wtorek, 29 marca 2016

Dania z cukinii i kiełbasy

To mój ulubiony i szybki przepis na leczo z kiełbasą i dodatkiem czterech podstawowych warzyw. Moje leczo z kiełbasą i cukinią szykuje się błyskawicznie. Myślę, że to jedno z dań, które obowiązkowo powinnyśmy szykować latem. To też bardzo proste do zrobienia danie jednogarnkowe, więc masz też mniej zmywania.


Jedna z nich to cukinia smażona na patelni z kiełbasą i cebulą.

Przygotowanie dania zupa z cukinii z chipsami z kiełbasy i fetą. Piekarnik nagrzej do 1stopni. Ułóż na blasze do pieczenia. Wstaw do piekarnika i piecz ok. Cukinie pokrój w kawałki.


Jeśli chcecie zrobić tę potrawę np.

Leczo z cukinią i kiełbasą to danie, które gości w mojej kuchni głównie latem, kiedy panuje sezon na cukinię i pomidory. Czy ktoś ze Smakerowiczów piekł ciasto z dodatkiem cukinii? Ja podjęłam już drugą próbę i znowu zakalec. Dodane przez kathleen w: Tylko o kuchni.


Tym razem odsączyłam starannie sok z utartej cukinii i dodałam więcej mąki żeby ciasto. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Dania główne Leczo z kiełbasą i cukini. Przepisy z kategorii cukinia kiełbasa cukinia. Durszlak Zapiekanka z cukinii ziemniaków i kiełbasy z sosem Mornay.


Cebulę obierz i pokrój w piórka. Kiełbasę pokrój w plasterki. W dużym garnku rozgrzej olej, wrzuć kiełbasę i podsmaż aż lekko się zezłoci. Dodaj cebulę i zmniejsz płomień. Marchewkę obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.


Podsmażaj całość aż cebula zrobi się szklista.

Możesz ją też zastąpić innym mięsem, np. Bulion drobiowy WINIARY z liściem laurowym i zielem angielskim sprytnie połączy smaki wędliny, cukinii, czerwonej papryki, marchewki i cebuli. Zacznij od obrania cebuli i pokrojenia jej w drobną.


To danie pełne kolorowych, dojrzałych warzyw, które o tej porze roku smakują najlepiej. Tortellini z cukinią, kiełbasą i kukurydzą z sosem pomidorowym to wspaniały pomysł na szybkie, ale efektowne danie z patelni we włoskim stylu. Zrobisz je już w minut. Podane z ulubioną kiełbasą, cukinią, cebulką, czosnkiem i intensywnie pomidorowym sosem pozwoli Ci zakochać się we włoskiej kuchni.


Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia. Można przygotowywać je przez cały rok. W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki. Danie zyska na smaku jeśli użyjemy świeżych pomidorów.


Polecam podawać leczo z bagietką. Po sezonie można użyć domowego przecieru pomidorowego lub przetworów ze sklepu (pomidorów z puszki czy passaty). Do bigosu dodałam kiełbaskę chorizo, ale sprawdzi się oczywiście każda dobra kiełbasa np. Mocno wytopiony i podsmażony boczek też będzie ok.


Ja proponuję wersję lżejszą. Do podsmażenia cebuli użyłam oliwy z oliwek a zamiast słoniny chudą wędzoną kiełbasę. Ponieważ w moim domu leczo jada się jako główne danie z dodatkiem pieczywa, ekstra składnikiem jest cukinia, która je świetnie uzupełnia, a dla zaostrzenia smaku mała papryczka chilli.


Leczo z cukinią, papryką i kiełbasą Kolejna propozycja tej smakowitej, jednogarnkowej, węgierskiej potrawy. Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka. Tym razem wykonana przez mojego męża:) Musimy korzystać z niskich cen warzyw i rozkoszować się ich smakiem póki są.


Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Leczo z kiełbasą – przepis na to znane większości Polaków danie przywędrował do Polski z Węgier, gdzie oryginalną, podstawową bazą do leczo są warzywa: cebula, papryka i pomidory. W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny.


Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty