wtorek, 19 września 2017

Ryba po grecku bez selera

Nigdy nie lubiłam ryb, nie jem ich oraz mięsa od ponad ćwierć wieku, ale zrobiłam selerybę na pewną okazję dla mięsożercy z przeznaczeniem do „Selera po grecku”, spróbowałam i to naprawdę smakuje jak ryba! Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba w warzywach, marchewce, pietruszce i cebuli.


Marchewkę, pietruszkę i selera obrać i zetrzeć na jarzynowej tarce o grubych oczkach. Przełożyć do garnka i zalać wrzącą wodą, posolić. Gotować przez - minut pod uchyloną pokrywą. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia.


Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Tradycyjnie składała się z rybich filetów zatopionych w słodkim, warzywnym sosie z uduszonej marchwi, pietruszki i selera z dodatkiem pomidorów. Są takie potrawy, których nie może zabraknąć na świątecznym stole. Czy to zimowe święta, wiosenna przerwa, czy imieniu taty lub u cioci w kolacyjnym menu znajdziemy, sałakę jarzynową, pasztet, czy rybę po grecku. Moja ryba po grecku powstała z przepisu, który mam od mamy.


Taki domowy, wręcz dawny. Soczysta ryba w towarzystwie duszonych warzyw to klasyka polskiej kuchni! Przepis na rybę po grecku w dwóch wersjach. Prosty przepis tradycyjny oraz przepis na wersję fit, czyli ryba po grecku dietetyczna. Rybę myjemy, obsuszamy ręcznikiem kuchennym, skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, obtaczamy w mące.


Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, przekładamy na głęboki półmisek. Dodane przez Tangerinka w: Tylko o kuchni. Po grecku to jest ryba z rusztu (z grilla). Teraz i ty możesz przygotować rybę po grecku Magdy Gessler.


Sprawdź, jak rybę po grecku przyrządza Magda Gessler i zainspiruj się jej pomysłem! Selera obierz i pokrój na kilkucentymetrowe plastry. Każdy plaster przekrój na pół, by uzyskać kształt półksiężyca.


Do dużego garnka wrzuć plastry selera, zalej litrami wody lub by był przykryty i włącz gaz. Dodaj również sos sojowy, pokruszone nori, liście laurowe, ziele angielskie oraz ziarna kolendry. Seler po grecku (minut) Na początek omówię jeden z najciekawszych przepisów, z jakimi spotkałem się niedawno w sieci.


Ryba po grecku bez selera

Jak smakuje w wersji wegańskiej? Ośmielę się stwierdzić, że jeszcze lepiej! Seler w grackiej oprawie to obowiązkowa pozycja w świątecznym menu weganina. Już niedługo najbardziej wyczekiwane świata w roku. W moim domu nie wyobrażamy sobie ich bez ryby po grecku.


Tym razem jednak, postanowiłem. Jej smak zależy od preferencji kulinarnych osoby przygotowującej danie. Mamy dla was kilka przepisów na rybę po grecku - polecany przez Magdę Gessler, polecany przez Ewę Wachowicz oraz w. Powiem Wam szczerze, że sceptycznie podeszłam do tego dania,.


Posypany pokruszonymi glonami, pieprzem i solą. Seler a’la ryba, czyli grillowany filet z selera. Seler ala ryba występuje u nas w formie takiej jak widzicie na zdjęciu, ot tak, zamiast karpia na przykład. Gdy dodamy do seleryby warzywa duszone wtedy oszukana ryba po grecku wychodzi i to całkiem smaczna!


Także, jeśli chcesz mieć wege Wigilię to selera ala ryba sprawdzi się świetnie, podobnie jak oszukane śledzie z boczniaków. Na tyle ryby co w przepisie wystarczy duże cebule, góra (dwie) marchewki za to spory kawałek selera i jeden por. Robiłam kiedyś rybę z selera z przepisu jednaj blogerki, zdaje się Vegelicious, ale nie smakowała mi i nie wracałam do tej wariacji na temat selera przez lata.


Nowy przepis przypadł mi do gustu, chyba że z biegiem lat po prostu zmieniły mi smaki. Seler a la ryba jest super prostym przepisem, choć zrobienie około 1takich kawałków było już nieco nużące. Również paprykę chili orginalną i koncentrat Heinz z oliwką. Zamiast wody zawsze dodaję do potraw wywar z kurczaka.


Codziennie gotuję udko dla ulubieńca to mam. Pewnie nie jest to ryba po grecku tylko moja wersja. Na moim wigilijnym stole ‚ryba’ po grecku w postaci selera w roli głównej pojawiła się dopiero rok temu, a wcześniej ani ryba ani seleryba po grecku nie gościła u nas na święta. W każdym razie, przepis ten podbił niejedno podniebienie w mojej rodzinie, więc teraz już nie może zbraknąć tego dania.


Ryba po grecku bez selera

Zresztą to samo dotyczy osób spoza rodziny, nikt nigdy mnie nie uraczył rybą po grecku. Postanowiłam w końcu ją zrobić. Prosty i dość szybki w obsłudze przepis od mojej ulubionej Gochy z bloga gotowanie i blogowanie, z niewielkimi zmianami.


Wiecie z czym ją zjadłam? Z ziemniakami i surówką z kiszonej. Pozbywamy się resztek ości i polewamy rybę sokiem z cytryny. Podstawowe składniki to biała ryba, włoszczyzna i przyprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty