piątek, 15 maja 2015

Ciasto walewska

Jeżeli kruche ciasto wyszło twarde to prawdopodobnie zbyt długo wyrabiałaś je ciepłymi dłońmi, najlepiej posiekać siekaczką do ciasta kruchego i szybko zagnieść może być nawet drewnianą łyżką, lub dłońmi (schłodź je w zimnej wodzie) ja zagniatam tak szybko że nawet mam malutkie drobinki masła w cieście. Przygotowywałam je już tyle razy, że nie jestem w stanie podać nawet roku, w którym zrobiłam je po raz pierwszy. Jednak myślę, że chodziłam wtedy do gimnazjum i byłam zachwycona kiedy tak trudne i skomplikowane (na pierwszy rzut oka tak wygląda) mi wyszło i wszystkim smakowało.


Pyszne ciasto przekładane masą budyniową, warstwą dżemu z czarnej porzeczki i bezą. Doskonałe ciasto na rodzinne przyjęcia.

Dodaje masło, cukier puder i żółtka. Chłodzimy przez dwie godziny. Ciasto dzielimy na dwie części. U mnie była to kwadratowa forma. Smarujemy połową powidłami.


Jeśli potraficie upiec kruchy placek z owocami (najczęściej śliwkami lub porzeczkami) i bezą, z pewnością sobie poradzicie. Pani Walewska czyli pychotka to znane i lubiane ciasto.

Zagnieść w kulę i podzielić na dwie równe części. Beza: Białka ubić na sztywną, lśniącą pianę. Stopniowo dodawać cukier, cały czas miksując.


PANI WALEWSKA - NAJLEPSZY PRZEPIS - to wykwintne ciasto na specjalne okazje. Przepis wypróbowany wielokrotnie, idealnie sprawdza się na wesela. Dodane przez myszkaw: Tylko o kuchni. Kupiłam ostatnio ciasto,które nie wiem jaką miało nazwe.


Może ktoś ma przepis na to. Spód ciemny,kakaowy w środku jabłka na. Z pozoru wydaje się ono dość pracochłonne, aczkolwiek w rzeczywistości jest dość proste w wykonaniu i nie zajmuje zbyt wiele czasu. Pierwszy blat wałkujemy na wielkość formy.


Składniki: mąka pszenna typ 50 masło, cukier puder, proszek do pieczenia, żółtka szt. Tym razem zajrzałam do zeszytu ze starymi przepisami i zdecydowałam się na ciasto, które często gościło na naszym stole podczas świąt czy imienin. Zaskoczyło mnie jednak, że w sieci nie ma przepisu na nie z bezą.


Przy przenoszeniu ciasta z bezą proszę uważać, bardzo łatwo je połamać.

Jeśli nie lubimy powideł śliwkowych, możemy użyć kwaskowatego dżemu. Polecam… (zmodyfikowany przepis z gazetki „ciasta czytelników” ). Różne nazwy, a ciasto to samo. Choć pewnie znacie różne jego wersje.


Jedni pieką bezę z orzechami, inni z migdałami. Jedni przekładają powidłami, a drudzy kwaśnym dżemem. Moja „Pysznotka” jest z orzechami i powidłami śliwkowymi. Placek pieczony na jej cześć jest jednak wyśmienity. Zazwyczaj wypieki “wielowarstwowe” napawają mnie przerażeniem – od razu wydaje mi się że będzie z nimi dużo roboty.


Czas przygotowania: 1min. Kruche ciasto przełożone jest nie tylko kremem i chrupiącą, ale też kwaśnym dżemem. Niesamowicie pyszne i ładnie wygląda!


Nie dziwię się, bo to jedno z najelegantszych i najsmaczniejszych wypieków jakie jadłam. Sprawdzi się na okazje typu święta, urodziny, chrzciny czy komunia. Strasznie długo mi zajęło zanim się na to ciacho zdecydowałam i teraz bardzo żałuję, ponieważ jest to klasyk, który każdy musi spróbować. Widziałam je na wielu blogach i zawsze wyglądało pięknie i idealnie, dlatego sądziłam, że musi być mega trudne i pracochłonne. Jak sie okazało, wcale tak nie jest – ważna jest tylko dobra organizacja.


Moim zdaniem jest to wypiek, który nie ma sobie równych. Ale czego się nie robi, aby zachwycić gości i znajomych. Dziś znów będzie słodko! Zapraszam Was na przepyszne ciasto bez pieczenia, na herbatnikach, z obłędnym kremem budyniowym i powidłami śliwkowym, które rewelacyjnie przełamują smak. Kropka nad I to chrupiące płatki migdałów z kokosem!


Jest niesamowicie łatwe do zrobienia i szybkie. To nasz idealny deser, który chyba nigdy się nam nie nudzi. Najlepszą Panią Walewską piecze mama mojego męża. Udoskonalała swój przepis przez wiele lat, więc na pewno się na nim nie zawiedziecie. Z mąki, masła, cukru pudru, żółtek i proszku do pieczenia zagnieść ciasto.


Rozwałkować i przełożyć na dwie identyczne blachy do pieczenia. Na każde ciasto dać dag powideł śliwkowych. Na powidła po dag rodzynków.


Z białek ubić sztywną pianę, utrwalić cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty