czwartek, 17 marca 2016

Ciasto z samego maku

Dzisiaj u mnie bezglutenowy makowiec z samego maku czyli zapieczonej masy makowej bez ciasta. Poszukuję przepisu na ciasto z samego maku. Makowiec rozpływa się w ustach.


Użyłam oczywiście wyszukiwarki , ale bez rezultatu. Z góry dziękuję za pomoc!

Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Zobacz więcej Co w kredensie. Dorotko czy probowalas z bialek zamrozonych , czytalam gdzies na Twoim blogu ze robisz ciasta z zamrozonych bialek , mam pojemniczki po bialka zamrozone i chce zrobic to ciasto tylko u mnie we FR nie ma maku i zrobie z wiorkami kokosowymi.


Dziekuje za wszystkie przepisy , z ktorych korzystam sa super pyszne ! Dodane przez shira2w: Tylko o kuchni. Druga czesc ciasta a wiec biszkopt. A wiec zrobilem tak ze ciasto z maku przekroilem na dwie czesci,tylko bo inaczej nie wydalo i biszkopt wlozylem w srodek przykrywajac druga czescia ciasta makowego oczywiscie pomiedzy wlozylem mase czekoladowa ktora moim.


Przepyszne drożdżówki z makiem, rozpływające się w ustach.

Bułeczki drożdżowe z makiem są doskonałe do pieczenia o każdej porze roku. MAKOWIEC Z SAMEGO MAKU BEZ CIASTA składniki:jaj,8g masy makowej z bakaliami,szklanka bułki tartej,pół margaryny(dałam Kasię),pół szklanki cukru,(łyżki cukru pudru do białek),szczypta soli,cukier waniliowy. Margarynę utrzeć z żółtkami,cukrem waniliowym,cukrem kryształ,dodać masę makową(zmiksować),następnie dodać bułkę tartą również zmiksować,na. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.


Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Dodatek maślanki sprawia, że ciasto jest odpowiednio wilgotne i nie trzeba już wówczas dodawać za niego dużo tłuszczu (tylko pół szklanki oleju). Bardzo łatwe do zrobienia, ale wymaga staranności w przygotowaniu.


To pierwszy przepis na ciasto orzechowe bez mąki, którego ja i tak nie mógłbym zrobić, bo mam uczulenie na orzechy włoskie. Ale podobno jest pyszne. Nie kryje się za nim żadna historia, poza tą, że nie jem mąki. Stąd pomysł na ciasto z mielonych orzechów. Zachęcamy więc do wypróbowania przepisów na ciasto z makiem z puszki.


Zapewniamy, że szybkie wypieki zachwycą niejednego smakosza. Jeśli szukasz prostych wypieków na Boże Narodzenie, z pewnością zainteresuje Cię przepis na makowiec z całego maku. Jest to ciasto ucierane, które nie wymaga wyszukanych składników, a jego przygotowanie opiera się zaledwie na trzech krokach.

Znane i lubiane kluski z makiem, jedno z tradycyjnych dań wigilijnych. W moim domu nie było tradycji kluskowej, poznałam je w rodzinie męża, gdzie podawano je w postaci łazanek z makiem. Zawsze uwielbiałam ciasto cytrynowe z makiem, ale przez kilka ostatnich lat musiałam odejmować go sobie od ust, ponieważ tradycyjny przepis nie jest wegański, a poza tym świadomość gigantycznej ilości tłuszczu w tym wypieku źle wpływała na moje trawienie (na cerę i obwód w biodrach jeszcze gorzej). Białka ubić z cukrem, następnie dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i olej. Jabłka obrać i pokroić na ćwiartki a później powkładać je w ciasto.


Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem. Nareszcie znalazłam przepis na ciasto drożdżowe z makiem, które nie wymaga używania maszynki do mielenia. Jak może niektórzy z Was pamiętają nie posiadam takowego urządzenia (aktualizacja: już posiadam i robię domową masę makową).


W związku z tym dotychczas korzystałam z masy makowej kupowanej w sklepie. Delikatny, miękki i lekko nawilżony biszkopt (dzięki dodaniu oleju do surowego ciasta), przełożony nie za słodką gotowaną masą makową, a na wierzchu oblany rozpuszczoną deserową czekoladą z dodatkiem masła. Biszkopt białkowy z makiem to świetna baza tortowa z dużą ilością maku. Ciasto wylać do tortownicy. Biszkopt przygotowany na samych białkach idealnie kroi się nawet na bardzo cienkie blaty.


Pasuje do tortów ze śmietankowym lub rumowym kremem, ale także jako samodzielne ciasto do herbaty. Zebrałam w jednym miejscu przepisy, w których wykorzystywane są tylko żółtka. Wszelkiego rodzaju babeczki, creme brule, puddingi, kremy i niektóre biszkopty bazują tylko na samych żółtkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty