środa, 6 lipca 2016

Grzyby pasteryzowane w słoikach

Trochę to czasochłonne, ale efekt doskonały, gdy otworzymy zimą słoik pełen aromatycznych leśnych pyszności. Zostawiłam do ostudzenia. Ten proces nazywa się tyndalizacją i powoduje zabicie wszelkich drobnoustrojów ew. Jędrne, zdrowe grzyby dokładnie oczyścić, umyć, pokroić w paski, zalać, niewielką ilością gorącej wody, posolić i dusić.


Gdy gdy grzyby są prawie miękkie włożyć je do do słoików zostawiając wolną przestrzeń od górnej krawędzi słoika około cm.

Słoiki zakręcić lecz nie dokręcać, aby powietrze mogło uchodzić w trakcie pasteryzacji. Lista przepisów na grzyby pasteryzowane w słoikach z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Słoików z grzybami w solance nie wyjmujemy z garnka, zostawiamy je aż wystygną. Zimne słoiki z grzybami wyjmujemy, wycieramy słoiki do sucha i przenosimy w chłodne, ciemne miejsce najlepiej do piwnicy. Idealne do wszelkiego rodzaju sosów, makaronów, zapiekanek oraz farszu, np.


Ich przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku.

Wystarczy dosłownie chwila, by cieszyć się słoiczkiem wypełnionym takimi grzybkami. Witam Robiłem dziś sobie troszkę przetworów na zimę z owoców i naszła mnie dziwna myśl. Czy dałoby się grzyby zwyczajnie zalać wrzątkiem w słoiku i zrobić z całości sos w zimie ? Solenie i pasteryzowanie w słoikach - Strona 3. Przetwarzanie grzybów na zimę - Strona - Forum. Podduszone w tłuszczu grzyby poddaje się utrwalaniu cieplnemu (pasteryzacji) w zamkniętych słoikach. Warto też wykorzystywać sam tłuszcz, np.


Tak przygotowane boro, rydze czy kurki można dodawać np. Grzyby podduszone w tłuszczu. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni.


W tym przypadku akurat była mieszanka podgrzybki, gołąbki, kozaki i kurki. Wyjąć słoiki do ostygnięcia (ja stawiam gorące obrócone do góry nogami na blacie) W następnym dniu należy grzyby pasteryzować po raz drugi w ciągu godziny. Przechowywać w suchym i chłodnym pomieszczeniu.


Smak tej potrawy jest taki,jak przygotowanej z grzybów świeżych. Zakrętki typu twist dokręca się częściowo w wodzie (po zakończeniu pasteryzacji), a zupełnie - zaraz po wyjęciu z wody. Następnie słoik z pasteryzowanymi grzybami odstawić do ostygnięcia.

Nie zamknięte słoiki należy ponownie pasteryzować. Jak przygotować grzyby pasteryzowane do jedzenia? Ja tak szczerze mówiąc w słoiku jeszcze nie robiłam,natomiast co do zamrażania bigosu to często praktykuje i sprawdza się,smak pozostaje wiec polecam. Oczyszczone grzyby pokrajać w paski, cebulę w drobną kostkę, włożyć do garnka, dodać sól i dusić minut, czyli do chwili odparowania nadmiaru soku.


Dodać pół płaskiej łyżeczki kwasku cytrynowego, rozpuszczonego w łyżce wody, zagotować. Duże grzyby pokroiłam na części, małe zostawiłam w całości. Po obgotowaniu odcedziłam grzyby na sicie.


Następnie obrałam cebule, pokroiłam w drobną kostkę i zeszkliłam na maśle. Zobacz przepisy na grzyby. Duszone grzyby na zimę, czyli grzyby w słoikach - przepis. Duszone i pasteryzowane grzyby w słoikach przydadzą się nie tylko w Wigilię, warto więc przyrządzić parę weków. Cebulę obierz i pokrój w kawałki.


Razem z grzybami zalej szklankami wody. Zbieraliśmy je wiaderko po wiaderku, suszyliśmy na słońcu, a część z nich została zamknięta w słoikach. Na małej jachtowej kuchence przygotowałam kilka słoików pasteryzowanych podgrzybków, aby kiedyś, w ponury, zimowy dzień przypomniały nam o minionych wakacjach :). Zrobiłem sobie „słoik kontrolby”. Otwór w nakrętce i tam sonda od termometru.


L po min w piekarniku 1stopni u mnie osiągną w środku temperaturę mniej niż stopni, więc dużo za mało jak na pasteryzację. Z tego co wyczytałem – ta zaczyna się od stopni. Przygotujesz w ten sposób kapelusze lub młode grzyby, np.


Oczyszczone i opłukane grzyby trzeba obgotować min w osolonej lub zakwaszonej wodzie. Przestudzone układać w słoikach, zalać lekko osoloną i zakwaszoną, przegotowaną wodą. Da nam to w przybliżeniu litr bazy do zalewy.


Na litr bazy dajemy jedną małą cebulę pokrojoną na tyle kawałków, ile jest przygotowanych słoiczków z grzybami, aby w każdym z nich znalazła się jej część dodając smaczku całości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty