środa, 27 maja 2015

Makowiec jak zawijać

Pamiętajmy, aby zostawić trochę wolnego miejsca między papierem a makowcem, bo inaczej makowiec podczas pieczenia nam popęka. This feature is not available right now. Po upieczeniu delikatnie wyjąć przestudzony makowiec z tortownicy, polać polewą czekoladową i dowolnie udekorować ( wiórki kokosowe, kawałki orzechów).


Tradycyjnie jajka wielkanocne muszą być kolorowe. Pisanki, drapanki, nalepianki itp. Makowiec Drożdżowy Jak Zawijać - informacje, zdjęcia, materiały video.

Pierwszy raz jadłem ten makowiec wykonany przez moją kuzynkę. Był pyszny, wręcz obłędny. A gdy powiedziała, że zawsze wychodzi, nie było już rady jak spróbować zrobić samemu.


Wyrośniętą kulę ciasta przełóż na stolnicę. W tym cieście drożdżowym jest sporo masła i nie ma potrzeby podsypywania mąką. Na placek wyłóż masę makową - jak na zdjęciu poniżej. Ciasto rozwałkuj na placek grubości 1-cm.


Dzis upiekłam makowiec z Pani przepisu.

Niestety nie wiem jak mam owijać papierem makowce, bo niestety w trakcie pieczenia papier rozwinął się i nie utrzymał formy rolady, tylko spłaszczonego walca. Proszę o radę, jak powinnam zawijać ciasto? Najczęściej robi się go w formie zawija Zobacz więcej. Dania główne Gołąbki bez zawijania. Upieczony, gorący biszkopt zawijam w rulon wzdłuż węższego boku.


Jak zawijać roladę – krok po kroku Jak zawijać roladę – krok 1. MAKOWIEC ZAWIJANY - DWIE STRUCLE I WIENIEC. Tak tak,wielkimi krokami zblizaja sie Swieta,wiele pracy ywkuchni,pieczenie gotowanie nie wspomne o porzadkach:-)Tak,tak prace trzeba sobie rozplanowac żeby nasz nos nie wyladował w barszczu,oczywiscie ze zmeczenia,he,he. Dodane przez maxymil w: Tylko o kuchni. Witam właśnie dziś robię ,poczytałem i zaskakuje mnie temat kaszy manny ,po co i dlaczego ją dodawać? Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Przepis na makowiec zawijany. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Makowce zwykle piekła babcia, a ja zachwycałam się nimi nie mogąc pojąć jak można tak ładnie ułożyć mak wewnątrz ciasta… Dziś sama piekę je razem z córką, która najbardziej lubi ozdabiać gotowe strucle lukrem lub czekoladą.


Otrzymujemy makowiec zawiniety jak lornetka czy oklulary. Papier zawijamy jak kolnierz i skrecamy koncowki, tworzac tym samym jakby forme dla makowca.

Piekarnik nagrzac do 175°C za pomoca papieru do pieczenia daje sie makowce latwo przeniesc na blache. Ja mam piekarnik z termoobiegem i moge piec na dwoch poziomach naraz. Makowiec w postaci tradycyjnej rolady jest obecny (a raczej był) u mnie dwa razy do roku na każde święta od czasów kiedy stałam się posiadaczką Thermomixa, czyli od ponad lat.


Wcześniej nie piekłam nie tylko makowca, ale i żadnych ciast. Kojarzyło mi się to bowiem z koniecznością posiadania niebywałych umiejętności piekarniczo-kulinarnych, których ja, tak uważałam, za. Makowiec bez drożdży to łatwy w przygotowaniu przepis dla zapracowanych oraz osób, które nie czują się na tyle pewnie, by samodzielnie przygotować ciasto drożdżowe, a potem zawinąć w nie masę makową. Użycie gotowej masy makowej dodatkowo skraca czas wykonania tego makowca.


Z podanych proporcji wychodzą nieduże makowce. Jeśli zwiniesz tak jak ja, wzdłuż krótszego boku, porcje ciasta będą mniejsze, takie na kilka kęsów. Strucle powinno się zawijać w papier do pieczenia, pozostawiając nieco miejsca na rośnięcie (wówczas uzyskamy idealnie równe strucle).


Układamy struclę na pergaminie wysmarowanym masłem lub na papierze do pieczenia. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie.


Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Makowiec na kruchym cieście to pomysł na pyszne świąteczne ciasto, szczególnie, gdy obawiasz się zawijania strucli makowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty