poniedziałek, 28 marca 2016

Kopytka leniwe przepis

Dorotki, czasem dodatkowo polane zrumienioną bułką tartą. W każdym razie zawsze na słodko. Kopytka przepis na ciasto.


U nas w domu kopytka z serem jemy z dodatkiem śmietany, ewentualnie zrumienionej bułki posypanej cukrem. Ciasto na kopytka z serem od podstawowego ciasta na kopytka różni się jedynie dodatkiem twarogu oraz jajkiem.

Oba rodzaje kopytek można podawać na słodko lub słono. Przepis na kopytka leniwe. Gabi Widziałam, że Ewa dała już przepis na leniwe i, robiąc „leniwe kopytka”, chciałam z niego skorzystać, a okazało się, że to nie moje leniwe i nie moje smaki.


Najpopularniejsze wariacje to kopytka z serem, kopytka leniwe, kopytka ze szpinakiem, kopytka z sosem, kopytka z twarogiem oraz kopytka z sosem pieczarkowym. To proste kluski z sera białego (twarogu) oraz mąki, podawane najczęściej z bułką tartą podsmażaną na maśle. Leniwe to klasyka polskiej kuchni!


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na kopytka magdy gessler.

Czterokolorowe kopytka W poszukiwaniu bliższych informacji na temat gnocchi sięgnęłam do kompendium. Nie rozpadały się i były mięciutkie. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Jest to przepis podstawowy - bez żadnych udziwnień. Tępą stroną noża zrobić kratkę na górze wałka. Ziemniaki ugotować i puki są ciepłe to przecisnąć przez praskę. Następnie odstawić do ostygnięcia.


Pokroić na 2-centymetrowe romby i wrzucić na osolony wrzątek (wody powinno być dużo i lepiej gotować partiami, by leniwe się nie posklejały). Gdy wypłyną, gotować jeszcze przez minutę, następnie wyjąć łyżką cedzakową do zimnej wody i natychmiast odcedzić. Podstawowy przepis na kopytka. Można je jeść jako samodzielne danie np. Kluski leniwe to ser twarogowy, jajka i mąka.


Tradycyjne kopytka przygotowuje się z ugotowanych ziemniaków, mąki i jajka. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Puszyste leniwe z cynamonem. Tak powstałe kopytka są bardziej puszyste od klasycznych.

Pierogi leniwe przepis, który podbił serca moich dzieci i wszystkich małych gości. Podaję je z cebulka smażoną na maśle, szczypiorkiem lub twarogiem. Oczywiście co region to inne receptury.


Moje kopytka, to połączenie obu przepisów. Forum - leniwe pierogi Ewy Wachowicz (807) Odp. To mój wypróbowany od lat sposób przygotowywania kopytek. Dodane przez babciaaneczka w: Tylko o kuchni. Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz.


Ser rozdrobnij widelcem, wymieszaj go z większością mąki (zostaw 1-łyżki, aby potem posypać stolnicę), jajkiem oraz z solą. Z ciasta ulep wałeczki, krój je na małe kluseczki. Bardzo dobre, delikatne i niewiarygodnie proste do zrobienia. Dziękuje za ten bardzo prosty przepis. Jadłam je z twarożkiem homogenizowanym i były przepyszne!


Lekko go zmodyfikowałam, bo dodałam kawałki brzoskwini. Musiałam sprawdzić jaka jest różnica między kopytkami a leniwymi, bo przeważnie mówię na jedne i drugie tak samo. Zrobiłam z połowy - wyszła ilość dla osób a każda porcja tylko ok. Otóż główna różnica jest taka, że leniwe robimy z twarogu, a kopytka z ziemniaków. Z pewnością jest wielu amatorów tych klusek, które wyśmienicie sprawdzają się w roli zamiennika jeśli znudzą się nam ziemniaki.


Zanim jeszcze zabierzemy się do przygotowywania potraw wigilijnych, zróbmy pierogi leniwe. Ale czasami zdarza się, że jest kłopot przy ich wykonaniu. Mam sprawdzony, niezawodny przepis na kopytka, do którego i Was zachęcam. Zaróno kopytka z serem jak i tradycjne kopytka możemy podawać na słono lub słodko - gusta smakoszy różnią się tak jak z plackami ziemniaczanymi, które możemy solić lub słodzić.


KLUSKI LENIWE - NAJLEPSZY PRZEPIS - pyszne, domowe, serowe kluseczki podawane najczęściej z masłem i cukrem, bułką tartą bądź śmietaną. Z nam kilka wersji, które jak to zwykle przy tradycyjnych daniach różnią się drobnymi szczegółami. Na kopytka nie trzeba specjalnie nikogo namawiać.


Przyszedł czas na te właśnie kluski, a poza tym dotarła do mnie prośba o podanie przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty