piątek, 29 maja 2015

Makowiec ciasto drożdżowe

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Ja zazwyczaj pozostawiam go na sam koniec świątecznych wypieków, ponieważ lubię świeże drożdżowe ciasto :-). Wystarczy owinąć go folią spożywczą i zamrozić. W celu odmrożenia wykładamy makowiec na blat w temperaturze pokojowej na około godziny przed podaniem. Makowiec z bakaliami to król świątecznego stołu.


Coraz rzadziej przygotowujemy go jednak samodzielnie - może czas to zmienić? Radzimy, jak przygotować idealne ciasto drożdżowe na makowiec. Z tym przepisem to proste.


Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak?

Przedstawiam przepis na makowiec. Taki tradycyjny, pieczony w keksówce, ociekający lukrem, posypany kandyzowaną skórką pomarańczową. Kolejna obowiązkowa pozycja na świątecznym stole, ciasto pieczone właściwie tylko raz do roku, na Boże Narodzenie.


Do ciasta dodałam dodatkowo żółtka, które pozostały od innego ciasta. Kategoria ciasta i placki drożdżowe. Zaskocz rodzinę na święta! Bezglutenowy makowiec na Wigilię: sprawdzony przepis. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole.


Ten makowiec tradycyjny można też przygotować z gotowej masy makowej z puszki. MAKOWIEC DROŻDŻOWY IDEALNY NA ŚWIĘTA. CIASTO DROŻDŻOWE Z TRUSKAWKAMI I KAJMAKIEM – tę drożdżówkę robiłam pierwszy raz, bo to mój nowy pomysł na ciasto. Szarlotka wyszła super , zrobiłam z dwóch porcji w wiekszej blaszce. Co prawda wg przepisu w momencie w którym miałam wyłożyć ciasto na blachę, ciasto było (jak dla mnie)bardzo rzadkie, wiec dodałam mąkę (jeszcze ok pół kilo- nie wiem czy dobrze zrobiłam!!!!) i podzieliłam ciasto na dwie blachy.


Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy. W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników.

Dziś zaprezentuję Wam przygotowanie IDEALNEGO ciasta drożdżowego. Kilka składników i można wyczarować bazę do wielu ciekawych i kreatywnych wypieków tj. Wszystko wymieszać i zagnieść szybko ciasto ( jeśli ciasto jest za rzadkie dodać mąki, jeśli za gęste- śmietany) Uformować kulę, owinąć folią spożywczą i zostawić w lodówce na pół godziny. Uwielbiam drożdżowe z makiem :) Taki makowiec to obowiązek na święta ! Sennik: ciasto drożdżowe. Według niego ciasto drożdżowe to zapowiedź odwiedzin dawno niewidzianych bliskich.


Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P). Wypiek dla tych, którzy tak jak ja kochają prawdziwe, maślane, wilgotne, drożdżowe ciasto. Można poprzestać na zwinięciu ciasta w tradycyjną roladę. Ciasto drożdżowe z truskawkami i kruszonką!


Zawinąć w luźny rulon papieru do pieczenia i będzie. Niezwykle smaczny makowiec. Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni!


Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-). Ja przygotowałam to drugie, jest dużo prostsze. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! To samo robimy z drugą porcją.


C Po wystygnięciu smaruję makowiec zwykłą plewą zroboioną z cukru pudru i gorącej wody. Jak długo piec ciasto drożdżowe, słodkie bułeczki czy chałki? Czas pieczenia wypieku będzie oczywiście zależał od jego rodzaju.


To ciasto, które jednoznacznie kojarzy się ze świętami, jednak różnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty