piątek, 8 września 2017

Kruche ciasto makowiec

Makowiec na cieście kruchym. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Wasze ulubione kruche ciasto z pianką (u mnie tym razem wiśniową) w odsłonie świątecznej. Jeśli szukacie idealnego przepisu na makowiec na kruchym cieście, podzielne ciasto z dużej blachy, nie ma się nad czym zastanawiać ;-).


Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Jeśli chcesz wzbogacić jego smak, dodaj do masy makowej dowolne bakalie: migdały, rodzynki, orzechy lub kandyzowaną skórkę pomarańczową. Upieczone ciasto udekoruj lukrem, ziarenkami maku lub polewą czekoladową i podawaj razem z kawą zbożową, herbatą lub mlekiem.


Pobierz listę składników i przygotuj wyjątkowo kruchy placek. Dodane przez natasza w: Tylko o kuchni. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut.


Odsączyć i przemleć razy. Wyśmienity makowiec na cieście kruchym oblany lukrem. W tym roku na pewno nie zabraknie również tego ciasta. Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. Jeśli zastanawiasz się, jaki wypiek podać podczas rodzinnego spotkania, koniecznie wypróbuj przepis na kruche ciasto z makiem i budyniową pianką.


Do jego przygotowania możesz wykorzystać gotową masę makową, dodając do niej jedynie tartą bułkę. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Pyszne, delikatne, kruche ciasto z dowolnymi owocami. Można przygotować je z dowolnymi owocami zarówno świeżymi, jak i mrożonymi.


Podobne przepisy Łatwy makowiec na krucho drożdżowym cieście Wkn. Mama zazwyczaj pieczenie tradycyjny zwijany makowiec, a ja w zeszłym roku zrobiłam jej konkurencję z makowcem kruchym z budyniową pianką. Cała rodzina bardzo go chwaliła.


Przygotowanie ciasta składa się z kilku etapów. Krucha rolada makowa Wkn. Najpierw zagniatamy kruche ciasto i chłodzimy je. Następnie ciasto ścieramy i podpiekamy.


Zrobisz z niego słodkie babeczki lub ciasteczka. Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta. To ciasto, które jednoznacznie kojarzy się ze świętami, jednak różnego rodzaju rolady makowe przygotowuje się przez cały rok. Bardzo dobry, wielokrotnie sprawdzony przepis na makowiec.


Przechowywanie upieczonych makowców w lodówce przedłuża ich trwałość. KRUCHE CIASTO – PRZEPIS – pytacie mnie jak przygotować idealne ciasto kruche, dlatego przygotowałam wpis wraz z przepisem w formie filmu (żeby każdy mógł zobaczyć krok po kroku jak przygotowuje się takie ciasto). Wykonanie go jest troszkę czasochłonne, ale dla takiego efektu końcowego warto!


Składniki na ciasto kruche: 500g mąki tortowej 125g cukru pudru 300g zimnego masła 4. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy. Sernik z malinami i brzoskwiniami. Z ciasta kruchego wyrabia się także korpusy do napełniania słodkimi lub wytrawnymi nadzieniami, rurki do nadziewania kremami oraz otwarte i zamknięte paszteciki. W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca. Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika.


Kruche ciasto makowiec

Ciasto kruche z jagodami i masą serową. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą.


Zainspirowana zostałam przepisem z Moich Wypieków, zmieniłam go po swojemu i wyszło doskonałe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty