobaczyłam przepis na nietypowy ketchup z cukinii u Majanki i Dzikowca od razu wiedziałam, że wcześniej czy później go zrobię. Zmieniłam lekko proporcje oraz przyprawy – na te babcine. Wyszedł po prostu pyszny i przypomniał mi beztroskie dzieciństwo.


A ja byłam święcie przekonana, że ketchup zawdzięczamy Hiszpanom, Włochom lub innym „ludom” śródziemnomorskim, a tu proszę Chiny! Generalnie ketchup kojarzy się z pomidorem ale świetne w smaku sosy uzyskujemy z różnych warzyw na przykład papryki, ogórków, owoców jak brzoskwinie, jabłka, śliwki, gruszki a nawet grzybów. Ugotowaną dynię, paprykę i cebulę zmiksować i dodać zalewę.


Od tego czasu robię własny keczup każdego lata, wykorzystując coroczny urodzaj cukinii (która w pewnym momencie po prostu zasypuje nas owocami, a wówczas z cukinii robię dosłownie wszystko, co się da).

Cukinia jest warzywem, jak ja to mówię, wielofunkcyjnym. Przepis nazwałam bazowym, bo z łatwością poddaje się modyfikacjom. Może bowiem stanowić bazę do placuszków, idealnie sprawdzi się jako składnik lecza, czy też jako dodatek do kotletów mielonych. W ostatnim roku bardzo dużą popularnością cieszył się keczup z cukinii, który postanowiłam przygotować. Można dodać mniej cukru, widziałam też przepis bez papryki, natomiast z 8g cukinii.


Ten przepis został stworzony przez użytkownika Przepisowni i nie jest przetestowany przez Vorwerk Polska, tym samym Vorwerk nie. Z dostępnych w sklepach produktów dla mnie od lat numerem jeden jest ketchup Pudliszki, bardzo bardzo lubię kultowy Włocławek, a także ketchup Heinz, który jest (z tego co wiem) pierwszym masowo produkowanym ketchupem w takim słowa tego znaczeniu, jakiego używamy w dniu dzisiejszym – założyciel firmy Heinz opracował jego. Pyszny sos:) Dzięki za przepis. Nie spotkałam się jeszcze z takim i mimo, że spiżarnia już pęka w szwach postanowiłam, że na ten ketchup znajdę jeszcze miejsce:D Pozdrawiam. Czy wiesz, że w niektórych z keczupów dostępnych w sklepach w ogóle nie ma pomidorów?


Ketchup domowy - Przepisy. Warto zrobić keczup samodzielnie. Są w nim także placuszki z dyni, leczo z dynią oraz ciasto dyniowe. Dynia jest warzywem, z którym zazwyczaj mamy problem, bo nie wiemy jak. Z dojrzałych letnich pomidorów proponuję Wam zrobić pyszny domowy ketchup.


Czy to mniejszą porcję do bieżącej konsumpcji - jako dodatek do kanapek lub mięsa z grilla, czy na zapas zawekować w słoikach i przechować do zimy. Wszelkie wskazówki jak to dobrze zrobić znajdziecie na stronie z przepisem :-) Polecam, bo naprawdę warto! Przetarte pomidory z cebulką stawiamy na małym ogniu, dodajemy przyprawy, wlewamy ocet. Gorący przecier przelewamy do wyparzonych słoików, zakręcamy. Tak przygotowany ketchup możemy jeszcze dodatkowo pasteryzować.


Słoiki wkładamy do garnka z wodą i gotujemy ok. Jak zrobić dobry ketchup w swoim domu i to nie tylko z pomidorów? Możesz zrealizować prosty przepis na domowy ketchup z cukinii, dyni, śliwek, jabłek i papryki! Przetwory własnej roboty to świetna sprawa. Jakiś czas temu otrzymałam od koleżanki z pracy przepis na keczup z dyni.


Uwielbiam otrzymywać takie sprawdzone przepisy. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kuchnia domowa Ani. Choć w oryginale powinien być z pomidorów, spróbujcie zrobić ketchup z papryki, ekspresowy! Wystarczy jeden składnik w najprostszej wersji: słodka, podłużna papryka czerwona. Ale nie zaszkodzi mu kilka dodatków dla wydobycia głębi smaku.


To sos paprykowy do przygotowania w bardzo prosty sposób. W kolejnych przepisach pokaże Wam, jak możecie wykorzystać ketchup do domowych, szybkich obiadów. Marlenko bardzo dziękujemy za przepis. Przetarty ketchup wlewamy do garnka, dodajemy cukier, ocet i sól.


W zależności od odmiany pomidorów ilości tych składników będą się różnić. Ja dałam mieszane pomidory z mojego ogródka, każdy ma inny smak są mniej i bardziej słodkie. Zobaczcie przepis na kołduny z pieczoną gęsią w maśle z pieczarkami i żur na gęsinie z kiszonymi rydzami, białą kiełbasą i jajkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty