czwartek, 24 marca 2016

Przepis na dobry makowiec z gotowej masy makowej

Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Prosty przepis na makowiec na Święta. No więc ten przepis jest na jeden taki makowiec czy może na więcej? Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie.


Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy? Przepis na szybki makowiec na kruchym cieście. Ja użyłam gotowej masy makowej, którą dostałam od firmy Helio.


Oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Tez bym chciala zrobic z gotowej masy z puszki mieszkam na pld. Wloch i mak tu nie jest popularny tak jak na polnocy kraju,ciezko kupi dobry niebieski mak. Chcialabym ulatwic sobie pieczenie,czy ktos juz piekl z gotowej masy ? W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Bede wdzieczna za podpowiedz.


Nie wszyscy jednak mają. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Wiligiljne ciasto z maku. Mak można też zalać wrzątkiem do przykrycia i gotować przez minut, odcisnąć z nadmiaru wody i wystudzić.


Do przygotowania masy makowej można również użyć często dostępnego w sklepach maku zmielonego. Jest to spore uproszczenie, ponieważ maku nie trzeba już mielić. Mogę użyć gotowej masy makowej ? Jak z tym wtedy postąpić ? Odpowiedzi (1) Dorota, Moje Wypieki. Dzień dobry, chciałam zapytać czy na górę ciasta można ułożyć krateczkę z kruchego ciasta?


Czy czas pieczenia jest jednak za długi i ciasto u góry może się przypalić? I na kolejne święta też. W końcu pomysł na super wilgotny makowiec. Też piekłam ten niesamowity tort makowy na święta i …. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Przyznam się szczerze, ze robiłam go z gotowej masy na B. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na szybki makowiec z masy makowej. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Zrobilam makowiec z Pani przepisu ale niestety mi nie wyszedl ( ale to byl moj pierwszy raz), bylo za duzo masy makowej a za malo ciasta, i chyba ta masa makowa byla za bardzo mokra (mimo ze staralam sie ja dobrze odsaczyc z wody i tez przeciez wyparowala podczas pieczenia).


Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Mój pierwszy makowiec, powinnam dodać. Popękał, nieznacznie co prawda, ale jednak. Wyszedł troszkę za suchy, ale może to była wina gotowej kupnej masy makowej, bo niestety takiej użyłam, ze względu na brak maszynki do mielenia.


Jeżeli tak, makowiec japoński na pewno przypadnie Ci do gustu. Zaprzyjaźnią się z nim osoby, które lubią mak, bakalie oraz jabłka. Zawsze szybko znika z patery. Jednym z pomysłów na japoński makowiec z jabłkami jest przepis, w którym istotne są bakalie i dużo soczystych jabłek. W przeciwieństwie do klasycznej drożdżowej strucli z makiem to ciasto nie wysycha i zawsze jest wilgotne.


Spodobał Ci się ten przepis! Dobrze odsącz i zmiel trzykrotnie w maszynce do mielenia. Możesz też użyć gotowej masy makowej. Dodaj cukier, cukier wanilinowy, białka ubite na pianę, bułkę tartą, pokrojone bakalie i rodzynki.


Mogą mieć postać strucli (makowiec zawijany) z ciasta drożdżowego lub być uformowane na kształt gwiazdy z nadzieniem makowym. Domowe makowce, czyli tradycyjne ciasta z makiem. Poniżej znajdziecie przepisy łatwe i nieco trudniejsze, tradycyjne i nowoczesne, takie, które udadzą się każdemu, nawet z gotowej masy makowej.


Pieczone głównie na Wigilię i Święta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty